• Anna73

Äggdonation i Malmö...

Hej alla...
    Vi har nu fått hem remisser för blodprov...
    Har gjort ett försök i maj 2009 men det tog inte..

Nu undrar jag ,, hur lång tid efter blodprovet börjar det hända saker??

Fler som ska genomföra äggdonation i Malmö??? Vi kan kanske peppa och stötta varandra:)

Kramar Anna

• Svar på tråden Äggdonation i Malmö...
  • spiralling

Päronsplitt: Svårt att svara dig men det beror absolut inte på medicinerna. Så mycket vet jag . Kan vara en graviditet men också ett tidigt missfall. Jag fick tidigt missfall och mitt hcg stannade på 30. Men man kan även ha lågt hcg i början som sedan stiger. Tycker de borde ta nytt blodprov på dig efter 2-3 dygn. Det är hcg höjning som visar om det är en normal graviditet- inte det första värdet man får. På mig såg dem att höjningen inte var normal och jag fick sluta medicinera.

Konstigt att du endast fick ett försök med tanke på att endast 1 IVF räknades? Det är nog bara IVF:er som leder till ET som räknas. Skulle du ha möjlighet att betala för ytterligare en behandling om du ville/orkade eller har de informerat att det inte blir mer?

Kram!

• spiralling

Hur har det gått Päronsplitt? Hoppas lilla bönan fastnat ordentligt!
    Håller tummarna för dig.

• päronsplitt

Hej spiralling
    Ingen blödning än iaf . Om jag haft mf skulle jag inte fått en blödning då ?
    I morgon ska jag ta ett nytt test, eller ska jag vänta några dagar till...
    Vi hade inte haft möjlighet att betala för ett nytt försök då vi nyss köpt hus och tagit ut maxlån . Vi kanske kunde tömt sparkontot och betalat för en frysis, men vi kände att nu har vi provat allt , först ville vi inte göra äd, men så fick vi veta att vi fick göra genom landstingt så tyckte vi att ett sista försök kan vi ju göra ändå...

• spiralling

Tyvärr kan man inte veta ändå. Eftersom vi medicinerar dröjer ofta blödningen trots missfall men jag har börjat blöda vid båda missfallen. Ska du inte ta blodprov? Jag fick positivt gravtest via urin i 2 månader efter missfallsblödningen så det är intetsägande. Blodprov visar om det är en normal graviditet eller inte.

• inkan70

Hej Päronsplitt,
    Hoppas hoppas att du är gravid, som spralling sa ta ett blodprov det är absolut bäst. Antar att det är positivt att du inte blöder, jag fick ju så sent missfall så jag kan inte heller hjälpa dig. Vi har nu fått nytt besked och blivit framflyttade 1 vecka, så det är snart dags. Fick min andra mens efter missfallet, dock 3 dagar tidigt men allt är som det skall med den biten, skönt.
    Kramar Inkan

• spiralling

Hur har det gått Päronsplitt? Tänker så på dig!

• päronsplitt

Hej
    Tog ett nytt test igår som också var positiv . När man för första gången har ett fint + så kan man inte glädjas åt det ... Ringde rmc idag, men Katarina har semester så jag ska återkomma på Måndag . Ännu en helg i ovisshet... Har inte vågat ta ett glas vin ens i fall att ...
    Tack för omtankarna !

• inkan70

Hej Päronsplitt,

Ett plus är ett plus, så gravid är du, GRATTIS! Du kan be din vårdcentral eller gyn hemma att ta ett HCG test, det är asldrig fel att veta hcg.
    Vinet får du nog snällt vänta med ett bra tag framöver men det gör väl inget?{#lang_emotions_wink}

Kramar Inkan

• spiralling

Grattis!!!!

Du ska inte dricka något. Du ÄR gravid. Hoppas det utvecklar sig som det ska nu.
    Håller tummar o tår för dig

Kram!

Svar på tråden Äggdonation i Malmö...