Inlägg från: Fröken Catrin |Visa alla inlägg
  • Fröken Catrin

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2011-02-23 14:08:30 följande:
    åh vad skönt, hoppas det fortsätter så :)
    med min lilla är det bara bra, hon har 2 tänder därnere, väger 7.5, vänder sig från mage till rygg och tvärtom, sitter själv, pratar lite da da ne ne osv, skrattar mest hela tiden, låtsas hostar titt som tätt, har just börjat med smakisar på allvar: potatis först det går sådär ;) hon går baklänges i sin gåstol och älskar det :D
    Här är det samma (när humöret är på topp) skrattar, fejk-hostar, verkligen springer i gåstolen. Hon blev superglad när hon insåg att det var skoj att ta fart och köra på våra fötter. Haha. Pratar och går på. Mest är det pappa hon gör ett tappert försök att säga, ma ma ma kommer typ när hon är kinkig eller sur. Haha. :)
    Som idag, vi satt på hennes lekfilt (hon sitter upp själv) och lekte en massa med hennes leksaker, men hoppsan sa så ville hon inte leka, utan tittar på mig och nästan klämmer fram en liten krokodiltår och gnyr fram ma-ma-ma. Då var det färdiglekt enligt henne. :)

Potatis fungerar inte alls här, det tycker hon verkligen inte om. Ingen "mat! heller för den delen, eller ja, morot gillar hon :)
    Gröt och frukt(puré) älskar hon verkligen :)

Hur sover hon på dagar och nätter? :)
    Här är nätterna underbara ca 19-06.30, men dagarna är helt knas. Om jag har tur så är det 2-3 ggr på ca 20-40 minuter styck. Blir lite jobbigt för både henne och oss, kan ju vara därför hon är kinkig också. Men vet inte hur jag ska få henne att sova längre. Spelar ingen roll om det är vagnen, famnen eller sin säng liksom. Hmm.
    Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin
    elinnnnn skrev 2011-02-25 07:16:07 följande:
    haha det är så himlans gulligt med bebisprat :)

potatis funkar antagligen här för att det är det enda som hon fått som riktig smakis ;) jag har ju blandat i lite bröstmjölk också så smaken inte blir helt främmande. idag ska jag blanda i morot i potatispuren, hoppas hon gillar det, jag älskar morötter :D

på nätterna sover hon lite konstigt haha ibland somnar hon 20 ibland 21 ibland 22 ibland 23 oftast tar det 90 minuter tills hon somnar djupt. hon brukar vakna 3 gånger, dvs en gång i halvtimmen och då måste jag vara hos henne alla 3 ggr annars kommer hon inte sova vidare. sen vaknar hon vid midnatt ungefär och äter och sen runt 3-4..
    Inatt sov hon tex från 20.10, vaknade vid 21 och åt lite sen sov hon ända till 23.30 när vi gick och la oss, då fick hon äta lite till sen sov hon i sin egen säng till kl.4 då bytte vi blöja och hon fick äta lite till sen gick vi upp vid 7.
    runt 10 kommer hon få sova i max 90 minuter sen blir det lunch vid 12 och vid 13.30 kommer hon få sova igen max 2 timmar. igår funkade det rättså bra för att vara första dagen (jag följer ett sovschema som finns i en bok jag har hemma)

På dagarna vill hon helst att jag ska ligga bredvid henne hela tiden när hon tar tupplurar, eller ha henne i famnen...
    Vad heter boken? :)
    Hoppas att det bli "bättre" med hennes nattsömn framöver:) Men skönt att hon sover bra på dagarna även om du måste ligga brevid eller ha i famnen. Här hinner man ingenting när lillan sover. För det dröjer inte innan hon vaknar igen. :P Haha. Tur att hon sover på nätterna iallafall, annars had ejag nog blivit lite smått galen. Haha.

Idag verkar humöret vara bättre också :) Skrattat en massa och myst som bara den :D

Ja, vi provad ju annat än potatis först. Fruktpuré bland annat. Kan ju vara därför hon ratar mat, för det är ju inte lika sött som frukten. Haha. Men morot gillar hon skarpt, men det är nog för att det också är sött :) Och vad jag fått höra så ska även morot påminna om bröstmjölk/ersättning i sötman, så det kan ju vara en orsak till :)
    Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin

Hej på er tjejer!
    Längesen jag kikade in, men nu har jag läst ikapp.
    Synd att det blivit såhär! Trist att det ska bli ett jädra hallå i var och varannan tråd. Typiskt FL, ärligt talat. :(
    Jag kan tycka att det var fel att ta en diskussion om någon utan att den personen var med och skrev, även om hon kunde läsa det i efterhand. Men alla gör som dom vill, och jag önskar Kitty all lycka! Ett barn är ändå ett barn oavsett.
    Hoppas även att kära Bubbis10 kommer tillbaka!

Hoppas allt är bra med er!
    Här är det finfint förutom lite mer ledsamheter på kvällarna. Pratade med BVC och läst lite och det kan bero på separationsfasen. Blir bättre och bättre, så nu hoppas jag att det snart är över!
    För övrigt så kryper hon i rasande fart, står och går runt möbler. Glömmer bort sig ibland och står utan att hålla i sig. Sitter helt utan stöd långa stunder :) Äter bara mat, "ammar" på morgonen. Mest för min egen del, tror jag. Men snart är det nog slut på det också. :(
    Pratar en massa och har hittat dom där höga tonerna igen. Haha, ibland låter det som hon skäller på oss.
    Säger mamma, pappa, "ovva" = vovve, "ba" = bollen, tacktack, där och titta :) Vi övertolkar säkert det hon säger. Haha.
    Helt underbart att se henne utvecklas! Man blir stolt för minsta lilla! :)

puchelina88 - Våran lilla tjej fick också mollipect för sin hemska hosta. :( Det hjälpte oss iaf! Hostade så hon nästan kräktes och torrt. Men efter hostmedicinen så fick hon lite slem med så då blev det lättare att hosta. Utan medicinen så grät hon varje gång hon hostade. :-/ Hoppas din lille blir bättre! :)
    Förresten, våran Nellie är född den 1:a augusti så det skiljer inte många dagar på våra små! Din kille blir väl 8 månader idag? :)

Stor kram på er!

• Fröken Catrin
    puchelina88 skrev 2011-04-06 11:14:11 följande:
    Helt rätt i dag kl 13.18 blir han 8 månader;)
    han har hosta fortfarande,han gillar inte när han ska få medecinen;)¨hoppas allt är bra?!
    Lätt och komma ihåg när min lilla är född 5 dagar tidigare ;) Grattis till honom :D
    Usch då, här är det lite hosta någon enstaka gång men annars lugnt :)
    Allt är finfint :) Hon vaknade nyss med ett strålande humör, så nu blir det en tur till grannen på lite fika :)
    Allt bra själv?

Kramkram
  • Fröken Catrin
    lillabambi skrev 2011-04-08 09:36:51 följande:
    tänk att jag förstod det...... Men tycker att du gör lite fel för du blandar in den andra tråden här utan att fråga mig om det är okej, jag har nämligen inte gått ut med de i våran tråd men tack då slipper jag det!
    HUr går det för dig? 
    Det hade ju inte varit svårt för oss andra att hitta den tråden.. Rätt som det är så hade ju någon klickat sig runt och sett den.. :)
    Och det var ju inte direkt så att hon basunerade ut något. Hon frågade en fråga. Vilket vi (iaf jag) inte kunde ha relaterat till en tråd du skapat.

Tycker det är så synd att det ska bli otrevlig ton så fort det är något.
  • Fröken Catrin
    Trollbusarna skrev 2011-04-09 08:05:40 följande:
    Min dotter har börjat "Åla" eller vad man ska kalla det
    Hon lyfter på rumpan och sen kasar sig frammåt
    Sen vänder och vrider hon på sig också.

Orolig är jag inte men man blir nog mer irreterad på att det verkar vara en häxjakt på vems barn som är först med allt mellan många mammor tyvärr.
    Det är ju så tråkigt när det börjar bli en tävling mammor emellan. Barnen utvecklas i sin egen takt, inte efter hur deras mammor vill det.
    En del är tidiga och en del lite senare. Så är det bara :)
    Men visst blir man glad när dom lär sig något nytt, kanske rent av tidigt. :)

Ibland kan jag känna att jag blir lite rädd för att det ska låta som skryt när jag berättar för vänner och bekanta vad min dotter lärt sig och att jag tycker att hon är tidig. För jag menar ju inget illa eller vill tävla. Så ibland håller jag heller tyst istället för att det ska bli tjafs och tävlan.
    Tråkigt att man inte kan få vara lite stolt utan att man ska få höra att man skryter.

Hur gammal är din lilla nu? :)
  • Fröken Catrin

Hej tjejer och barn!
    Det verkar som att tråden är utdöende. :(
    Hoppas alla har det bra och får en fin sommar.

Sen vill vi passa på att skriva grattis till alla bebisar som fyller år i sommar!{#emotions_dlg.flower}
    Stort grattis från oss! Solig

Stor kram till er alla.

Hoppas man hörs någon gång framöver.
    (Min inbox är öppen för dom som vill ha kontakt!)

Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• Fröken Catrin

Heeeeeeej tjejer!
    Det var då väldans längesen jag var härinne!
    Hur är det med alla? Grattis till alla nya bebbar och ev. graviditeter :D
    Här väntas det en till som är beräknad till Juni, men BM tror att bebis kommer komma i Maj redan :)
    Nellie är nu 2 år och 4 månader gammal och är stolt över nya titeln storasyster, även om hon inte förstår helt vad som komma skall. :) 

Har inte så stor koll på vem som är vem av er längre, men det löser sig nog till slut ;D

Stor kram på er! :)        

• Fröken Catrin

Tack så mycket allihop! :D Vi längtar som tusan och Nellie är förväntansfull :) 

Sofie och laura: När i juni är det beräknat? Vi ska få en flicka till vi också och hon är beräknad den 20:e :D

• Fröken Catrin
    sofie och laura skrev 2013-03-10 17:50:46 följande:
    11 juni hoppa in i juni tråden
    Hittar ganska många juni-trådar :( 
    Kan du länka? =) 
  • Fröken Catrin
    puchelina88 skrev 2013-05-13 10:37:51 följande:
    Hej tjejer!
    de va länge sen. måste tala om att jag plussade igår:) känns så overkligt. hoppas att ni mår bra! 
    Grattis! :D :D :D 

Här går man och väntar på att BF ska komma närmare. Är BF 20/6 men min bm tror att lagom till skolavslutningarna har vi bebis här. Första dottern kom ju 13 dagar tidigare än beräknat så nu hoppas jag på något liknande ;) 

Hoppas allt är bra med er! =) 
  • Fröken Catrin
    skattenmust skrev 2016-02-23 23:46:22 följande:

Saknar er tjejer så mycket här inne och har undrat hur det gått för alla, nu är det snart 6 år sedan vi startade denna tråden, kan man få liv i den igen tro?

Finns ni kvar här inne på familjeliv?

Oj, här inne har jag inte varit på ett tag.

Här hemma är det fullt ös. Två flickor på 5,5 och 2,5 och en liten grabb på 4 månader.

Hoppas allt är bra med dig, och alla er andra! ?
    Nellie 1/8-10
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10