Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-21 20:04:56 följande:
    hahaah men lilla gumman plommongurka, jag har såklart sagt det till henne, hahaha men hon är hos svärisarna å vill inte titta där med dom utan med sin fästman som inte är med....Kraam
    aha, ja men då får dem en andra chans på reprisen som går på lördag om jag inte minns fel hehehe
    kram tbx
    tetta skrev 2010-07-21 20:10:13 följande:
    Tack själv!
    Har 134 i hb den gången men har legat på 116 så jag vet vad du går igenom. Men tycker du ska vara nöjd med 123.
    Har jobbat på blodcentral så man har ju fått lite tips och trix.
    Börja med lactulosen imorgon för den tar ca 2-3 dagar innan det verkar som det ska.

Ta microlaxen efter programmet för det vill du ju inte missa! ;)
    har du matolja så ta annrs det på tippen. Och ha tuben fortfarande ihop klämd när du tar ut annars suger du ut allt och det är ju inte så bra. :)
    jasså du har jobbat på blodcentral, vad spännande :)
    tips och trix är alltid bra hehe, man lär så länge man lever =) eller så lever man så länge man lär? :P ja iallafall så skadar det inte med nya kunskaper även om det är i form av små tips

aha lactulosen behöver ett par dagar.... okej men då gör jag nog det

japps jag har olivolja hemma, funkar väl bra det med? jaaaa självklart EFTER programmet hahahhaa
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-21 20:20:19 följande:
    Lilla stumpan, såklart så behöver du inte gå in på detaljer...var verkeligen inte min mening att riva upp ngt som gör dig ledsen...Hjärta{#emotions_dlg.flower} vilket as han e asså...fy sjutton. GRRRR
    elinnnnn skrev 2010-07-21 20:16:05 följande:
    aha, ja men då får dem en andra chans på reprisen som går på lördag om jag inte minns fel hehehe
    kram tbx
    Ok, ska hälsa henne det, kraaamar om dig vännen..
    tack du anar inte hur mycket det betyder för mig ... oftast är jag rädd för att berätta att dem inte bor hos mig för det brukar aldrig vara någon som förstår.......{#emotions_dlg.flower}
    kramar tillbaks
    Belly skrev 2010-07-21 20:20:41 följande:
    Du verkar ha ett rejält bagage från förr..:S Du verkar så stark o så ödmjuk trots allt! Men man brukar ju formas av alla sina erfarenheter..
    Skönt att du känner att du kan andas igen! Det är så det ska va! {#emotions_dlg.flower}
    belly: aw tack gumman... som jag sa till pregga: du anar inte hur mycket det betyder för mig... jo väldigt stark måste man vara för att klara av det men som tur är så har jag haft ett tufft liv som har förberett mig och gjort mig stark. det som inte dödar en gör en starkare.
    {#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn
    Belly skrev 2010-07-21 20:28:35 följande:
    Ja, det är ju så, man blir starkare!
    Snart kommer du få hålla din lilla dotter... Ett litet liv att kunna älska villkorslöst.. Och du har din man, som verkar fantastisk..och ni verkar superlyckliga! Jag önskar dig verkligen allt gott i framtiden, den ser sannerligen ljus ut!
    tack så hjärtligt! gråter nästan här ju och det är inte ofta jag gör det när denna diskussionen är igång, för då brukar det bara handla om att jag går in i försvarsställning. det är säkert nån eller flera som läser härinne som tycker jag är knäpp i huvet och utan hjärta som lämnat bort mina barn... men ja.... det är ju så det är... har man inte gått i mina skor kan man omöjligt förstå.

ja, det dröjer inte länge förräns vi får vår lilla dotter :) glädjer mig så mycket, trodde inte att jag skulle få fler barn faktiskt.... trodde jag skulle bli strafffad för att jag lämnat bort mina andra... ja jag är ju troende och var rädd för att jag skulle få nåt straff... ja nu ska man inte bli helt religiös härinne men jag är otroligt glad över att få ett barn till.

tack så jätte jätte mycket för dina lyckönskningar, och ja det ser ljust ut faktiskt :) det känns i hela kroppen att allt hemskt som kan hända i livet har redan hänt mig så nu är det bara ljusa stunder kvar :) förhoppningsvis
    önskar detsamma till dig {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-21 20:33:37 följande:
    Olivolja funkar med...

Det var jätte skoj på blodcentralen men tack vare socialstyrelsen så ska bara BMA jobba där och inga underskötersker så man fick vackert gå var vikarie så man har ju ingen talan. har ingen lust att läsa i 3år för att bli BMA( Biomedicinsk Analytiker)
    jaha, vad synd ändå eftersom du gillade det så mycket :) nä att plugga 3 år till efter alla åren som man redan pluggat känns ju inte så lockande. fast man vet aldrig en dag kanske man sitter i skolbänken igen ;)
  • elinnnnn

åh pregga.... jag har läst den texten förut, men tack för att du fick mig att läsa den en gång till. det är ju så vackert!!
    och ja, så är det tror jag...

pregga och belly: jag finner inga ord till allt fint ni skriver. ni anar inte hur mycket det betyder för mig!

ledsen att jag försvann så länge men svärmor ringde, haha hon är för söt, sen loggade maken in på msn samtidigt som livet på BB började så jag får ju se reprisen jag med hahaha, kunde ju inte koncentrera mig :)

nu har jag druckit min järntablett och fy farao vad det smakade illa!!!! men men hoppas den är mildare för magen iallafall.

SOFIE OCH LAURA: men vilken dum BM... naveln ramlar ju av av sig själv när den är läkt!! den borde ju torkare snabbare nu när det är varmt, så länge man håller det torrt, kan ju bli svettig osv..  men ajabaja inte pilla på den.
    din man gjorde rätt ;)

• elinnnnn

usch pregga då........... ja det lät ju bra innan att ni pratat om det osv.... kanske skulle du gå tillbaks till din plan med din väninna som förlossningsstöd istället. för hon kan du ju lita på... kramar om

Catsa skrev 2010-07-21 22:50:27 följande:
    Hej på er flickor :)

Hoppar in och vill bara skriva att BM-besöket idag såg bra ut :)
    Busfröet har fixerat sig, vilket känns skönt :)
    Mitt blodtryck var 122/84 och puls på bebis så bra ut också, fast det var lite högt. Fick ligga på rygg, då var det först ca 170, sen på sidan och det var samma. Satt upp en stund och sen provade hon igen och då gick det ner till ca 150. Tyyckte det lät väldigt högt, men det kanske är så? Busfröet började i alla fall sparka så fort hon skulle lyssna, så det var ju inte konstigt om det var lite högt.

Pregga: Hoppas verkligen att allt löser sig för dig. Håller med föregående talarna och säger "ta med någon du vet att du kan lita på", hur hårt det än må låta.
    Du kan få med dig lite av min överskotts-energi också :D

Ang. "Livet på BB". Jag blir besviken, jag hade trott att det skulle vara mer som "Förlossningskliniken" där det händer saker så man får se. Men tydligen inte. :( Var lite drygt program..

Hur är det med er andra idag?

Kramkram
    hejhej tjejen!
    vad roligt att h*n fixerat sig :) min är fortfarande rörlig men som sagt så är det inget ovanligt att omföderskors bebisar inte fixerar sig förräns ett par dagar innan förlossning, ibland tom bara ett par timmar innan födsel.
    150 är inte så högt. min flicka hade idag 145 vilket är lågt för henne hahhaa hon har ofta legat på 160 nånting.

annars är allt bra med mig, hoppas det är det med dig också =)

kram tbx
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-07-21 23:15:28 följande:
    Missade ditt inlägg eftersom vi skrivit samtidigt

Ja 150 är inte så högt, min prinsessa har legat mellan 140-155 varje gång... Mysigt att den lille är fixerad, vet att det inte betyder nåt men det är ju en liten "milstolpe" iaf hade jag det så..Men som sagt nu är jag beredd på att den kommer fixera sig sent..Så det ska bli skoj att se!

elinnn: va mysigt att mannen ringde oxå, är det tidsskillnad eller ligger vi i samma tidzon??
    hihi ja alltså vi håller bra kontakt fastän vi är så långt ifrån varandra.
    idag har vi pratat 2 ggr i telefon, 2 timmar på MSN och ca 10 sms under dagen hahaha

fast det var svärmor som ringde ikväll och frågade hur det var med mig och bebisen. så gulligt, jag blev jätteglad över hennes samtal... dock fick jag veta att min make vägde 4 kg när han föddes, jag vägde 4.5!!!! då kanske barnmorskan har rätt iaf med hennes 3.7 kg som uppskattad födselvikt på min lilla prinsessa om hon stannar i magen till den 7e augusti ;) herregud vilken klump hahaha, mina andra har ju vägt under 4. bara den första som vägde 3.8 men han gick jag oxå 10 dagar över tiden med. dem andra två har kommit nära BF och har vägt 3.3kg... fast ja deras pappa var också mycket mindre än min nuv. man

det skiljer en timme just nu. när klockan är 00.00 här är den 01.00 där.
    dem har inte sommar och vintertid så ibland skiljer det 2 timmar.
  • elinnnnn

jag håller med om Belly att förra veckans avsnitt var mycket bättre!!! fast i och för sig så var jag inte så koncentrerad på dagens avsnitt hahahha

vill också tillägga att microlax funkar jättebra ;);););) if you know what i mean hahahaha

• elinnnnn
    Belly skrev 2010-07-21 23:49:11 följande:
    Haha...grattis...eller nåt..;)
    hehe , tackar så hjärtligt ;)
    Belly skrev 2010-07-21 23:50:51 följande:
    Jag är sjukt trött på att vara varm o klibbig....o tröttheten ska vi inte ens tala om... baah.. har sovit flera ggr idag..
    jag med.... alltså trött på att vara varm och klibbig..... sömn har jag inte fått nån sen sist jag sov :P såklart haha, nä men jag har inte haft tid att vila idag faktiskt. annars brukar energin ta slut vid 4 tiden ungefär. men idag var vi inte ens hemkomna vid den tiden så ingen "powernap" för mig inte.
    dock kör jag med golvfläkten på under dagen och hela natten. funkar prima. det finns förresten golvfläktar på "jula" såg jag på tv idag. reklamen säger att dem kostar hm tror det var 169 kronor eller nåt sånt... väl värt det för en golvfläkt. vi köpte våran på clas ohlssons... hade nog inte kunnat överlevt utan den :D
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-21 23:52:19 följande:
    Flickor...

jag måste fråga om råd nu....OM han hör av sig imon, vad ska jag göra? på tel-svara? inte svara?
    på dörren, öppna? inte öppna?

ja du..... om du känner att han ringer för att bråka, svara ej, samma om han ringer på dörren.

om du svarar och allt är lugnt (per telefon) men att ni bråkar sen(vilket jag är säker på att ni kommer att göra eftersom du är upprörd, med all rätt över att han stängde av sin mobil och helt plötsligt ändrat sig om att vara med vid FL) så lägg bara på.

det är inte värt det att hålla på att bråka och bli upprörd och få sammandragningar i onödan. det tär bara på din kropp och suger musten ur dig. du behöver all kraft till den kommande förlossningen.

kramar

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10