Inlägg från: Perssonlund |Visa alla inlägg
  • Perssonlund

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-08-09 10:04:15 följande:
    Tjejer! Jag pratade nyss med lillabambi på FB och hon ville att jag skulle hälsa till er Skrattande
    Hur som helst så ligger hon inne med VÄRKAR så nu håller vi tummarna för henne!!!
    Håller tummarna!!! Skrattande
  • Perssonlund
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 09:51:29 följande:

Liksom tänk OM lillan blir medtagen och stressad på vändningen på månad och dom måste ta ut henne då. Hon är ju inte klar då

Då blir det jua tt hon måste vara kvar där några veckor

Det kommer säkert gå utmärkt ska du se.
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-09 12:30:42 följande:
    Hej tjejer!

jisses va ni har hunnit skriva mkt :)

Elinnnn å Mandy, nu håller vi tummarna för er attd et drar igång. Blev lite nyfiken inatt på dessa "tecken" på att ngt skulle vara på G, så jag backade på Bla puchelina å kollade alla hennes sista inlägg å hon hade ju inga tecken mer än trötthet i stort sett, å slemmis som gått för flera av oss. SÅ jag tror inte man behöver ha en massa värkar för ngt som hon skrev bland det sista var-har inga värkar alls..dom e borta.
    Å sen drog det igång ngn natt senare.

Med dottern så hade jag inte heller en enda värk, utan vattnet gick å 4 timmar ca efter det så satte värkarna igång.
    haha, jag letar åxå efter ngt tecken, men jag har inte ens en värk.

lillabambi, vi pratade ju sent igår om att du har haft mkt värkar, hoppas det håller i sig nu å att det händer ngt :)
    Nä rätt som det är så drar det kanske bara igång =) Någon bebis som vill ut rätt som det är =)
    Hoppas att fler bebisar vill ut =) Aja någon gång i september har väl iallafall den sista bebisen ploppat ut i denna tråden....Igentligen inte så lång tid kvar, bara en massa väntanden =) Fattar inte ens varför jag går och försöker känna tecken, är ju lång tid kvar till min BF... Men man kan ju alltid få hoppas =)

Hoppas att det är bra med er alla. Mina värkar har varit på semester men återkom inatt, är bara så jobbigt att ha dessa värkar. Dom borde inte få komma försen det är dags, tänk så mycket ork man hade haft.
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-09 13:08:27 följande:
    Jo men jag tror det blir så för en del av oss, man känner typ nada å så drar det bara igång rätt va det är...jag har inte en värk i sikte, haha jag har ju inte så lång tid kvar, har ju bf nästa vecka...men men vi får se om inte lilleman sitter å håller sig fast hårt i mina äggledare, hahaha
    Haha ja precis.

NÄÄ NU TYCKER JAG ALLT ATT VI SKA SE DET POSITIVT, NÄSTA MÅNAD HAR ALLA SINA BEBISAR!!!
    Vi kommer nog inte tycka att väntan var så stor iallafall när vi väl fått ut dom Skrattande Men just nu känns det nog som en evighet för oss alla Drömmer
  • Perssonlund

På något sätt så känns det som att den lille kommer att komma när som helst. Men vet inte riktigt om det är för att jag vill det eller om det faktiskt är så. En märklig känsla iallafall

• Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-09 13:13:12 följande:

Tjejer

lillabambi ligger inne på förlossningen :) nu väntar vi å ser, hon har värkar men e stängd...samma som jag hade..

Jag har velat åka in såååå många gånger men drar mig för det varje gång. Kanske känner min kropp på sig att det inte är på riktigt?.... Är så rädd för att bli "lurad" så jag drar mig för att åka in.... Men jag är ju först föderska så för min del är det nog bara bra då slipper jag vara på förlossningen lika länge....Värre för er omföderskor....
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-09 13:20:42 följande:
    haha isåfall en märklig känsla vi alla delar just nu, hahaha
    Perssonlund skrev 2010-08-09 13:18:41 följande:
    Jag har velat åka in såååå många gånger men drar mig för det varje gång. Kanske känner min kropp på sig att det inte är på riktigt?.... Är så rädd för att bli "lurad" så jag drar mig för att åka in.... Men jag är ju först föderska så för min del är det nog bara bra då slipper jag vara på förlossningen lika länge....Värre för er omföderskor....
    aså jag har ju åkt in 2 gng å blev inlagd ena gng, med värkar på 10 timmar, men sedan så bara la det av...ska ta en lååång promenix idag så får vi se ;) vem som e mest envis, mamma eller prinsen.....men jag har en känsla av att jag förlorar den biten, hahaha han har ju 2 st envisa att brås på :)
    Ja visst är det =)... Jag har trott innan att jag ska ha men har aldrig haft känslan för att snart är det dags.... Aja det spökar i huvudet =)

Sååå typiskt!! Gör så, så får vi se vem som är mest envis... Gå inte för långt hemifrån bara ifall du måste hem och hämta sakerna =)
  • Perssonlund
    ssssssss8 skrev 2010-08-09 14:06:45 följande:
    Usch jag var till läkaren idag på undersökning för att se om jag var mogen nog att bli igångsatt.
    Första reaktionen var när jag blev uppropad:
    Doften av gammal herrparfym blandad med tobak URK!

Han gjorde både inre och yttre undersökning när jag ligger där pumpar han upp stolen i taket och utan ett ljud stoppar han upp två fingrar i muttan och vrider runt som värsta gräddvispning UTAN glidmedel, det gjorde så ont så jag nästan skrek!
    Sen låg jag där en evighet när han höll  ul:et på min mage vilket gjorde fruktansvärt ont eftersom han tryckte så hårt, jag har säkert blå mage imorgon+ att en rysk kollega står bredvid, kände mig verkligen som ett utställnings objekt!

Efter att jag legat där och hört ryska en lång stund och inte ens fått se våran bebis på skärmen blir ha äntligen klar!!!
    Då lutar han sig fram tittar mig i ögonen och säger:Ditt förra barn var stort, detta är litet knappt 3 kg vi väntar med igångsättning och ser om det startat av sig själv inom en vecka.
    Du kommer att föda som när äpplet faller från ett träd HAHA!
    (Var det verkligen meningen jag skulle skratta?)

När jag gick på wc efteråt så började jag gråta floder kände mig våldtagen, äcklad, utlämnad helt avskyvärt!
    Jag ville bara försvinna och aldrig återkomma.
    Glad är jag att det inte blev igångsättning jag hade aldrig pallat en hel dag denna pucko till läkare.

Sååå full av förväntningar åkte jag in på morgonen och kom därfrån med dessa känslor!

Ja och tappen var ännu 2,5 cm och inte alls mogen så nu väntar jag lite till men nu känns det helt okej jag åker aldrig in om han är där då fy ändå!
    FY vilken IDIOT!!!! Jag hade nog fan klappat te honom!!! Lite jävla medkänsla kan han väl ha. Ärligt så skulle man fan kört upp något i urinrören på dom och vridit runt, kanske hade han tyckt om det..... Ååå blir så irriterad. Får man ens lov att göra så? Blir ännu argare att han skulle skämta bort allt...

Kanske tur i oturen att det inte blev något... Kan du inte begära en annan läkare?
  • Perssonlund
    ssssssss8 skrev 2010-08-09 16:23:43 följande:
    Jo jag hade faktiskt tänkt begära annan läkare till nästa måndag men rötägget var tydligen inte i jobb då så jag slipper honom men ni ska att när jag är och föder kommer säkert han att skifta då kommer jag att sparka till honom och köra upp någonting i brunögat på honom och sen skämta till det
    SÅ ska det låta!!! Kör upp något från mig också Flört
    Malten skrev 2010-08-09 16:43:32 följande:
    Hej på er! Hur har ni gjort med storlekar till era små? Jag har handlat nästan allt i strl 56 men börjar undra nu om jag ska köpa lite mer i strl 50 utifall att. Enligt TUL är det ju en liten tjockis, men man vet ju aldrig. Hur har ni tänkt? och hur mycket kläder tar ni med till bb? 
    Jag har ärvt en del kläder så jag har köpt en del i 50 för det var det ända som inte fanns. Men eftersom både jag och min sambo är korta så tror jag att det blir en liten bebis. V 34 + 3 så vägde han ca 2060g. Så han blir nog inte så stor =) ... Jag har tagit med en hel del men jag är ju först föderska så jag får väl stanna några dagar =) ...
    carohl skrev 2010-08-09 17:35:13 följande:

Hej tjejer!

Jag har varit till BM nyss för kontroll. Min nya sf-mått var 35 så jag ligger liiiiiite över medelkurvan igen men det är normalt så det är ok.
    Hur som helst så vet ni vad? Jag tror att det har hänt lite grejer här idag... jag tror att sessan vill ut snart och som trott att hon vill stanna tiden ut, vi får se. mina värkar har hållt på sen igår men men vi får se.
    Jag säger isåf till...

Håller tummarna =)
  • Perssonlund
    Karin86 skrev 2010-08-09 19:35:28 följande:
    tack ska ni ha, hoppas verkligen det skall gå bra och att jag ska sättas igång av mig själv gärna imån eller inatt men vi får se... ska föröska äta lite nu när jag mår illa :P...

lycka till alla, känns som alla kommer få samma dag haha... alla e lite på g  känns det som ;)

kram
    Håller tummarna för att det startar innan,men annars är det ju inte så lång tid kvar. Lycka till!!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10