Inlägg från: Perssonlund |Visa alla inlägg
  • Perssonlund

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-07-29 20:54:44 följande:
    Tjusigt!Flört
    När har du BF? Hade du barn sedan tidigare?
    Tack Skrattande Jag har BF 28 augusti. DU? Nä detta är första barnet. Fyllde 20 i januari och tyckte att det passade med barn även om det inte var planerat....Eller vi visste kanske lite...Aja lite kompliserat =)Har du barn sen innan?
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-07-29 21:04:51 följande:
    Jo asså jag hade ju inte tänkt att bädda men efter gårdagsnatten så kändes det ändå på ngt vis dags :)  jag gillar åxå barba familjen å köpte en grå dress med dom på åxå, haha
    jättefint som du sytt ju, duktig du är :)

Ååå då kanske din kropp känner på sig att något är på g =) Kanske låter töntigt men jag tror på sånt =)...
    Ååå vad gulligt. Jag har fastnat för baby nalle puh figurerna också. En massa saker man fastnar för =) .... Lätt påverkad? XD.... Tack så mycket. Alla kan om man vill =D
  • Perssonlund
    carohl skrev 2010-07-29 21:07:32 följande:
    Ok jag har BF den 25:e men vi får se... Med min sessa som idag är 9 år (henne fick jag när jag var 29 skulle fylla 20) giock jag över 8 dagar men denna sessa som vi väntar nu verkar vilja ut tidigare. Vi var in för någon vecka sen för att stoppa värkarna. Så vi får se... Skrattande
    Det är skrämmande som f** att få barn i så ung ålder då man får "vara mera på sin vakt" och på något sätt så vill alltid folk tala om för en då man är så ung men står man på sig så går allt bra... Glad Och mammarollen växer man in i lika väl som man skulle ha gjort några år senare iaf.
    Vad roligt. Hoppas att du inte behöver gå över tiden denna gången =)... Ja fast jag säger åt dom flesta att om dom bara har hur jag ska göra saker att säga så kan dom lika gärna vara tysta. Att tipsa ibland är inte fel men att påpeka saker hela tiden är bara irriterande. Dom har också varit första barns förälder någon gång och bör veta hur man känner sig, för att jag kan tänka mig att jag hade känt likadant om 10år. Jag tycker 20 är en perfekt ålder. Eller det vet jag ju inte men jag tycker att det passar bra =) Hur känns det med en sån ålder skillnad på barnen? Alltså känns det om på nytt?
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-07-29 21:21:36 följande:
    jo men jag tror åxå att kroppen säjer ifrån på ngt sätt, åh jag gillar med baby nallepuh å det hjar jag med köpt en del, med puh å tiger som bebisar, på body,s å snuttfiltar :)
    carohl skrev 2010-07-29 21:17:52 följande:
    Hahahaha... jag förstår Natta och hon har rätt! Men vilket snusko till granne... usch...
    Ja,visst är dom bara för söta. Jag har inte hunnit handla så mycket då jag vill se om han kan ha kläderna och så. Jag vill gärna handla lite när han har kommit också =) ... Men en nalle puh filt har han allt fått. Köpte nog den på hm tror jag =) .... Jag ska köpa tre små kanvas tavlor, dom är gula, en med puh, en med nasse och en med ior. Jag ska sätta dom vid hans säng =) Vi bor ju så pyttelitet just nu så det finns inte så mycket plats. Minimal yta,så man får allt komma på ideer om hur man ska göra =)
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-07-29 21:23:42 följande:
    jag var exakt lika gammal som dig när jag fick min dotter, å hon är idag 11 år. Hihi
    å som carohl säjer, du kan komma att få höra det ena "tipset" efter det andra, men kom ihåg-bara DU vet vad som e helt bäst för ditt barn, du känner den lille bäst.
    visst kan man få råd å tips, men det kan åxå bli mkt tröttsamt...så då e det bara att bita ifrån.
    Vad skönt att höra =) Jag ska verkligen komma ihåg det. Säga ifrån när jag börjar tröttna är något som jag är bra på =) ... Då kanske jag väntar mitt andra barn om 11år då XD
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-07-29 21:32:24 följande:
    jo dom e tvärsöta, japp köpte min snuttefilt på H&M åxå med nalle puh å tiger som små, står best friends tror jag med, tvärsöt!  va fint med dom tavlorna, jag har sett dom innan, sj har jag en stor tavla ovanför hans säng med nallepuh å blå bakrund å ram :)
    jo men finns det hjärtrum så finns det stjärtrum :)
    carohl skrev 2010-07-29 21:28:15 följande:
    Jag ska logga ut nu tjejer, jag fick ett himla otrevligt samtal nyss... En j**la häxa ringde hit och bara bråkar och bårkar, jag 'är så trött så kärringen att jag blir så matt...
    Ska kolla på film ist, ses imorgon!

Kramar
    Men då är det säkert samma filt =) Dom är typ längst ner i ena hörnet och filten är vit? Äch jag laddar upp en bild XD Eller jag har den i mitt galleri förresten.  Vad roligt att du har nalle puh där =) ... Samma tanke =) ... Haha ja absolut... Vi verkar ha en liknande smak... Vart bor du? Det verkar som att vi har likadan smak iallafall i vissa saker så tänkte ladda upp tre bilder på kläder. Men mössan är inte så jättefin men behövde en och just då hade dom bara den inne i stlk 50. Boddyn och det andra plagget älskar jag =)

• Perssonlund
    carohl skrev 2010-07-29 21:34:04 följande:
    Denna gång är annorlunda för mig då jag och pappan är kära och har ett superbra förhållande. Min flickas pappa har inte varit så närvarande. Åldersskillnaden gör inget, hon har längtat så mycket efter ett syskon så det blir bara roligt Skrattande
    Okej, vad skönt att det är bättre... Vad skönt att det inte gör någon skillnad men jag menade inte så XD Jag menade hur det känns för dig att ha ett andra barn nu. Känns det som nybörjare igen mm. XD
  • Perssonlund
    carohl skrev 2010-07-29 21:28:15 följande:
    Jag ska logga ut nu tjejer, jag fick ett himla otrevligt samtal nyss... En j**la häxa ringde hit och bara bråkar och bårkar, jag 'är så trött så kärringen att jag blir så matt...
    Ska kolla på film ist, ses imorgon!

Kramar
    Gud vad tråkigt att folk ska förstöra... Hoppas att du får en trevlig kväll iallafall.
  • Perssonlund
    elinnnnn skrev 2010-07-29 21:57:38 följande:
    ja, fast jag är lite orolig faktiskt om det skulle vara fostervatten som läcker? mitt vatten har ju aldrig gått förut, och så vitt jag vet så är lillan inte fixerad utan fortfarande rörlig. Barnmorskan sa att ifall vattnet går innan lillan fixerat sig så ska jag lägga mig ner och ringa efter ambulans?.... Läskigt, hoppas det startar utan vattenavgång...

Kan dock inte tro på att det är på riktigt, inte än väl? 1½ vecka innan BF.......

Fast kanske, man vet ju aldrig. Kanske jag vaknar inatt med värkar?

Jag sa idag när vi satt och lunchade att: NU är jag redo ifall lillan vill komma ut =)
    Hon kanske hörde mig? hhehehe

hoppas allt är bra med dig gumman
    Konstigt min BM sa till mig att om ditt vatten går nu när han är rörlig så ring din sambo, ta en dusch och lägg dig ner och vänta tills han kommer. Sen får ni då åka in direkt och undersökas.... Ring och hör annars.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10