Inlägg från: Fröken Catrin |Visa alla inlägg
  • Fröken Catrin

Vi fortsätter, Bf aug 10

Grattis till Carohl och till ssssss8 :) Hoppas allt gått bra med er och era bebbar :D

Är det någon mer som fått som jag har missat? :)

Snart har vi alla våra älsklingar här, inte länge kvar nu :D

Stor kram på er :)

Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin

Stort grattis till Pregga. :D Han är ju bara för vacker din discoprins :)

Här är det fullt upp, vi har en besämd liten fröken som inte har tålamod till att sova längre stunder. ;) Och om hon inte sover, så ligger hon vid bröstet. Hon är ganska tuttig av sig, och det är tur att jag har sambon hemma i 6 veckor till så man får lite annat gjort här hemma. :)
    Om hon inte får som hon vill ganska med en gång så blir hon jättesur, men det har hon nog fått efter mig det ;) 

På tisdag får vi ett hembesök av BVC, få hoppas att våran prinsessa har gått upp i vikt som hon ska :)
    Hade lite problem med amningen i början men nu är det mycket bättre, vi lär oss hela tiden. :)

Hur är det med er andra här inne? 
    Blir det fler bebbar snart månntro? :) 

Kramkram 

Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin

Hej tjejer :) Hur går det för er med bebisar och magar?

Blivit några fler bebbar? :)

Här går tiden fort och man hinner knappt logga in här.
    Nellie är 1 månad gammal idag, gud vad tiden går fort. :)

Vi har börjat komma in i detta med amningen och sömnen, men lilltjejen har lite problem med gaser så nu har vi börjat med minifom-droppar. Får se om det hjälper henne lite iallafall. :)
    Någon av er andra som har erfarenhet av dom dropparna? :)

Stor kram till er från oss <3

• Fröken Catrin
    elinnnnn skrev 2010-09-01 15:36:54 följande:
    Hej tjejen!
    jag har använt minifom till mina andra barn då dem var väldigt gasiga i magen. jag tyckte dem hjälpte fast man fick ju ändå hjälpa till ibland med mag massage och se till att rapa h*n ordentligt

gaserna kan bero på något du äter/dricker
    Okej, får hoppas att dom lindrar lite på våran lilla tjej också :) Det verkar som att det har effekt iaf :)

Ja, det kan ju bero på det, men det är inte lätt att veta vad heller. Får helt enkelt prova med det vanliga, kaffe, mjölkprodukter osv. :)
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-09-01 16:07:33 följande:
    Hellu babes :)

En liten uppdatering fr mig då...Mitt x har tydligen uppfattningen om att jag bara varit en surrogat mamma för han  å hans syster!! Sjukt e det, han tror att han kan kräva att jag ska pumpa ut MIN bröstmjölk så han kan ta med min son till hans syster å låte henne mata honom?! Fattar ni vad sjukt.
    Sen igår så fick jag 40 g feber å åkte in akut efter uppmaning fr mvc/bvc då jag fick ställa in min tid hos dom...dom sa att man alltid ska ta feber på allvar så nära en Bf, å mkt riktigt-det var allvarligt!
    jag har fått en kraftig livmoderinfektion som man kan dö av om man inte bahndlas så nu e det medecin å panodil för att få ner febern, svettas som en gris gör jag med.

Bvc kom idag ist på hembesök å lilleman följer sin kurva exemplariskt, hihi kram på er
    Heeej :D

Men herregud alltså! Vilket pucko!

Usch då, du får krya på dig :) Låter inte alls kul. :(

Fick feber jag med, första veckan, som var i samband med en lindrig mjölkstockning. Men det fixade vi själva :) Gick över efter 1 dygn eller två :)
  • Fröken Catrin

Grattis till alla bebbar :) Nu får dom andra bebbarna också komma tycker jag :) Så det blir en massa bebisprat ju ;) Är allt bra med er? :) Kram på er såhär på nattkröken :D

• Fröken Catrin

Hej tjejer :)

Grattis till dom nya bebbarna :)

Har läst igenom det senaste i tråden lite snabbt, och det där med amning är ingen dans på rosor.
    Jag har många gånger tänkt tanken att "Nu skiter jag det i det här, jag orkar inge mer", men sen har jag tänkt att jag provar ett tag till. Nu har jag "provat" i lite över en månad, och för varje dag så går det bättre. Både jag och Nellie behöver tid på oss för att få allt att fungera. Första två veckorna var hemska, blåsor, smärta, stockning, skrik och gråt (från mig också), och luft i magen. Inge bra alls. Skriken och gråten är fortfarande kvar, men det är för att jag har stark utdrivningsreflex på vänsterbröstet, det kommer lite fort ibland, men det underlättar liggammningen. Det går framåt, och det var väl egentligen det jag ville ha fram - att det blir bättre. :) Amning är ingenting man kan från början, oavsett om man har barn sen tidigare (man glömmer bort, tror jag).

Kämpa på tjejer, det blir bättre. :)
    Och om det verkligen inte går, så är man inte sämre mamma för att man väljer ersättning till sitt barn - det funkar minst lika bra. :)

Stora kramar till er allihop :)

• Fröken Catrin

Hej på er allihopa! Hoppas allt är bra med er och era små! :) Stort grattis till dom nya bebbarna och kämpa på ni som är kvar, ni har inte länge kvar nu :) Här har vi kommit in i en konstig period, sover hela dagarna från 10-19 vaken mellan 19-23 sen sova igen. Hon är gnällig så fort hon är vaken förutom på natten. Blir övertrött på mindre än en sekund och ibland duger ingenting, omöjligt att få henne att somna. Mitt uppe i allt så har hon blivit otroligt mammig, pappa duger inte alls ibland. Amningen funkar ibland, men för det mesta så är det jobbigt och mycket gråt. Just nu är det jobbigt, men vi kämpar vidare och tröstar oss med att det kommer gå över. Kram på er allihop! :)

• Fröken Catrin

Hejsan :)
    Allt bra med er?

Efter lite krångel som jag skrev i senaste inlägget så har det börjat vända till det bättre, hon är inte lika kinkig hela dagarna utan det är bara eftermiddagarna/kvällarna ) Amningen krånglar det inte lika mycket med heller, så jag kämpar vidare :)
    Hon är en väldigt bestämd fröken, och har så mycket vilja och blir lätt frustrerad om det inte går som hon vill.
    Kan inte fatta att det har gått 7 veckor på söndag sen hon titade ut, tiden går alldeles för fort. Men det är nog för att man har fullt upp 24/7. :)

Kram på er. :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10