• Anna73

Äggdonation i Malmö...

Hej alla...
    Vi har nu fått hem remisser för blodprov...
    Har gjort ett försök i maj 2009 men det tog inte..

Nu undrar jag ,, hur lång tid efter blodprovet börjar det hända saker??

Fler som ska genomföra äggdonation i Malmö??? Vi kan kanske peppa och stötta varandra:)

Kramar Anna

• Svar på tråden Äggdonation i Malmö...
  • Bengalen
    inkan70 skrev 2010-04-24 07:45:13 följande:
    Hej Tjejer, Sista Primolut i dag och antagligen progynon från måndag, hoppas hoppas nu att inte det blir strul denna gången också.. Håller tummarna för dig Anna. Kramar
    Håller tummarna för dig vännen! Klart det ska gå bra denna gången {#lang_emotions_wink}
  • päronsplitt

Hej tjejer
    Provet var negativt {#lang_emotions_cry} Lite jobbigt att få beskedet på jobbet , försökte att ignorera det under resten av dagen , vill ju inte börja gråta på jobbet...
    Det är bara till att acceptera situationen som den är , känner att nu har vi iaf gjort ett sista försök .
    Mensen har kommit igång ordentligt , hade fruktansvärt ont inatt, tillbringade flera timmar på toaletten och låg på toagolvet i kramper och kallsvettig , var riktigt rädd faktiskt funderade på att väcka gubben o åka till akuten. Men vid 7-tiden klarade jag av att resa på mig och stoppa i mig några panodil och värma min riskudde, sen sov jag till kl 15 . Nu känns det som mer normal mensvärk . Undrar om jag hade tjockare slemhinna än normalt att det var därför det gjorde så ont ...
    Hemskt var det iaf {#lang_emotions_yell}

Lycka till ni som är på gång !
    Kommer att kika in här då och då och se hur det går för er .

• Bette
    päronsplitt skrev 2010-04-24 17:39:24 följande:
    Hej tjejer Provet var negativt  Lite jobbigt att få beskedet på jobbet , försökte att ignorera det under resten av dagen , vill ju inte börja gråta på jobbet... Det är bara till att acceptera situationen som den är , känner att nu har vi iaf gjort ett sista försök . Mensen har kommit igång ordentligt , hade fruktansvärt ont inatt, tillbringade flera timmar på toaletten och låg på toagolvet i kramper och kallsvettig , var riktigt rädd faktiskt funderade på att väcka gubben o åka till akuten. Men vid 7-tiden klarade jag av att resa på mig och stoppa i mig några panodil och värma min riskudde, sen sov jag till kl 15 . Nu känns det som mer normal mensvärk . Undrar om jag hade tjockare slemhinna än normalt att det var därför det gjorde så ont ... Hemskt var det iaf Lycka till ni som är på gång ! Kommer att kika in här då och då och se hur det går för er .
    Jag kan varmt rekommendera äggdonation utomlands. Ge inte upp!! Fick du t ex kortison och trombyl vid den här behandlingen, har du kollat upp alla blodprover man kan tänka sig? T ex immunologiska tester etc? Gå in på sleepingbeautys sida, där kan du få hjälp från Reprocentralen, ge inte upp, det kommer gå vägen för er också.

Kramar

Bette
  • inkan70

Hej,
    Päronsplitt jag skickar dig starka styrkekramar och är så ledsen för din skull.
    Hoppas at ni bestämmer er för att spara lite pengar och gå vidare med äggdonation utomlands i stället, för det var väl sista försöket på RMC?

Själv väntar jag på tant röd trodde hon skulle komma i dag men inte än, vill ju börja knapra progynon.

Anna snart är det dags, hur går det?

Kramar Inkan

• spiralling

Varma kramar till dig Päronsplitt!! Beklagar

Kram kram

• Piggelin31

Hur går det för er här inne..?? Håller tummarna hårt för er!! :) en annan bara väntar!!

kram

• inkan70

Hej tjejer,

Här går det någ tyvärr sådär, min synkning med donatorn kommer nog att gå lite snett. Fick en liten blödning i går em så jag började då med progynon, men den har tyvärr avstannat..(Skulle ju fått mensen i sönd eller måndags enligt deras planer)
    Har dock fått "order" om att fortsätta med progynonet men min mens då..?
    Ja det känns inte så hoppfullt och med tankte på tidigare strul så är man inte super optimist längre.

Hur går det för dig Anna?

Kramar på er.

• Anna73

Hej!
    Ska på ul i Malmö imorgon:)

Då får vi datum för återkomst:)

Kramar på er

• inkan70

Hej,

Hoppas det gick bra för dig i dag Anna, har du fått mer info om nästa vecka?

Själv har jag äntligen i dag fått i gång en riktig blödning.
    Kom lite på "kant" med RMC i dag då jag i går bestämmde mig för att inte ta full dos av progynonen då jag var rädd för att den skulle stoppa min blödning. 
    Skit samma om dom inte gillade det eller ej det viktigaste är att jag får en ny slemhinna och att den blir bra.
    Fick besked att om slemhinnan inte hinner växa till sig så fryser dom äggen vilket är helt ok för mig.
    Synd bara att dom inte har bättre metoder för sykning mot donatorn så att man inte hamnar i en sådan här situation.
    Hoppas i alla fall att det kommer bli topp ägg för dig Anna, hur går det för er andra?

Kramar Inkan

• Anna73

På fredag är det dags frö gubben att göra sitt,, :)
    ska sen ringa labbet på lördag , där de ger mer besked om när och så:)

Spännande:)
    kramar på er alla

Svar på tråden Äggdonation i Malmö...