Inlägg från: Fröken Catrin |Visa alla inlägg
  • Fröken Catrin

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-12 22:55:28 följande:
    haha ska jag tro på det...hm...*ler* asså det känns som om det e en liten spindel eller fluga som kryper på min mage, ja huden..gör inte ont, men jag undrar om det e skinnet som töjer sig?
    elinnnnn skrev 2010-07-12 22:49:43 följande:
    ja så himlans svårt att sova..... första "passet" går rättså bra för då är jag så sluut att jag helt enkelt somnar av utmattning, alltså vilket jag kommer göra om ca en timme hihi men sen vaknar jag 2-3 timmar efter det för att gå å kissa, sen tar det ca en timme tills jag blir sömnig igen och det är ju ungefär då solen börjar gå upp och det blir stekvarmt igen :S
    usch ja, jag säger då det, skönt ändå att vi har bebisarna på insidan!
    skulle inte vilja utsätta min lilla flicka för denna värmen och klibbigheten.man lär ju klibbas ihop ju medans man ammar eller bär rundor för att rapa dem....
    jo asså jag älskar ju sommaren å värmen, men nu e det lite tufft å sova gravid som inte tror jag...ja aså jag vaknar ju åxå titt som tätt..å e alldeles våt i håret..urk..
    haha ja vilken syn,ihopklibbade ;)

Ngn mer som får mkt mer leverfläckar nu? mina poppar upp som svampar i skogen ju....såg just en prick under magen typ..ja med spegel å ropade dit lillan. hon sa bara-mamma det e en leverfläck, sluta vara så TJATIG!!! hahahha
    Antagligen är det skinnet som töjer sig lite :) Kan inte komma på något mer det kan vara faktiskt. :)

det där med leverfläckar har jag fått ett gäng jag med, men dom är såååå små så det är knappt så jag märkt dom. Förutom där jag är alldeles prickig. :P

Nej om man ska ta och logga ut och försöka sig på att sova?

Wish me luck!!
    Godnatt på er! :)
    BF 14/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin

God dag på er! :)

Blev en ganska lyckad natt ändå, fick lite fyrverkeri att titta på efter att ha loggat härifrån. Satt uppkrupen i köksfönstret (på bänken förstås) med händerna på magen och bara njöt :) Synd att man inte fick lite muller och regn också, men takfläkten gjorde sitt jobb inatt. Tack gode gud! :)

Regnet kom nu på morgon/dagen iallafall, tur det.

Livligt som aldrig förr och det är mysigt om även lite obehagligt när det träffar på dumma ställen. Börjar tro att jag blir av med ett revben eller två snart. Haha.

Nej, får passa på att göra lite här hemma medans man har ork kvar. :)
    Ville bara kika in och säga hej!

Och stort grattis till Sofie och Laura :) (Även om jag inte riktigt vet vilka dom är ;P)

• Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-13 14:26:14 följande:
    sofi&laura är en å samma pers...haha inte så lätt att veta...asså inget regn här men det hänger nog i luften, om inte annat så gör en iskall duch det, haha
    har faktiskt hört att bebisar har sparkar sönder revben men det hoppas vi såklart att du slipper, hahaha jag vaknade av min lille prins med, han puttade helt irriterad så jag bytte ställning, men icka-jag skulle upp! haha sen blev han tvärlugn, hahaha envis redan...
    Haha, där ser man. haha. Man ska lära sig något nytt varje dag, helst flera gånger om dagen.
    Ja jag hoppas verkligen att jag slipper, men ibland har det nog varit nära.
    Det har ändå sin charm att få vakna av att dom små vill att man ska vakna och helst kliva upp fast man själv egegntligen inte vill. Envis ja, herregud. Det ska börjas i tid vettu! :)
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-13 14:36:45 följande:
    haha ja vi får hoppas att allas våra revben ska behållas i helt skick, jag har dock inte fått en enda spark där....än, haha jo det e så mysigt å vakna av dunk....dunk dunk....vänder mig om å ett ännu mer irriterat DUNK kommer, haha helt missnöjd..så jag gick upp,å han somnade såå gott..hahaha busungen...som jag älskar honom redan :)
    Ja jag ska be för att revbenen hålls intakta. :D
    Man kan inte göra annat än älska dom små liven redan innan dom kommit. :)
    elinnnnn skrev 2010-07-13 14:41:21 följande:
    goddagens :D
    låter som du hade det trevligt inatt ju :)
    här åskades det och blixtrades och lite lätt sommarregn kom också. nu har det precis slutat regna och solen börjar titta fram.

haha nä vi får väl hoppas att du får behålla dina revben ;)
    min är också igång idag, dock mest hicka och lite buffningar nedåt. skönt att slippa sparkarna mot revbenen :D

PREGGA: jo jag vet ju att DU är troende kristen ;) men det är ju andra härinne på tråden också hahaha
    har ni fått nåt regn än i GBG?
    Ja natten var inte dum alls, hoppas på en bra natt sen också :)

Har inte känt av någon hicka än, men än är det inte försent :) Buffningarna däremot är där nästan konstant :D
  • Fröken Catrin

Kikar in lite snabbt och önskar er alla en (förhoppningsvis) god natt :)
    Må värmen och värk låta oss vara ifred så vi får en bra sömn. :)

Här ska man dra igång takfläkten och krypa ner brevid den andra hälften. Får se hur länge man klarar av att ligga brevid ett element. Haha.
    Den lill* lär antagligen hålla mig vaken en stund, men det är lite mysigt det också. :)
    Måtte BF-dagen komma snabbt nu! :)

Godnatt på er!

• Fröken Catrin

Halloj på er. :)

Natten blev riktigt bra, fick sova utan större problem. :) Lite knuffar från insidan men inget värre. :)
    Blev dock väckt av dörrklockan. Bara och kliva upp det.

Det där med namn är ju jättesvårt. Vi har ett flicknamn vi tycker om, men pojknamn är svårare. Och sen är det ju inte säkert att namnen vi vill ha passar på den lill*. Det märks nog helt enkelt när den väl tittar ut, så vi får se hur den ser ut. :)

Tur att jag kikade in här, har blivit dagvilsen så jag trodde "livet på BB" skulle börja imorgon. Haha. Blivit snurrig av värmen tror jag. Haha.

Pregga:
    Kände igen det där med fötterna, ingen höjdare alls. :P Känns som att fötterna är 4 ggr större än normalt och det brinner i dom. Men snart så är det förhoppningsvis borta. :)

• Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-14 13:26:03 följande:
    Svarar dig lite senare, måste logga ut...ska upp till sjukan å titta på min prins, har Tul idag :)
    kram sålänge...
    Ingen panik. :)
    Lycka till :)
    Kram
    knyzzel skrev 2010-07-14 13:29:14 följande:
    NEJ! D e ikväll kl 21:00 på 5:an Ni får inte missa d! Nu ska vi klä på oss å ta hundarna på en kissrunda innan vi åker.
    Nej det får INTE missas :)
    Kanske ska sätta igång inspelning, ifall huvudet inte hänger med. ;P
  • Fröken Catrin

God kväll :)

Sitter här med tårar i ögonen, det är så underbart att se barn födas :) Och få höra dom gråta. Tårarna sprutade när ks-bebisen gav sitt första skrik, blödig som man är/blivit :)
    Det var så att jag satt och ville hjälpa till att trycka på när den ena mamman inte orkade. Haha.

Det där med amning är jag helt för, jag vill verkligen amma mitt barn och hoppas att jag kan. Men jag har också sagt att jag vill att sambon ska få möjligheten att vara tryggheten vid matning, så jag kommer antagligen att pumpa ur så även han får ta del av det :)

• Fröken Catrin
    Belly skrev 2010-07-14 22:38:19 följande:
    haha...jag satt oxå här i soffan o nästan krystade... oj oj..:) ville verkligen hjälpa henne!
    Ja men det blir ju verkligen så. Men kanske ska vänta med att försöka med sådant, iaf några veckor till :)

Ååh, vad jag vill ha min bebis i famnen nu. :)
  • Fröken Catrin
    Belly skrev 2010-07-14 22:44:24 följande:
    Att man vill! Vilken längtan! Har aldrig vart med om nåt liknande... Men snart, mkt snart har vi dom här..:D
    Nej jag har inte heller längtat såå mycket efter något annat förut. :)
    Ja snart så, men det är ändå alldeles för länge kvar. ;-P
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10