Inlägg från: Fröken Catrin |Visa alla inlägg
  • Fröken Catrin

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-09-17 15:23:41 följande:

Tisdagen den 14/9 kl 20:40 på kvällen gick mitt vatten direkt efter en färdknäpp med mannen.
    Och kl 05:24 på Onsdags morgonen kom våran älskade lilla prinsessa till världen.
    Det slutade dock med akut snitt denna gången också.
    Lillan fick ha lite hjälp på Neo och jag fick ha hjälp då jag förlorade mycket blod osv och mådde allt annat än bra men nu är vi redan hemma och bägge två mår prima 

Nu är det bara att nosa bebis / Lycklig 3-barns mamma nu...!!!

Grattis till lilltjejen :D

{#emotions_dlg.flower}
    Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin

Elinnnnn: ja vi hade lite problem :) men nu funkar det igen :) så håll ut ett tag till, det kan bli bättre:) Klart det är jobbigt när det inte fungerar :-/ har grinat ikapp flera gånger med Nellie, min sambo har det inte lätt med två som gråter :P Stor kram till er :)

Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin

Det där med alkohol är nog en "smaksak" och man väljer själv. Jag ser faktiskt ingen fara i att unna sig ett litet glas vin inland. Men det kan vara för att jag själv ska unna mig ett ikväll. Jag tror inte SLV skulle yttra sig utan att ha lite fakta först. Så om det känns okej, så tycker jag man kan få vara sig själv för den stunden det tar att dricka ett vinglas :)

• Fröken Catrin

Hejsan tjejer! :)
    Hoppas att allt är bra med er och era små bebbar :)

Tiden går så otroligt fort och Nellie är redan över två månader.
    Jag måste fråga er, hur mycket sover era bebbar?
    För Nellie kan det där med att sova, hon somnar mellan 19-21 och sover till mellan 8-10 på morgon, äter 3ggr under den tiden. Sen sover hon ganska mycket på dagarna också, är vaken mellan 10-12 och sen vid (16)17-tills kvällen. och när hon sover på dagen så går det inte att sova någon annanstans än på mamma. Pappa duger (oftast) inte alls. Fler som har mammiga bebbar? Gnällperioder på dagarna har hon också, då inget duger.
    Men trots det så är hon det bästa jag har, tro inget annat <3 :)
    Är bara nyfiken på hur ni andra har det med tider för sömn och gnällighet. :)

Kramkram

• Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-10-11 22:49:39 följande:

En nyvaken liten prins, japp jag skryyyyter igen :) hahaha
    Gud så fin :D

Det är så gulligt när dom ler i sömnen :D
    Nellie låg i famnen hos sin mormor och sov förut och då skrattade hon till och med i sömnen :D
    Så himla sött! :D
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-10-11 23:02:50 följande:
    hihi tack gumman, han e såå underbar :) ja visst e det, man blir ju varm i hela kroppen :)
    var på bvc idag ang hans kräkningar men det spelar ingen roll att han kräks i ett tydligen för han går bra upp i vikt å antagligen så e han lite glupsk, haha matvraket..hihi
    Gud vad skönt att det inte är någon fara. :)

Nu börjar Nellie röra på sig en massa, dax för mat antar jag ;)

Godnatt på dig (Och er andra om ni är inne ;D)
  • Fröken Catrin
    puchelina88 skrev 2010-10-23 08:46:46 följande:
    sover rean små hela nätterna än?
    viktor äter halv7 på kvällarna somna i sin säng vaknar vid 2 tiden och ska ha mat sen nsomna om vaknar vid 6 tiden.
    när börjar dom sova hela nätter??
    Här varierar det lite, men för det mesta så äter hon vid 19-19.30 och somnar sen i sin vagga, vaknar vid 23.30-00-30, äter och somnar (i vaggan, om jag inte är lite lat ;P) om till 4-6. Då brukar hon få komma över till väran säng, om hon inte redan är där. Sen ligger vi och bara myser i sängen fram till 8 ungefär. Hon brukar tycka att det är helt okej och säger ifrån när hon inte vill igga kvar i sängen mera. :) Så "hela nätter" är det ju inte, men väldigt bra ändå :) Hon äter ju oftare under dagen istället och är mer vaken och alert då, kanske är därför hon sover så bra på nätterna som hon gör :)

Hon har kommit på nu också att det är mycket roligare att sitta upp. Så hon sitter gärna mellan mina lår på golvet och kikar runt eller sitta i knät om jag sitter i soffan. Ligga eller halvligga är inge kul längre :P Har en bestämd fröken, och tiden går för fort. Snart 3 månader ju :O

Hoppas allt är bra med er allihop! :)
    Stoooor kram till er!
  • Fröken Catrin

Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er!
    Här växer Nellie så det knakar, och på onsdag är det dax för spruta. Tur att sambon följer med, jag får samla mod till nästa gång istället. Är lite larvig ;P

Tiden går alldeles för fort, 3 mån idag. Hon "pratar" och busar en massa och börjar bli stora damen. Känns som att man inte hinner med. :O

Förresten, när börjar dom rulla runt? Och är det någon av er som testat Bumbo-barnstol? :)

Kramkram

• Fröken Catrin
    Regnbågslycka skrev 2010-11-02 11:46:58 följande:
    Vår son rullade runt från mage till rygg när han var 17 dagar och sedan har det bara fortsatt Isch isch inget kul med vaccination och numera frå dem ju en spruta i vardera ben
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~♥~

Oj det var tidigt :D här har det inte blivit något rullande än, men det är nog på väg :) Ja dom där sprutorna är ingen höjdare, hoppas det går bra iallafall :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10