Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-21 18:29:46 följande:
    hihi tack så mkt {#emotions_dlg.flower} jo asså jag vill inte klämma ut en 5 kg bjässe som en väninna fick göra, fy sjutton asså...att hon överlevde..hahaha han vägde 4900 ngt tror jag hon sa.  Jo han kom ju upp till sjukan i helgen när jag stannade kvar över natten å vi pratade, tror han NU börjar inse allvaret å att det kommer en bebis snart. Så jag kommer inte neka han att vara med om hans största händelse i sitt liv, men jag fick mig åxå ett gott skratt inombords när han sa att han kanske mår dåligt å måste gå ut, haha jag som alltid sett han sååå macho,hård å kall..vet du, det kändes faktiskt bra att han är orolig, för då bryr han sig om vår son.
    mamma å jag pratade ut å jag sa exakt vad jag kännde å tyckte, hon blev jätteledsen å jag sa till henne-fixa situationen med natalie. så det ska hon göra sa hon :) så det blir att hon är med om han...tuppar av, hahahaha jag kan se det framför mig, asg...
     många bamsekramar till dig med hjärtat....ps glöm ej kanal 5 ikv kl 21.00 så vi kan grina ikapp igen, hahahahaha
    knyzzel skrev 2010-07-21 18:14:36 följande:
    Tack. gumman. Själv så har jag förstökt att låta bli att tänka. Hade en plan i morse att göra hemmet super-rent å hålla igång så att jag slipper oroa mig hahahaha å slipper tänka. såd va ju skönt att någon här gjorde d åt mig hahahaha
    så lite vännen, gu som jag tänkt på dig idag, haha berättade för mina vänner om er tjejer här på tråden för längesen å att man kommit å bli fäst vid er, å att nu e första bebis föddd å imon kommer nästa...guuu så spännande, å du GLÖM inte bild så fort du kan å orkar! hahaha vi alla här inne blir ju tråd mostrar :)ÅÅÅ du milde, va SPÄNNANDE ju........blir alldeles till mig i trasorna här, hahaha ja jag skrev TRASORNA å INTE trosorna, jisses.....du tror alltid det värsta om mig...hahahahhaha
    hahaha ja men min systers son vägde också nästan 5kg när han föddes. och en väninna till mig hennes "lilla" bebis vägde nästan 5.5kg !!!!! hahaha
    nä klart jag inte missar det ikväll, jag har ju längtat en hel vecka dvs ända sen avsnittet som visades förra veckan tog slut hahahahahahaha
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-07-21 18:43:31 följande:
    Jag fattar NOLLL Ibland när jag tittar på inloggnings pricken så e jag ut loggad fast att jag inte e d.... Helknäppt ju. å störigt
    likadant för mig :) knasigt =)

men herregud imorrn kl.7.30?? och KS nångång på förmiddagen! ja du inte konstigt ni nästan fick kanel i köttfärssåsen hahhahahhahahhaa
    åh det kommer gå jättebra gumman, ta't lugnt :P lätt för mig att säga hahaha
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-07-21 18:52:44 följande:
    Nej, kanske inte, men d låter ju inget vidare gott. Ska kränga som f-n idag ska fasta från 22:00 sen ikväll. Får bara dricka vatten till min medicin å då så lite som möjligt... suck

Ja, jag hoppas d å att allt går bra med prinsen. Barn födda med kejsarsnitt har oftare/oftast lite problem med andningen dem första timmarna pga att dem inte får upp fostervattnet på samma vis som vaginalt födda barn.
    haha ja lätt och fasta när man är höggravid liksom! jag fick ju köpa en annan sorts järntabletter idag och dem ska man ta 2 timmar efter en måltid och 2 timmar INNAN en måltid.... hmmmm som om jag inte äter oftare än var 4e timme hahahahah

klockan 22??? ja då har du bara några timmar till på dig ju. hoppas ni har mycket gott hemma du kan kränga ;)

jo jag har läst det om andningen, fostervattnet osv på barn som blivit förlösa med kejsarsnitt. men det ordnar sig säkert ska du se.
    är allt färdigt nu då för lillprinsen?
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-07-21 19:00:55 följande:

Oj upp och ner men sötast för det !!!
    2520 gram Gulsoten har sjunkit MAMMA E GLAAAAAD!

En viktökning på 40 gram sen måndags på min mjölk så att vi följer rätt spår
    naw han e så fin!
    skönt att han går upp i vikt och att gulsoten sjunkit :)
    så roligt att du fortfarande är kvar i "tråden" och uppdaterar oss längtande preggosar hahaha
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-07-21 19:03:40 följande:
    Hahahahaha. Nä, d e inte d lättaste ju... Här äter man ju konstant typ ett äpple, lite choklad, mack, fil, varm toost mellan middagarna å luncherna hahahaha, men sambon va å handlade en massa gott till i kväll när jag ska livet på BB. Vet inte om jag ser så mycket av d eller om jag kommer sitta med huvudet i godisskålen å mellan varven sörpla cola-on-rocks hahahaha

Ja, jag hoppas d. Thyra hade lite problem, men barnläkaren knycklade ihopa henne å sen blev d bra efter bara någon timme, men sen fick hon lite gulsot å dehövde solljus. Hur lätt e d i Februari?! hahahaha
    ja precis, man blir ju lätt lite snurrig i bollen om man inte äter på ett tag. just nu sitter jag och snaskar på cashew nötter med sourcream & onion smak, såååååååååå gott =)
    ja livet på BB ska jag med se. får se om jag har nåt gottis kvar tills dess hahaha chansen är rättså minimal.

knycklade ihopa henne? haha, stackare men läkaren vet ju vad h*n gör :)
    solljus i februari??? i sverige?? hahaha du skulle bett om biljett till nåt varmare land ;)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-21 19:27:31 följande:
    haha shit asså...du tar mig för en snuskmumrik...hm, du har ju helt rätt!!! hahahahaha förstår att du e supernervös, jisses...jag e ju för sjutton nervös för din skull..haha å många andra med dig här inne :)
    elinnnnn skrev 2010-07-21 18:41:03 följande:
    jo det gör säkert ont, men då kanske man slipper dem sen. fast det känns lite onödigt att göra ett ingrepp eftersom vi planerar ett barn till. inte än på ett par år men iallafall. jag lär ju få hemorrojder igen då ju isåfall.... jobbigt

ja alltså jag skrev ett tag för typ 2 år sen... men sen har det legat på is. kanske får ta itu med det sen nån dag :P

hahaha, härligt att få sån reaktion ju ;) jag älskar att skriva, skrev alltid små noveller, dagbok osv när jag väckte upp och dessutom är jag en bokmal... eller ja när jag har tid ;)

häftigt att läsa upp sin uppsats i SR när man går i fyran! ja även nu i vuxen ålder hahaha
    jag kommer ihåg jag skrev ett arbete om varför man inte ska dricka alkohol... då gick jag i sexan ;) fast det fick inte komma till radion :( lika bra det för jag hade ändå inte pallat sån uppmärksamhet, jag är ju blyg som få. eller ja ialalfall då, det är liiiite bättre nuförtiden =)
    ja jag vill som sagt inte skrämma dig, bara så att du e lite beredd på det. hoppas du slipper dom, själv fick jag göra om det 3 gng, hua...inte såå nice å ligga där med röva i vädret, men men vad gör man, hahahaha  jaså? ni planerar ett barn till? wow...haha detta blir ju mitt sista:) Men det e kul att skriva....Glad
    e du blyg? shit asså...det trodde jag inte,hahaha mja asså jag har åxå varit det som yngre tills jag började jobba på teater som produktionsassistent, då fanns det varken tid eller plats för blyghet :)
    men visst var man lite stolt å få läsa upp den i radion , hihisååå du smyger?? hm.....hahahahaa
    elinnnnn skrev 2010-07-21 18:44:55 följande:
    hahaha ja men min systers son vägde också nästan 5kg när han föddes. och en väninna till mig hennes "lilla" bebis vägde nästan 5.5kg !!!!! hahaha
    nä klart jag inte missar det ikväll, jag har ju längtat en hel vecka dvs ända sen avsnittet som visades förra veckan tog slut hahahahahahaha
    herrejisses...fick dom sy dom upp till nacken? hahahaah jaa jag har med längtat tills ikv å har en känsla av att du å jag kommer grina ikapp, hahaha
    haha ja asså i verkligheten är jag blyg. lättare när man är på nätet och bara skriver. har som sagt väldigt lätt för att skriva men i verkligheten så får jag lätt tunghäfta hahaha
    ja vi planerar ett barn till eftersom vi inte vill att våran dotter ska vara ensambarn... egentligen vill min man ha 3 barn men det hinns inte med ;) och om jag hade fått bestämma helt själv så hade detta fått bli mitt sista barn... fyra graviditeter räcker för mig ;););) men ja, 2 kan jag gå med på men inte 3!!!! stackars min kropp :P

haha, ja dem blev sydda upp till nacken och sen runt huvudet ner till stället med stygn nummer 1 :P:P:P:P:PP:P
    hahaha ja du och jag grinisarna hahahaha
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-21 19:40:11 följande:
    hahaha döör av skratt :) grinollar ju..hahaha ok, ja tunghäfta har jag inte iallafall, haha det var en som höll på å cykla på en bekants son idag å mamman ifråga fann sig inte att säja ngt, men jag vettu...hahaha fräste till...det slutade med att han vände cykeln å bad om ursäckt, haha jag sa bara, ok..ja tack så mkt :)
    men ensambarn? du har ju sen innan ju?
    sydda runt nacken, låter...hm...mys, NOT! hahahaha

Sofie&laura

Underbart att gulsoten inte har stigit utan att det e vikten som gör det, han e bedårande ju..så liten å man vill ju bara snutta på han, hahaha
    haha, ja men med folk jag känner kan jag babbla på en massa, men det är särskilt när jag träffar folk som jag inte känner som jag får tunghäfta och känner mig obekväm...

ja alltså det blir ju ensambarn hemma hos oss,  eftersom dem andra bor hos sin pappa.
  • elinnnnn

nu ska jag lägga mig ner en stund och kolla på special victims unit på 9an och sen är det livet på BB klockan 21.00
    missa nu inte!!!!

pregga: smsa carohl om du inte redan gjort det så hon inte missar avsnittet idag igen ;););)

• elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-21 19:59:03 följande:
    Lactulos är en slags sirap. Mkt söt i smaken. Men är effektiv om man tar den varje dag vid samma tid.
    Har oxå hört talas om fexim. De rekomenderar den om man är känslig av niferex eller duroferon.
    Microlax kan man köpa i tre pack. Rekomenderar dig att ta den på kvällen och ta med en tidning :)
    Smörj in tippen innan du stoppar in den annars gör det f...annat ont!
    hahahaha jo jag ska tänka på att smörja in tippen... usch ja hoppas det går att stoppa in överhuvudtaget med sjuhundra hemorrojder :S
    ska ta microlaxen ikväll..... det lär ju hjälpa ;)

sen ska jag börja med lactulosen, vågar inte ta både microlax OCH lactulos, kan ju nog bli liiiiiite för mycket tid spenderat på toaletten då hahaha

får hoppas på att fexim låter mitt hb värde fortsätta stiga också som niferexen gjort OCH att den inte förstör min mage. jag har inte jättehögt HB som vissa andra här inne som har typ 139! lyckosar;;;)))) mitt ligger på 123 idag och 122 för 2 veckor sen. inte så stor skillnad men iallafall på uppåtvägen.

tack för dina tips ang användningen av  lactulosen och microlaxen (köpte 4-pack)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-21 20:03:08 följande:
    haha ok, dåå e jag med :)
    Ok, dom bor hos sin pappa? jisses...hur klarar du det? (om du vill svara asså)
    kommer pendla mellan datan å spisen nu, haha

asså fick lite dåligt samvete för cyklisten ida asså...han bad om ursäckt å jag bara , ja ok..tack, lite tjurigt..suck, men jag blev så ställd å tänkte bara på att han kunde cyklat på mig å magen, för det var mkt nära väninnans(bekant) pojk. men jag blev så ställd av hans ursäckt så jag fann mig inte...
    jag  vill inte ta upp alla detaljer men iallafall så kom det till att jag gav honom ett ultimatum att antingen ensam vårdnad till mig eller ensamvårdnad till honom och då sa han att han ville ha ensamvårdnad( vilket han självklart inte trodde att jag skulle gå med på) men det gjorde jag eftersom jag inte klarade av mer utav hans terror + att ta hand om 3 små barn helt själv utan nån hjälp utifrån.......

nu har dem bott med sin pappa i 2 år och även då vi mejlat med varandra har pappan "hoppat" på mig och kallat mig för både det ena och det andra, hotat mig osv... så nu har jag knappt nån kontakt med honom överhuvudtaget. vilket självklart känns i "mammahjärtat" eftersom jag inte har någon kontakt med mina barn heller.... men det är inte förräns nu jag kan "andas" på riktigt  för första gången på ca 10 år...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10