• Anna73

Äggdonation i Malmö...

Hej alla...
    Vi har nu fått hem remisser för blodprov...
    Har gjort ett försök i maj 2009 men det tog inte..

Nu undrar jag ,, hur lång tid efter blodprovet börjar det hända saker??

Fler som ska genomföra äggdonation i Malmö??? Vi kan kanske peppa och stötta varandra:)

Kramar Anna

• Svar på tråden Äggdonation i Malmö...
  • inkan70

Anna, vad roligt för dig att det närmar sig.
    Hoppas det blir en bra skörd, berätta mer när ni vet.
    Kramar Inkan

• inkan70

Hej på er,
    Anna hur har det gått? Hoppas bra!
    I morgon skall min man in och lämna sitt bidrag, håll nu tummarna att det går bra denna gången..
    Kramar

• Piggelin31

Hej!! Är så nyfiken om  vi har några ruvare i tråden hur har det gått för er Inkan70 & Anna73, Håller tummarna för er!! =)

Kram

• AJB
    Hej!
    Jag och min man sår i kö för ÄD på RMC sedan ett år tillbaka. Är så glad och tror knappt det är sant, men nu har en kompis till oss viljan att gå in som korsdonator för att hjälpa oss.
    Så nu får vi se när det kan bli våran tur att få ägg från en okänd donator då.
    Håller tummarna för alla oss som behöver dessa underbara personer, som ställer upp med att skänka en del av sig till oss som behöver. Jag önskar att de kunde vara flera så köerna slapp vara så långa.
    Kram AJB
  • inkan70

Hej tjejer,

Har sedan fredags ruvat på det enda ägg som blev befruktat, så förhoppningsvis är det ett starkt envist ägg.
    Har redan börjat få lite symtomer men tyvärr vet jag att att man kan få biverkningar av crinonen som påminner om gravsymtomer, men klart jag hoppas på att det är ägget som spökar..
    AJB så roligt att du har hittat en donator som ställer upp vilken underbar människa.
    Hoppas att det går bra och att ni får ett försök under hösten.

Kramar Inkan

• spiralling

AJB: Härligt . Skönt att det finns så underbara vänner!

Anna o Inkan: Hoppas ni båda ruvar lugnt. Hoppas på många plus i tråden

Kramar!

• Piggelin31

Inkan70: Ok hoppas det är ett riktigt guldägg ni har fått tag i =) när är det dax för test? Tycker det är dax för lite plus i tråden!!

Kram

• Anna73

Hej alla,, jag gjorde en insättning den 9 maj och är nu på dag 12,, har fått en brun blödning,, är det mens,, men då är det väl blod???

Ska lämna blodprov imorgon och får svar på fredag.. tycker mig ha symptom som kissar mycket, lite illamående, yr, såå himla trött,, hela tiden sover jag..

Återkommer med besked till er:)

Stora kramar åt er alla och hoppas ni ändå vill stanna här i denna träd:)

Kraam

• inkan70

Hej Anna,
    Många får sk nidblödningar, vilket inte är några problem vad jag förstått.
    Brunt låter ju mycket bättre än rött antar jag.
    Vad spännande med test i dag, dina symptomer låter ju lovande hoppas på att det är det lilla ägget som gottar sig ordentligt.
    Hur gick det annars hur många ägg fick ni och hur många blev befruktade?
    Kramar Inkan

• Anna73
    AJB skrev 2010-05-16 16:25:56 följande:
    Hej! Jag och min man sår i kö för ÄD på RMC sedan ett år tillbaka. Är så glad och tror knappt det är sant, men nu har en kompis till oss viljan att gå in som korsdonator för att hjälpa oss. Så nu får vi se när det kan bli våran tur att få ägg från en okänd donator då.Håller tummarna för alla oss som behöver dessa underbara personer, som ställer upp med att skänka en del av sig till oss som behöver. Jag önskar att de kunde vara flera så köerna slapp vara så långa.Kram AJB
  • Anna73

Hej!
    Idag togs blodprov och skickades...fick lite mer mörkröda blödningar idag...
    känns som det är negativt.

Vi fick 3 ägg och ett befruktades och 2 i frysen...

Någon som vet om det nu är negativt, hur lång tid tar det innan vi kan sätta in nästa???

Kraaam

• inkan70

Hej Anna,
    Vet inte vad jag skall säga om din blödning men kanske det inte är så bra.
    Vad jag vet är att KS huddinge sätter i gång direkt med ny behandling(progynon) efter blödning, om det gäller frysförsök.
    Vågar inte svara på vad RMC gör men jag tycker helt klart att dom borde göra samma sak.
    Naturligtvis hoppas jag att jag plussar men om jag inte gör det så kommer jag åka direkt till Riga och använda mina frysisar (blev ju inga i Malmö..).
    Hoppas ändå på att det går vägen i morgon.
    Stor Kram Inkan

• Piggelin31

Hej Anna73 hur har det gått för dig? håller tummarna...
    När är det dax för test Inkan70??
    Längtar så till man kommer igång...Spännande!

Kram 

• Bette
    Anna73 skrev 2010-05-19 21:33:47 följande:
    Hej alla,, jag gjorde en insättning den 9 maj och är nu på dag 12,, har fått en brun blödning,, är det mens,, men då är det väl blod??? Ska lämna blodprov imorgon och får svar på fredag.. tycker mig ha symptom som kissar mycket, lite illamående, yr, såå himla trött,, hela tiden sover jag.. Återkommer med besked till er:) Stora kramar åt er alla och hoppas ni ändå vill stanna här i denna träd:) Kraam
    Det är troligen spottings du har, det hade jag då tog jag mer progesteron, progesteronet är det hormon som är gravidbevarande.

Bette
  • AJB

Hej! Ni som har haft en släkting/vän som gått in för er som korsdonator. Hur lång tid tog det innan ni fick en okänd donator? Efter att "er" korsdonator blivit kallad till första info.
    Min vän går in som korsdonator åt oss och ska på första info nästa vecka.

• Caspianne

För mig och min sambo tog det 8-9 månader efter att vårt korsdonator varit på infomöte. Vi gjorde ET i maj, men korsdonatorn har inte donerat ännu.

• inkan70

Hej tjejer,

Ja det blev ju inget den här gången heller.. men jag hade det på känn hela tiden.

Nu åker vi så fort som möjligt till Riga för att använda våra frysisar.

Jag kommer lämna RMC tråden nu, både för att jag har tyvärr inge större förhoppningar att det kommer fungera i Malmö, sen är frågan när får man hjälp nästa gång..
    Det har även visat sig att kordinatorn i Malmö är inne och läser vår tråd, vilket känns väldigt tråkigt då detta forum är till för oss som är i denna svåra och jobbiga situation, där vi kan dela erfarenheter, frustration,glädje och tyvärr tårar.
    Det tar lite udden ur det när man vet att hon som "bestämmer" på RMC sitter och läser det vi skriver.

Hoppas dock att ni som väntar och är på G att det går bra för er, jag håller alla mina tummar.

Kramar Inkan

• Bette
    inkan70 skrev 2010-05-27 10:32:19 följande:
    Hej tjejer, Ja det blev ju inget den här gången heller.. men jag hade det på känn hela tiden. Nu åker vi så fort som möjligt till Riga för att använda våra frysisar. Jag kommer lämna RMC tråden nu, både för att jag har tyvärr inge större förhoppningar att det kommer fungera i Malmö, sen är frågan när får man hjälp nästa gång.. Det har även visat sig att kordinatorn i Malmö är inne och läser vår tråd, vilket känns väldigt tråkigt då detta forum är till för oss som är i denna svåra och jobbiga situation, där vi kan dela erfarenheter, frustration,glädje och tyvärr tårar. Det tar lite udden ur det när man vet att hon som "bestämmer" på RMC sitter och läser det vi skriver. Hoppas dock att ni som väntar och är på G att det går bra för er, jag håller alla mina tummar. Kramar Inkan
    Så får det inte gå till, att hon är inne och läser och drar nytta av det. Konstigt. Vad bra att ni gör nytt försök snart i Riga.

Kram

Bette
  • spiralling

Vår tråd än nog inte ensam om det tyvärr . Jag tycker också det känns trist. Det är ingen lätt situation vi har och även om vänner och familj stöttar så behöver man stöd från andra som till 100% vet hur det här är och känns. Blir så ledsen Kommer nog också lämna tråden och kanske också familjeliv då jag inte känner mig trygg. Kommer sakna detta stöd, råd o tips. Snyft!

Kram till er alla och stort lycka till!!

Varma kramar!

Svar på tråden Äggdonation i Malmö...