Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

knyzzel skrev 2010-07-19 22:19:27 följande:
    Min BM tryckte för att se hur han låg å för att lättare hitta hans hjärtljud.
    Inskrivningen tar 2-4 timmar sen åker vi hem & kommer tillbax på torsdag. Vet ni hur d e med mobiler där inne? Ur sms- och fotosynpunkt menar jag.
    Malinski79 skrev 2010-07-19 21:30:59 följande:
    Jag förstår att du är nervös...Jag själv hade nog varit mycket mer nervös inför ett snitt, eftersom man VET precis när allt kommer hända Själv är man ju lyckligt ovetande och det händer bara *paff* man är inte förberedd, åtminstone va inte jag det sist,,,

Men det kommer ju gå sååå bra gumman!!!! Snaaaart har du din prins här!!!!! Baby
    Ja, jag hoppas ju d i alla fall. Ja, snart e han här. Helt overkligt!Ja, å d ska bli så mysigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ska ta massa massa bilder. tog inte så många med dottern... Varför vet jag inte, men d blev kanske 5-6 st foto bara. Lite tråkigt så här med facit i hand.
    jaha, skönt ni slipper bli inlagda då ju :) hoppas det går bra {#emotions_dlg.flower}
    ang sms- och foto osv,,,,,, när jag var på förlossningen, efter senaste BM besöket så fick man inte ha mobilen på därinne....
    vet ej om det är samma på alla sjukhus/förlossningar :S
    men jag hade nog tagit med kamera för säkerhetsskull
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-19 23:54:46 följande:
    Elinnn min goa moraltant, haha då e vi 2 :)
    jag försvann innan då jag har.....trumvirvel..tatatatataaaaaa VÄRKAR igen...kraam
    hehe
    hur gick det inatt? klockan är nästan halv 12 och du har inte uppdaterat härinne än?!?! är du på förlossningen månntro???? kramar till dig och lycka till oavsett vart du är nånstans ;)
    Mandy86 skrev 2010-07-20 08:03:30 följande:
    V. 38 idag! Nu har även jag börjat känna av värkar, bara ett par gånger om dagen, men ändå. =)

Idag kommer mamma och syster och hälsar på, orkar inte med besök nästan, men tiden går fortare när det händer något.

Ha en skön dag alla
    grattis till ny vecka och till värkarna :P
    trevligt med besök :) idag ska jag o mina föräldrar och bror ut och grilla lite. är sååå trött men det kan väl vara trevligare än att ligga hemma på soffan? äta måste man ju göra iallafall hihihi
    ha en skön dag du med !

carohl: godmorgon, ha en fin dag på djurparken, sänder dig massa svalkande vindar och massa styrka =)

catsa: hoppas du blir fin i håret =) jag planerar att klippa mig efter jag fött. tror man behöver lite omvårdnad då även i håret hihihi, maken får ta hand om bebisen en stund då  ;) det kan bli intressant (det är hans första barn), hihihihi

lillabambi: vad skönt det gick bra hos BM. 10 kg bara, vad bra :) jag har gått upp dryga 20!!! hahaha herregud.
    och skönt bebisen lagt sig tillrätta. då får den stanna så tycker jag ;)

Nu ska jag logga ut igen för vi ska iväg och grilla och sitte ute hela dagen, det kan vara rättså skönt. man blir så trött sen på kvällen av all frisk luft hehehehe
    Ha en jättefin dag allihopa!
    massa kramar
  • elinnnnn

catsa: ojsan haha, ja lite förvirrad är jag allt, jag glömmer ju liksom vem det är som skriver vad och ibland går det inte att citera och då får man liksom försöka komma ihåg vem som har skrivit vad. och det såg du ju hur bra det gick ;) och sen heter ju du också katrin har jag för mig? fast det kan ju vara fel det med hahaha

pregga: alltså jag hänger inte riktigt med här :S du skrev förut att du fått hinnsvepning och var öppen 1cm, men nu att dem säger att din tapp fortfarande är omogen? jag kanske har läst fel men tror inte det. men hur går det ihopa?
    jag trodde tappen var mogen när "halsen" var utplånad och att det bara är då man kan göra hinnsvepning när tappen är lite öppen och "halsen" helt utplånad..... jag har googlat lite men jag fann inte vad som menas med att en tapp är omogen egentligen. hoppas du har en mer klar bild på det hela än mig hahahha

• elinnnnn

nä här var det rättså tomt :P

pregga hoppas du inte tog mitt inlägg på fel sätt. jag är bara nyfiken på hur det hänger ihopa =)
    jag ska till BM imorrn så det blir nog många frågor till henne från mig, hahaha
    för första gången ;)

nu ska jag lägga mig ner och vila, orkar inte med fler sammandragningar.............

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-20 19:13:33 följande:
    haha jaa det e knappt så jag hänger med själv, dom sa att min blom, ngt var öppen en cm asså toppen på livmodertappen men att resten av den fortfarande är hård...Hinnsvepning sa dom på tel, asså dom hade dragit fingret runt tappen för att påvekra den lite tydligen men jag vet inte vad dom pysslar med ibland..hon drog fingret runt om den...å jag frågade då -e det d som kallas honnsvepning på tel å då sa hon, jo exakt...? men nu e jag mer än förvirrad....jag blödde av det iallafall..?
    aha okej men då förstår jag.. barnmorskan vet nog inte riktigt vad en hinnsvepning är :P men vad jag fått höra är att dem stoppar in fingret INUTI tappen och lossar på hinnan lite... men det går ju inte om man inte halsen är helt utplånad.... konstigt. jaja strunt samma hihihi
    Pregga skrev 2010-07-20 19:15:29 följande:
    haha nej nej gumman, jag tog inte illa upp av ngt jag känner själv att jag inte förstår längre, asså jag träffar olika läkare å alla säjer lite olika..så ngt förvirrad e man ju nu...jaså du har sd? hihi ja det närmar ju sig nu :)
    vad jobbigt med olika läkare hela tiden och ännu jobbigare ju när dem inte säger samma sak :S stackare
    ja, alltså vanliga sammandragningar bara får det av att lillan trycker nedåt.
    men inga förvärkar alltså.. jag börjar bli lite sugen på att få igång allting nu faktiskt. vill inte vara gravid längre....
  • elinnnnn
    Karin86 skrev 2010-07-20 18:59:38 följande:
    Så har man klippt sig är är fin för förlossning :D... och köpt en skötbord på blocket som svärföräldrarna var och hämtade i göteborg :D... så snällt

Så nu kan bebis komma när han vill :D.... hoppas itne det dröjer allt för lång tid..
    hehe låter som du blev nöjd med din klippning :) jag ska som sagt vänta med att klippa mitt hår tills efter förlossningen. känns nog ännu mer peppande då =) fast mest är det för att klippa mig så nära avrese datumet som möjligt =)

blocket är bäst :P snällt av svärisarna att hämta =)
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-07-20 19:32:48 följande:
    Go`kväll alla goingar. Nu har man varit på Inskrivningen. Ska bara läsa ifatt så ska jag berätta
    go'kväll själv =) hihi har väntat på det hela dagen så jag kan nog vänta en stund till ;)
    hoppas allt gick bra
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-20 19:40:17 följande:
    Ok, ja asså jag vet inte vad jag ska tro längre, har nog inte träffat samma läkare ngn gng, å alla har ju sina åsikter å erfarenheter å jag blir mer än förvirrad...men det kanske inte var en hinnsvepning hon gjorde då? men varför säja det på tel när jag ringer in å undrar vad det var dom gjorde? haha du milde tid asså...det enda dom sagt gemensamt är att igångsättning inte är bra..så det hoppar jag nu..
    haha jaqa jag fick ju höra att mina hemska hugg är åxå att lilleman trycker ner huvudet typ....jag förstår att du börjar bli sugen på att få igång allt, man längtar ju så efter dom...men jag försöker tänka så nu att, har jag väntat i flera år å kämpat så kan jag vänta i några veckor till :)
    nä tycker inte det låter som hinnsvepning då det sker inuti tappen där hinnorna ju är. hinnorna är ju innanför tappen... ja jag har ingen aning om varför hon sa det var vad hon gjorde men med det du har sagt så stämmer det ju inte med hinnsvepning....

ang igångsättning, jag visste inte att det var sååååå komplicerat... men ja det låter ju inge vidare. hoppas man slipper det

ja har man kämpat flera år så kan ju ett par veckor till inte spela så jättestor roll, kanske.
    men vi hade ju "tur" och blev lite överraskade då jag plussade.... sen är jag så stor nu och min kropp orkar knappt nånting, herregud det är mitt fjärde barn jag bär på och min kropp har ju aldrig varit så hälsosam.... jag var väldigt tjock i början i tonåren sen svälte jag mig och gick ner 36 kg på sommarlovet dvs 10 veckor och sen ja lite upp och ner med det här med att äta, det har varit jobbigt för mig och kroppen har ju tagit stryk även om det inte syns utanpå egentligen.. men det känns...

jaja, snart har vi nog alla våra bebisar i famnen :)
    på ett sätt vill jag få ut henne nu fast å andra sidan så vill jag absolut inte det nu eftersom min make inte är här.
    så jag får väl stå ut 2 veckor till (maken kommer ju  nu på måndag och vi vill helst hinna med lite ensamtid innan dottern kommer ;)
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-07-20 19:53:03 följande:
    Hahahhahaha... Jag har bara varit på inskrivning i dag. han ligger lixom kvar i magen tills på torsdag. Idag så var d bara inför snittet... Bara å bara d tog 3 timmar, med alla undersökningar mm.  Nu känns d allt e på G. Väskan klar, journalen inlämnad, babyskyddet å sängen å vagnen e klara å hans gunga ihopasatt.... Ska bara kläom ett spjälskydd nu i kväll.

Så jag e hemma med prinsen i MAGEN.

Hoppas att ni inte blev allt för besvikna nu Å JAG TACKAR FÖR ALLA UNDERBARA GRATULATIONER Å LYCKÖNSKNINGAR
    vad skönt att ha del 1 avklarat :D
    tänk snart ligger du där med din lillprins!
    härligt =)
    knyzzel skrev 2010-07-20 20:07:55 följande:
    Var tog alla vägen?
    jag kollar på tv3 och läser här under reklampauserna hehe
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-07-20 20:22:14 följande:
    Söta ni ni e så goa!!

Alvin ligger och sover och äter och sover och bajsar och kissar och äter hihi ja ni fattar.
    Det som e så roligt med pojkar är att så fort man tar av blöjjan så kissar dom och ibland hinner man inte med servetten så slipper man byta.
    I natt böt jag ombyten ca 4 ggr för att fatta vinken med saken mellan benen på honom hihihi.

Idag var vi och hämtade andningslarmet så mnu sover jag en aning lugnare istället för att hänga över sängkanten
    som en tiger mamma!
    HAR även blivit en aning stängare mot barnen då man inte får peta och trycka på vissa ställen som dom gääärna vill.
    Dom vill ju vara i ögonen och typ pussa överallt =) gulligt.
    Så de märker att händerna tvättas ca 400 ggr om dagen de har tröttnat på vtten och tvål hahahahhahahahaha

Svägerskan som bor under tog med laura ut så det e skönt för mig att de e så hjälpsamma nu när man inte kan gå någonstans!
    Så imorgon blir det vagns lagning handling mm då jag inte fick ihop det!!!
    lossa lite på blöjan men låt den ligga kvar över den dära "saken" :P så att han kissar i blöjan, SEN byter du :D

det låter härligt det där med en bebis som ligger, sover, äter, sover, bajsar, kissar, äter osv hahaha
    *längtar*

åh perfekt med svägerskan så nära som kan hjälpa till lite :)
    lycka till med vagnlagningen :D
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10