Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

sofie och laura skrev 2010-07-23 14:56:25 följande:
    JA  du jag fick njuta i 3 dagar hahahah med fejk silikon hahahahhaa!!

Men man blir så orolig att det inte finns tillräckligt med milk när de e så mjuka!
    det spänner och dras till och från så det borde finnas!

Nu ligger mina 2 söner och sover, Leo behöver mkt sömn för annars e han en riktig buse vilde här!!

Pregga:
    Gumman det e det jag har gjort låst in mig i en liten bebis värld här hemma!
    Men på måndag skall jag ut på första riktiga vagn prommis till bvc då skall det fotas så det skriker hahahaha
    ja men det är nog rättså vanligt att det är så spänt ett par dagar efter det runnit till. dem ska ju helst vara mjuka :)
    vad skönt att dem sover, hoppas du tar dig tid till att vila lite
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

pregga: jag såg du skrev att du hade sd och mådde illa... alltså jag vaknade inatt och mådde jättekonstigt. magen var helt hård och jag ville bara kräka. i och med att jag fått en bit av slemmisen igår så trodde jag nästan det börjat hahaha men tillslut somnade jag om iallafall...

idag trycker lillan nedåt och det känns som om hon ligger nere i ljumskarna och massa ilningar när jag går...
    som sagt, varje dag som går innebär en dag närmre förlossningen =)

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-23 17:57:33 följande:
    Hoppas du inte tog illa upp av frågan? :/

jisses, ngn mer som bara älskar crossianter?
    jaaaaaaaaaaa, jag älskar croissanter! det åt jag till frukost varje dag under min smekmånad hahaha. choklad croissanter med extra nutella och så vattenmelon. åååh herregud alltså turkiets vattenmelon, finns nog ingen godare.
    varenda gång jag är i libanon så går svärföräldrarna ut på morgonen och köper nybakta croissanter till mig =) givetvis med choklad i, det är dem enda som gäller ;)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-23 17:44:24 följande:
    ja jag hade Sd å mådde jätteilla...väckte XXXX å sa åt honom att jag mådde dåligt , han vaknade illa kvickt, hahaha jag kände mig åxå jätte konstig.
    samma här e öm i ljumskarna idag å lilleman ligger på andra sidan å hickar nu, haha men visst närmar det sig nu, kan ju hända exakt närsom :)
    Malinski79 skrev 2010-07-23 17:39:38 följande:
    Ja du gumman!!! Jag är väldigt säker på att ni inte skadat eller klämt discoprinsen

Idag har jag varit banrvakt åt en kompis son som även han är 3 år och JÖSSES vilken skillnad det är på våra barn Min Ella kan va "vild, men denna lilla pojke han är VILD....Han springer runt med Ellas dockvagn å helt plötsligt ser jag honom ta sats å bara springa rakt in i Ella med vagnen å sen kastar han grejer runt sig m.m. Det har tagit lite på mina krafter idag måste jag säga
    ok, hihi tack så mkt vännen, detta betyder mkt för mig...då det var rätt mysigt å få lite kärlek...var längesen nu ju..å du milde tid aså, barn kan ju vara vilda men det där låter ju bestialiskt, e han som han ska då? hahahaha förstår att du e trött, jisses....en annan e bjuden på stort kalas imon i varberg, men jag orkar inte...känner mig som en riktig tråkmåns men lillan får åka själv asså...tack igen gummanHjärta
    ja, närsom helst =) lite nervöst faktiskt att man inte har exakt datum och tid för NÄR.... fast hm, det är nog lika bra annars hade man nog varit ännu nervösare hahaha
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-07-23 19:01:36 följande:
    hej tjejerna :)
    Äre bra med er?
    här är de sådär ont i revbenen än tyvärr o har en sjukling här hemma som har över 40 graders feber. Karln min åkte iväg på fotbollsmatch för en stund sen, ska laga lite god mat tills han kommer hem sen, enchilladas eller hur de nu stavas :P
    hej tjejen!
    med mig är det bra, bara otroligt trött för tillfället då jag nyss städat färdigt här... skönt att fått lite ordning och så kan jag göra en lättare och snabbare städning på måndag förmiddag/eftermiddag, sen kommer ju min make hit efter 2½ långa månader isär =D *längtar*

hoppas sjuklingen kryar på sig... och att dina revben får vara ifred =)
    Pregga skrev 2010-07-23 19:02:56 följande:
    Jaaaag meee ju, har just smällt i mig en MUMS,det där med svärisarna lät ju riktigt trevligt ju :) wow...haha turkiets vattenmelon? e det stor skillnad?
    Malinski79 skrev 2010-07-23 18:06:21 följande:
    hahaha...Nä absolut inte!!!

Jag har knappt smakat en crossiant i hela mitt liv, å kanske inte borde det heller (om man blir fast alltså)!!!!
    ok, va bra :)
    dåå har du missar ngt :) jag älskar dom ...jo klart det e nervöst, haha på ett sätt så e det jätte nervöst å inte veta men på ett annat sätt så e det ju själva tjusningen :)
    ja, svärisarna är otroligt gulliga och omtänksamma, skämmer alltid bort en när man är där hihihihi
    ja turkiets vattenmelon sägs vara den bästa =)
    härligt juicig och sådär perfekt tuggmotstånd lite krispig på nåt sätt, röd och söt.
    mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmums!!!
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-07-23 19:23:53 följande:
    Åh vilken lycka att äntligen få hem han :) varför isär så länge>?
    jaaaaa stor lycka =)
    jo vi bor ju utomlands så jag "bor" ju för tillfället hemma hos mina föräldrar, maken har ju jobbat och har inte förräns nu fått semester och tillfälle att komma hit =) så nu ska det mysas och semestras lite och föda barn och leva familjeliv ett tag, sen ska vi åka hem igen =)
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-23 19:35:52 följande:
    Hej sötnosar!

Då är man precis hemkommen från förlossningen pga smärta IGEN samt jag inte känt tösen sen tidigt tidigt imorse vid kl 4 på morgonen en liten buff som knapt kändes. Så vi hann abra gå knapt 1 timme på marknad och fick åka in direkt då dom ville kolla så allt var bra med henne vilket det var som tur var.

Dom vet inte varför jag får ont titt som tätt eller varför tösen är så stilla så jag inte känner henne på en hel dag men där mådde hon bra iaf vilket är en lättnad så jag skulle komma in direkt igen om det uppstår igen jag inte känner av henne.

Just nu iaf låg hon rätt med huvudet neråt vilket var super skönt att höra för inget av våra andra två barn har lagt sig till rätta förrens i v 37-38 tidigast och vi nästan fått gjort vändningsförsök med dom.

har inte fått nån mat sen vid kl 12 då jag bara åt en macka så vi får käka sen mat här. Blir grillat och pomme.

Hoppas ni andra haft en bra fredag iaf???
    ojdå förlossningsbesök. vad spännande skönt att allt var bra och hoppas du inte känner smärta längre.. kramar om
    skönt att hon vänt sig rätt också =) grattis

usch då ingen mat sen kl.12??? ja då är det verkligen dags att äta. gott med grillat och pommes =)

Jag har haft en skön fredag, var iväg och lunchade och handlade "hjälm mössor" till lillan och present till min syster som ska firas imorgon. sen har jag dammsugit och dammat och plockat och städat, usch blev nyss färdig och jag är helt slut. orkar inte ens gå och duscha  :S men förhoppningsvis snart ;)
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-07-23 19:38:57 följande:
    ja justr ja vad dum jag är men guuu vilken lycka Hjärta
    inte alls dum, det är  inte alltid lätt att hålla reda på allas detaljer ;) Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn

pregga: hehe, mmm körsbär me like, nej det hann jag inte smaka några hahaha. men ska komma ihåg det tills nästa gång vi är där =) längtar så tillbaka.......nästan så det är värt att resa ner dit bara för att kränga vattenmelon (och körsbär) hahaha

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-23 19:53:03 följande:
    Tjena mittbena

Ja här e vi två orosfall i högklackat

Men fy varför har du haft ångest?
    Fy fasen jag lider med dig, vet ju själv hur det är med det där med ångest. Har ju ständigt det jäkla skiten också men försöker tänka klart iaf.
    Hur är det med dina flytningar nu?
    Mitt kommer och går vilket är lustigt och desutom blöder det fårn min "älskade" kompis där bak som inte alls verkar vilja försvinna trots behandlingen av salvan i baken.
    elinnnnn skrev 2010-07-23 19:41:08 följande:
    ojdå förlossningsbesök. vad spännande skönt att allt var bra och hoppas du inte känner smärta längre.. kramar om
    skönt att hon vänt sig rätt också =) grattis

usch då ingen mat sen kl.12??? ja då är det verkligen dags att äta. gott med grillat och pommes =)

Jag har haft en skön fredag, var iväg och lunchade och handlade "hjälm mössor" till lillan och present till min syster som ska firas imorgon. sen har jag dammsugit och dammat och plockat och städat, usch blev nyss färdig och jag är helt slut. orkar inte ens gå och duscha  :S men förhoppningsvis snart ;)
    Jag må var lustig men vad är "hjälm mössa"? Är det en sån där skydds sak?
    Haha snälla söta du om du orkar dusch så gör det åt mig med haha...
    Lutar åt att man kommer vara smågrisig tills imorgon bitti då man orkar
    Är så jäkla hungrig nu så jag måste äta innan jag storknar.
    hjälmmössa, nä inte sån skydds sak, förstår vilken du menar hehehe
    det är en mössa i sån här modell
    http://www.katvigbarnklader.se/20-katvig_hjalmmossa_bla_gron.jpg

jag har köpt vita med spetskant på haha, tror det kommer bli supersött på min lilla prinsessa =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10