Vi fortsätter, Bf aug 10
Citatgrejen ville tydligen krångla lite :P Oj det var tidigt :D här har det inte blivit något rullande än, men det är nog på väg :) Ja dom där sprutorna är ingen höjdare, hoppas det går bra iallafall :)
Citatgrejen ville tydligen krångla lite :P Oj det var tidigt :D här har det inte blivit något rullande än, men det är nog på väg :) Ja dom där sprutorna är ingen höjdare, hoppas det går bra iallafall :)
Regnbågslycka: Oj, det var ju verkligen tidigt :O
Nej fy, jag mår nästan dåligt över att dom ska sticka henne imorgon :-/ vet att det går över men det gör så ont i mig
Hur gammal är din lille nu? :)
Nu har vi varit och vaccinerat, hennes pappa fick sitta med henne och jag var tvungen att gå ut. Mådde så illa och världens klump i magen
hon blev så himla ledsen
och jag är så spruträdd så det finns inte. Kände mig hemsk som gick ut, men pappa var ju där som tur var, men fick allt trösta när jag kom in igen. Usch, detta var så jobbigt
skönt att det är över för denna gången. Nu blir det till att hoppas på att hon slipper feber och värk, annars är det tur att det finns Alvedon så man får bort lite av det onda iallafall.
Hoppas ni mår bra allihopa!
Kram från oss!
Hej tjejer&bebbar!
Hoppas allt är bra. Är här inne och kikar bortemellan men hinner inte skriva något. Eller så är jag för trött. ;P
Här växer Nellie så det knakar och är redan över 4 månader. :)
Såg att ni skrev om rutiner och sömn.
Nellies dag ser ut ungefär så här: vakna vid ca 7.30 (äter i sängen), sover igen vid 9-10, äter vid 11, sover igen vid 13-14, äter vid 14-15, sover en stund till vid ca 17, äter 18, sen äter hon igen vid 19.30-20.00 efter ett ev. bad och påklädning av pyjamas och läggs sen i sin säng och somnar själv. Under daglurarna så blir det ca 30-45 mins tupplurer (sover oftast själv då också). På nätterna sover hon mellan ca 20-05 och har gjort ett tag. Men nu är hon förkyld så då har hon vaknat vid 00 och 03 också. Hoppas dom uppvaken försvinner med förkylningen :)
Vi har varit väldigt bortskämda med hennes sömn, iaf nattetid! :)
När hon är vaken så är hon väldigt aktiv, pratar en massa. Skrattar och går på! :) Massor av energi, och ibland väldigt mycket temprament ;D Rullar runt från rygg till mage, men ännu inte helt om från mage till rygg. Försöker hasa sig fram också, men det är ju lite jobbigt att hålla huvudet uppe samtidigt som man trycker ifrån med benen :)
Hon har även fått smaka på gröt (banan) och puré. Mango är favoriten tydligen :)
Hoppas allt är bra med er! Och att vi "hörs" snart igen! :)
Stor kram från oss! <3
Hoppas allt är bra med er alla och att ni haft en god jul och ett gott nytt år! Här har vi haft det mysigt hela storhelgen!
Till veckan är det dax för vaccination igen eftersom Nellie blir 5 mån idag, usch och fy. Tur att sambon är hemma och ledig fram till den 12:e :)
God fortsättning på det nya året! Hoppas ni får ett underbart år med nära och kära! :)
Stor kram från oss!
Höra snart igen! :)
Styrkekramar till dig Bubbis10!!
Här ligger jag i sängen med näst intill ångest över vaccination imorgon. Har varit på akuten för att Nellie har varit så ledsen och skrikit så det inte går att trösta, men inte så konstigt efter att ha varit sjuk. Hon har ju precis blivit glad och pigg efter en öroninflammation och tre dagars-feber samtidigt och nu ska hon bli vacc. Känns inte alls kul eftersom jag tror att hon ska bli ledsen igen efter det :(
Annars är det bra, rullar över på mage och tillbaka stup i ett och försöker ta sig framåt :) äter som en tok, ammar ca 6 ggr per dag och så äter hon gröt varje morgon och ibland blir det även lite banan eller fruktpuré som mellanmål :) hon är snart 5,5 månad :)
Varma kramar från oss i vinterrusket!!
:)

Hej tjejer!
Kikar in och säger hej :) läser varje dag, men hinner aldrig svara. Har och göra hela tiden känns det som. Har en väldigt kinkig liten fröken som gnäller och gråter för minsta lilla, blöjbyte och byta kläder är verkligen inga favoriter. Hon har börjat få upp en framtand i nederkäken, så det kan vara det som spökar. Eller ett utvecklingssprång. Hon är ju 7 mån den 1:a. Väger ca 8,5 kg och ca 70 lång :) älskar sina fruktpuréer och gröt samt morot, men "mat" vill hon banne mig inte ha än. Haha. BVC sa att sålänge hon äter, mår bra och går upp i vikt så gjorde det inget utan "maten" :)
Är jag hemsk som mamma om jag känner mig lite frustrerad, trött och sliten när hon är så kinkig hela dagarna? :( jag vet att hon inte kan hjälpa det :( älskar mitt lilla hjärta över allt annat och skulle inte byta bort en sekund! :) hon sover fortfarande hela nätter, 19.30-06.30 :) skönt för henne det :) (och mig) ;)
Stor kram till er alla från oss!
Tänker på er allihop!