-
Min syster fick sin tredje bebis för snart ett år sedan. Jag körde in henne till förlossningen och det tog kanske en halv timme in. Hon hann komma in på BB och dom gjorde ctg. Men ctgn hann dom inte färdigt med för hon hade kraftiga värkar på vägen in och när hon låg där inne så gick vattnet. Hon kunde inte ens flyttas till förlossningsrummet. När vi hade varit där inne en halv timme så var bebisen ute och jag på väg hem igen. Så snabbt gick det,men det beror på om man räknar från värkarna eller vattnet.... Olika för alla ioch försig =)Malinski79 skrev 2010-08-02 21:48:35 följande:Jo du tack!!!! Det va ju precis va BM sa...Invänta INTE sambon utan ring han och be honom möta upp dig på förlossningen :-/ Jaja, det är bara slappna av och se när, var och hur det börjar...Bara för att alla misstänker att det kommer gå sååå fort för mig denna gången så kommer det säkert ta extra låååång tid
-
Hej'!! Stort grattis till er lilla sessaCatsa skrev 2010-08-02 23:48:53 följande:Hej på er tjejor :)
Nu har våran prinsessa kommit till världen. :) Åkte in för en kontroll igår eftermiddag, och fick åka hem med bebis idag :)
Började få lindrigt ont vid 10-10.30, men avaktade och ringde senare.Hade ondare vid 12-13, det var då dom tyckte jag skulle komma in och kolla upp det iaf. 15.30 var vi på förlossningen och då var jag öppen 5 cm redan. Vid 19.00 körde krystvärkarna igång och 20.11 var hon ute :) Allt gick väldigt bra och hon mår bara bra. 3325g och 50 cm lång. :)
Jag hade inte väntat mig att hon skulle ha så bråttom, utan trodde att dom skulle kolla mig för vattenavgång, eftersom jag trodde jag läckte vatten, eller om det var slemproppen som höll på och gå, men det var prinsessan som hade bråttom ut :) Fattade inte riktigt att det verkligen var på G :) Men nu är hon här. <3
Hoppas att ni andra får era små prinsar och prinsessor snart!
Stooor kram till er från oss. <3
Kikar nog in imorgon igen. :)
-
Min bebbe är ruckbar, så det kanske inte är konstigt om jag känner sparkar här och där. Dock är rumpan alltid på samma plats huvudet neråt och benen på höger sida. Men jag kan känna sparkar överallt ändå. Du kanske har en vig liten krabat i magen som flyttar kroppen som en uggla =) Nää men jag tror inte heller det är någon fara. Dom är bebisarna kan ju röra sig hur som helst. Försök att inte oroa dig försen du pratat med BM. Men förstår att det är svårt.lullelulle skrev 2010-08-03 13:22:45 följande:Tack så mycket pregga...då borde det inte vara någon fara. Har dock hört om dom som haft fixerade bäbisar men där det "släppt" och snurrat runt. Känns så konstigt när man känner hårda sparkar där man inte känt dem förut. Men än så länge är det inte neråt det sparkar iaf, så huvudet borde ju fortfarande va på plats....
men ni andra känner sparkar både på vänster och höger sida av magen? Inte bara på den ena eller andra sidan? -
Jag är ju ganska ny i denna tråden,men älskar den!!! Ni stötter än så otroligt bra och får tiden till att gå. Känner att jag kanske inte hjälpt någon men är så otroligt tacksam för all hjälp jag fått.
NO Pregga DU får inte lämna tråden!!!!! Aldrig,tänk inte ens tanken!!!!
VERKLIGEN TACK FÖR ALLT HJÄLP OCH STÖTTNINGAR!!!! EVIGT TACKSAM,detta är ju mitt absolut bästa ögonblick i livet. Denna tiden betyder så mycket för mig och ni finns här och hjälper. Att bli mamma är alltid stort och betyder mycket,men kanske lite mer förvirrande att vara första? Jag vet inte men iallafall så betyder ni något för mig iallafall

-
Jag tycker att alla som kan och vill kan träffas någonstans. Alla kommer säkert inte kunna samtidigt, men en semester med lite nytt folk hade inte skadat...
-
Oj ni har hunnit skríva en massa =) ... Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Har tvättat,städat och lagat pannkakor idag. Den lille är som en liten studsboll i magen. Ååå alla går till BM nu, jag själv ska inte dit försen den 12:e.... Känns jobbigt att vara inställd på att gå över tiden med värkar och ont.... Men aja det är väl bara att vänja sig vid tanken för det är så jag tror att det kommer att bli tyvärr. Har en del att fixa fortfarande så jag kikade bara in en snabbis. Men sov gott alla och lycka till med allt. Pregga- Lycka till hos BM!!
-
Hej alla!
Hoppas att ni och era bebisar har det bra.
Idag var jag på Nova Lund och fikade lite med en kompis.
Gick inom HM och självklart fick jag med mig Daddys little hero dress =) Spanat in den många gånger och nu blev den vår. Nu är det slut handlar i den stlk...
Inatt hade jag iallafall sd:ar eller kanske värkar..... Vet knappt vad som är vad längre... Tycker att allt gör ont.
Måste fråga er om det kan vara farligt om man har ont i bäckenet. Ska jag ta upp detta med BM den 12 eller ska jag strunta i det? -
Okej. Det gör fruktansvärt ont.... Tror inte det är någon fara men ska nog prata med BM om det när jag väl är där. Hon bör ju ha lite tips och sånt iallafall så att man kan minska smärtan lite.lillabambi skrev 2010-08-04 15:24:45 följande:klart man blir alltid lite orolig om man har ont men bäckenet är inge ovanligt att man har ont i den sista tiden. full förberedelse för förlossning o allt där till så är ingen fara (troligtvis) men är man orolig så är det lika bra att fråga så man slipper oroa sej :) -
God morgon!! Jag gick på toa och kissade i natt då jag knappt kunde hålla mig. Jag gick och la mig direkt efter,men sen efter en stund kändes det som att något rann lite och sagta ur mig och väldigt kissnödig igen. Gick på toa och efter det har jag inte varit så kissnödig.... Kan det ha varit vattnet? Jag frågade BM om eller hur man vet att vattnet gått men hon sa att det kan man igentligen inte veta. Jag vill inte ringa in i onödan heller. Min sambo har bilen och jag vill inte ta taxi in för att dom ska kolla det.... Kan jag avstå och vänta eller ska jag ringa in? Ha inte känt så mycket efter det. Gör lite ont i magen (när bebbe vänder sig) och känns som att jag ska kissa på mig när bebisen vänder sig..... SUCK, allt är så svårt.
Jag håller tummarna för att han vänder sig innan.Nallepuhmamma skrev 2010-08-05 10:07:30 följande:Godmorgon tjejer!
Hoppas många av er sitter här med värkar och allt och Knyzzel vilken liten sötnos
Själv känner jag ju inga sd/förvärkar alls,men är ju ett tag kvar till mål. Bar v 36 juh.
Fortfarande ligger tösen i tvärläge och totalvägrar ändra ställning
Fan,fan,fan,fan för det
Varför ska hon vara såååå envis?
Nog för att hennes far kan vara envis som en åsna men hon behöver ju itne vara det.
Vill ju inte göra ett vändnignsförsök och vill ju ej snitt heller.
Hon har nu bara 8 dagar på sig att vända på sig nu innan man fastställer tiden för vändningen
Men jag vill inte utan vill hon ska ändra sig. -
Grattis till en ny vecka. Håller tummarnaFamiljen Mu skrev 2010-08-05 10:21:46 följande:Vecka 39 idag Tjooohooo
Men gissar och HOPPAS att vår prins tittar ut imorgon fredag den 6.e. Mycket bra datum tycker vi då vår dotter just föddes en fredag den 6.e (juli)