Inlägg från: Fröken Catrin |Visa alla inlägg
  • Fröken Catrin

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-29 17:10:36 följande:
    jo det e såå gött å ha det klart, kan man slappna av...måste vila en stund....ses om en stund...kram
    Ja det tycker jag att du ska göra det. :) Kramkram
    BF 14/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin
    puchelina88 skrev 2010-07-29 18:17:14 följande:
    ne asså ja orkar inte snart och vänta mera känns som tiden står stilla!!
    vill ha ut min bebis snart!!
    Känner igen den där känslan. Det spelar ingen roll vad man gör så känns det som om allt stannat upp. Det är väl för att man längtar som en tok.
    Vill ha ut min bebis jag med :)
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-29 18:51:59 följande:
    nu e jag tillbax, svettig å klibbig men det var såååå skönt å vila en stund. Men känner mig lite lurad, värkarna avtog! hahaha
    Haha, välkommen tillbaka oavsett skick du är i :D
    Sedär ja, då väntar han nog en stund till. :)
    Har lite som mensvärk bortemellan, men det verkar inte bli något mer av det. Det är bara för att man väntar och väntar. :)
    Har inte bäddat vaggan än heller, meden satt inte fast så nu måste sambon laga, eller ja, skruva dit den ordentligt.. Haha. Är nog så när vaggan har några år på nacken. Är ju farfarn som gjort den åt min sambo och hans syster när dom var små :) Och det var ju några år sen dom var det. :)
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-29 19:00:14 följande:
    haha, tackar tackar..känner mig som stinky! *asg* hm...mja vi får se om han luras eller om det tar fart lite senare ikv...men det e ju typ sån mensvärk som jag haft, å DOM värkarna e ju dom som brukar påverka tappen, men nu e det lungt å stilla...men visst nu väntar man ju bara in honom :)
    jisses, va fint att ha en vagga som gått i arv så, jättekul juGlad
    tänk så fort du bäddat den bara....jag la mig å vilade å tittade på sängen å fantasin skenade iväg ....såg min lille prins med kolsvart hår, liten å nätt :) hihi bedårande.
    å kolsvart hår lär han få-me love !
    Haha.
    Ja nu får han bestämma sig. :) Tycker han kan kika ut snart. :) Tycker allas bebisar kan titta ut snart. :)

Ja det är så mysigt att ha arvesaker. :) Var lite skeptisk först när det var vagga, blev lite orolig för att den skulle kunna välta eller nått. Men sen fick jag se den och den var ju rejäl och ingen sån där "hög och smal" -vagga. :)

Ja, fantasin skenar iväg bara jag tittar på bebissakerna. :) Men det måste den få göra :)
  • Fröken Catrin

Hejsan tjejer.
    Hoppas allt är bra med er :)
    Här sitter jag med ordentlig mensvärk i både rygg och höfter, slemproppen är tydligen påväg enligt vad dom trodde på förlossningen när jag ringde för 1 timme sen. Skulle höra av mig om ett par-3 timmar för att checka av.

Börjar bli lite nervös nu, vill att det ska komma igång, men ändå så vill jag att det väntar en stund.

Hur ser det ut för er andra? På G?

Kram på er :)

• Fröken Catrin

Hej på er tjejor :)

Nu har våran prinsessa kommit till världen. :) Åkte in för en kontroll igår eftermiddag, och fick åka hem med bebis idag :) 

Började få lindrigt ont vid 10-10.30, men avaktade och ringde senare.Hade ondare vid 12-13, det var då dom tyckte jag skulle komma in och kolla upp det iaf. 15.30 var vi på förlossningen och då var jag öppen 5 cm redan. Vid 19.00 körde krystvärkarna igång och 20.11 var hon ute :) Allt gick väldigt bra och hon mår bara bra. 3325g och 50 cm lång. :)

Jag hade inte väntat mig att hon skulle ha så bråttom, utan trodde att dom skulle kolla mig för vattenavgång, eftersom jag trodde jag läckte vatten, eller om det var slemproppen som höll på och gå, men det var prinsessan som hade bråttom ut :) Fattade inte riktigt att det verkligen var på G :) Men nu är hon här. <3

Hoppas att ni andra får era små prinsar och prinsessor snart!

Stooor kram till er från oss. <3

Kikar nog in imorgon igen. :)

• Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-08-02 23:53:27 följande:
    men jisses gumman,...jag undrade vart du tagit vägen??

Grattis till sessan, å jisses blir alldeles rörd här nu ju....guu va kul, å tack för att du delar med dig till oss här inne, hihi Finner inte ord, men du GLÖM inte å lägg in detta på födelsetråden :)

GRATTIS å SKÅL TA MIG TUSAN Skål  kraaaaaaamar i massor....hihi vad ska hon heta?
    Klart jag vill dela med mig av glädjen :)

Redan inlagt där :D Ligger steget före ;)

Namnen vi hade, dom få, typ ett.. passade inte alls, så änsålänge är det snuttan, hjärtat och fröken Nilsson som gäller ;) Men det ger sig nog snart vad som passar henne :)

Kramkram
  • Fröken Catrin

Kikar in för och säga att vi mår bra, men det är fullt upp hela tiden :)

Stort grattis till alla bebbar, och nu hoppas vi på flera så det blir bebisprat :D

Stor kram från mig och väran Nellie :)

• Fröken Catrin

Hej på er tjejer. :)

Hur går det för er? Blir det några fler bebisar?

Här är det fullt upp hela dagarna. :)
    Har haft lite magknip, men det verkar ha blivit bättre. Men nu är det problem att sova istället. Verkar inte riktigt komma till ro på kvällen/natten. Hon har dock sovit väldigt bra i två nätter, ungefär 3-4 timmar åt gången. Riktigt skönt.

Våran Nellie <3

Försöker och logga in bortemellan, men hinner oftast inte skriva något. :(
    Hoppas allt är bra med er iallafall. :)

Kramkram
    Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin

Tack så mycket allihopa :) Hon är verkligen helt underbar fast hon inte riktigt vill sova Verkar vara en liten nattuggla, men det är väl det, kort tålamod och kalla fötter som hon har fått ifrån mig Annars är det pappa upp i dagen.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10