Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Catsa skrev 2010-07-22 12:44:37 följande:
    Ni är ju så mysiga allihop :D
    det tycker nog dem flesta att du verkar vara också :) iallafall jag :)
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Catsa skrev 2010-07-22 12:58:40 följande:
    Vad mysigt att musik sätter fart på prinsen :D
    Här är det mer pappas och fasters röster som sätter fart på busfröet. :)

Haha, nej jag funderade på det där med skrikandet. Och jag tror aldrig jag har skrikit ut smärta. Vet inte om det är för att min smärtgräns är otroligt hög eller vad det kan bero på. Men jag har aldrig sett meningen med det, jag samlar upp allt och biter ihop istället. Kanske inte är bra det heller, men det känns som att om jag vänder det inåt så kanske jag orkar ta i mer än om jag skriker ut det.
    Hmm. vad rörigt jag skrev nu. Haha.
    Alla är ju iallafall olika, det är ju en sak som är säker. Men jag vill INTE låta som hon. Haha, då skulle jag nog till och med kunna skämmas lite. :P

Ja jag tror du är en stark människa, det är uppfattningen jag har fått härinne iallafall :)
    det är nog lite olika hur det funkar för olika personer. jag tycker att det är ett slöseri av energi när man skriker.
    fast det beror på vilket sorts skrik det är... skrikande för skrikandets skull, eller för att det gör ont är inte lönt.
    att skrika i samband med att man krystar kanske hjälper.
    men jag tror det är ännu bättre att lägga energin i krystarna , alltså rikta energin inåt. om man skriker försvinner ju massa luft och kraft.
  • elinnnnn
    Catsa skrev 2010-07-22 13:01:39 följande:
    Någon som hört något om knyzzel? :)

Hoppas allt gått bra, och att hon har sin bebis nu :)
    inte jag... kanske om pregga isåfall har hört något, tror dem har mobilkontakt också :P
    men först och främst så tror jag att knyzzel ligger och är lite dåsig fortfarande om hon fick KS tex kl.11 i förmiddags.
    tar nog lite tid att hämta andan så att säga.
    fast ja jag ska inte säga för mycket för jag har aldrig gått igenom ett kejsarsnitt så har ingen aning om hur det går till egentligen.
    men kan tänka mig att ifall bebisen nu är ute så har hon nog många andra att kontakta först innan oss ;)
    det är ju inte säkert heller hon kan smsa överhuvudtaget eftersom man inte får använda mobilen på förlossningen, kanske på BB jag vet inte...

men ja, jag hoppas vi får veta något snart :) är så nyfiken på hur allt har gått och hur dem mår och födelsevikt och allt sånt där :)
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 13:04:16 följande:
    Då är vi två. har du mörkrött eller ljusrosa? Jag har själv ljusrosa med ibland liten ministrimma aningen mörkare.
    Har du kollat upp det???
    Man kan ju blöda så lite grann då man börjar öppna sig vilket man kan göra långt innan BF som omföderska.
    Skönt du kännt av din prins nu igen
    Känne rinte av tösen heller så mycket oftast men antar hon sover mera nu och har ju mindre plats att leva rövare på.
    elinnnnn skrev 2010-07-22 12:15:21 följande:
    om du tar xyloproct stolpiller så sluta med dem om dem inte hjälper dig. jag får blödningar när jag använder dem. på mig gör dem mer skada än nytta tyvärr.
    jag har också bara fått ut harpluttar och typ 1/3 av den avföringen som finns i tarmen, eftersom det inte funkar att trycka på ordentligt, dels för det gör ut och dels för minskad tarmfunktion nu under graviditeten.
    jag tog en microlax igår kväll, och ska ta en ikväll också.
    barnmorskan sa att lactulosen ska man ta 30 ml i 2-3 dagar och sen 15 ml varje dag.
    det står också i dosanvisningarna.
    jag får inga magkramper som tur är eftersom jag får tömt lite om dagen. men baken har jag ont i och lider mest av det onda i den ändan så att säga.
    Jag tar bara Salvan (Xyloproct). Hon på Apoteket sa det räckte om man har det utvändigt som jag har.
    aha okej. ja jag har ju både invändigt och utvändigt :S

angående fosterrörelser , jag är ju i v.38 nu och har lite drygt 2 veckor kvar till BF. min prinsessa är nu helt lugn från det att jag vaknar tills kanske runt 2 på eftermiddagen, då buffar hon en stund sen somnar hon igen och sover i flera timmar tills kanske 10 tiden på kvällen. då buffas det litegrann igen och sen somnar ju jag.
    så dem vilar nog upp sig för vad som väntar, det är ju bara bra så dem kan bli lite tjockare också, om dem rör på sig för mycket kanske dem förbränner allt :P. sen som du sa så finns det ju överhuvudtaget inte så mycket plats kvar hahaha.

angående det du skrev om färdknäppen, så hoppas jag att du kan övertala din man till att hjälpa till lite, herregud det är ju hans barn också :P:P:PP hahaha, skämt åsido så är jag faktiskt lite rädd för effekten av sperman osv. haha
    min man kommer ju hit på måndag kväll, vi har inte träffats på 2½ månad, och jag har INGEN som helst lust att åka in till förlossningen på måndag natt
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-22 13:07:49 följande:
    *skratt* faktiskt så är det tvärtom, om du typ skriker ut i samband med krystvärk så hjälper det oerhört mkt.
    jag vet inte om jag berättat det men jag har ju tävlat i kampsport å det vi fick lära oss var 2 saker med skrik,
    1, du skrämmer å överrasskar din motståndare
    2.du pressar ut luft i smband med slag/spark så det blir mer slag kraft.

haaha sen behöver man ju inte skrika som en tok, haha å det e nog som sagt väldigt olika. sen sa han lite som ni att-visa aldrig din motståndare att ni får ont, i vårt fall...mannen? hahahahah
    jo men jag tror det är lite individuellt och att det beror på vilket skrik man pratar om ;)
    det som jag hörde på från tvn igår när programmet visades verkade inte som ett skrik som hjälper till... det kändes mer oroligt och skräckslaget från hon den tjejen vilken det nu var utav dem.

fast ja, lite ljud ger man ju iallafall ifrån sig hahaha man krystar ju inte så många gånger heller (förhoppningsvis)

catsa: jag tror inte du kommer minnas så mycket av det hela sen när det väl är klart hahaha. man är så inne i sig själv och vad som händer i ens kropp att allt annat lätt försvinner. gör så du känner det känns rätt, med skrik eller ej, tänk inte på vad som hörs ;) huvudsaken är att bebisen kommer ut hehe, och lyssna på barnmorskorna som leder dig under förlossningen
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-22 13:13:34 följande:
    Nej, vi har inte sms kontakt, hihi det har jag bara med sofie&laura å carohl, än sålänge, haha
    men som sagt, vi håller tummarna för henne å hoppas allt har gått såå bra. vilket det säkert har. tänk, nu ligger hon med sin lille hos sig...åååhhh va mys, det får ju inte en annan att längta mindre direkt, haha

vad menar du? ska hon kontakta andra före oss?? WHAT?! hennes medsystrar..hahaha
    hoppas hon hör av sig så snart hon kan, vi brukar ju inboxa varandra varje dag å jag tror om jag inte minns fel att hon skulle komma hem på lörd å försöka höra av sig då :)
    hihi okej, det var bara som jag trodde ;) jag vet ju du har det med carohl och sofie&laura.
    nä längtan blir ju knappast mindre nu hahaha sen blir den ju också desto större för varje dag :)
    hahaha nä klart hon måste kontakta oss först egentligen :P:P:P
    ja just det, jag har också ett svagt minne av att hon skulle komma hem på lördag..åååh det är ju inte förräns i övermorrn!!!! hahaha, ja som sagt hoppas allt gått bra
    tetta skrev 2010-07-22 13:17:58 följande:
    Ska försöka få hinnsvepning igen. Den nya bm som jag har är inte så pigg på det. Men det måste gå...
    Jag vill inte gå över igen. Det var ju tusen gånger jobbigare. Folk ringde och sa. Är du hemma?? Nähä...
    Så jag svarar inte i telefon efter v.39! ;)
    Maken är inte anti sex så nu jäklar!!!!!! Får attackera honom när han kommer hem ;)
    elinnnnn skrev 2010-07-22 10:51:50 följande:
    jag gick över tiden med mitt första barn, dem dagarna var ju 100 ggr längre än dem 9 graviditets månaderna tyckte jag.
    otrooooligt drygt.
    jag håller tummarna för att du, och alla andra härinne, slipper gå över tiden!!!

jobbigt att du är pro sex och mannen anti :S här är det mer tvärtom vilket också är jobbigt i och för sig...
    Visst var det jobbigt att gå över. Varje dag var som en månad.....Skål!!!!!!!!
    Pregga skrev 2010-07-22 11:37:09 följande:
    Tack stumpan, tjohooooooo

Ny vecka idag :) 37...hihi

Grattis även till er andra, carohl,tetta mfl.....nu e det inte lång tid kvar :)
    Grattis gumman till en ny vecka!!!
    usch ja alla som frågar om det är dags nu..... eh hade det varit det hade man ju varit på förlossningen, eller?
    ibland ställer folk så korkade frågor att man bara blir så trött.
    min pappa retas med mig varje dag hahaha (det är okej för mig för han är min pappa och gulligast i världen ;))
    varje gång jag reser mig eller går förbi honom eller nåt annat frågar han mig: är det dags nu? har du värkar?

hahahaha
    NÄR det väl är igång så lär det ju märkas haha lönt att fråga liksom
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-22 13:21:34 följande:
    hahahahaha du e ju störtskön, ingen lust å åka in på mån...hahaha
    du, en annan har inte haft sex på mkt länge, 1 gng i början av graviditeten, kanske i v 6 typ. såå jag nämnde färdknäppen för mitt x, han tittade på mig med ögon som påminde om rädsla, hahahahaaha
    å det kunde jag tvärglömma, haha
    Min lille e åxå mkt mer lugn nu, som du säjer...lite puffar om jag puffar på honom, men jag tror åxå dom vilar upp sig inför den stora dagen då alla deras krafter behövs. Pratade med en väninna om detta igår å hon sa det-min dotter var mkt lugn innan det var dags..vilade upp sig. såå det stämmer nog..
    hahahaha, ja men risken är ju gigantisk ;);) 2½ månad, herregud vad många dagar ;)
    alltså jag är inte ens sugen på sex om jag ska vara ärlig.. men kel och mys är jag hungrig på och det vet man ju vad det leder till haha
    jag har berättat om färdknäppen för min man, men jag har varit noga med att säga att det krävs FLERA gånger under ett dygn för att ha någon verkan. annars hade han nog heller inte varit så sugen haha
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 13:22:38 följande:
    Åh söta elinnnn HUR klarar du dig ensam utan din man så länge?
    Jag hade itne klarat det haha.
    Nog kan ni sexa på och nog behöver du inte vara rädd för effekten av sperman för är inte barnet ändå redo o födas så sker ju inget iaf

Jag hade hellre viljat ha min man mera sexvillig men han sitter hellre med handen innanför brallorna och pillar på sig själv än att mysa med frugan
    Jag får kanske muta honom lite men vet inte med vad hehe.
    Kanske "hota" med att inte laga mat en dag om han inte ställer upp sen hehe....

Jag känner sällan av min tös dagtid utan känner nått smått vid kvällstid elelr ibland natten nått lite men enligt sista kollen så var ju allt bra med henne och dom på fl sa man skulle känna 10 sparkar på 12 timmar annars skulle man åka in för en koll.
    naw, söte du själv ;)
    ja, alltså jag har inte så stort val hahaha
    vi hade dessa val: föda i libanon, föda i sverige, föda i saudi.
    om jag skulle fött i libanon hade jag fått bo hemma hos svärisarna i typ 2 månader innan BF
    i saudi hade jag visserligen varit tillsammans med maken, men nä jag vill helst inte föda där :S
    eller att föda i sverige på svenskt sjukhus där jag känner mig säker och dessutom få ca 2 månaders umgänge med min familj som jag inte sett på ett år?
    inte så stort val ;););)

självklart hade jag önskat att min man var här med mig under tiden, men han kunde omöjligt ta ledigt från jobb i 3½ månad ;) vi planerar ju att stanna här i ca 1½ månad efter att bebisen är född

haha hoppas han går med på det, vilket övertalningssätt du än väljer ;)
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 13:22:38 följande:
    Åh söta elinnnn HUR klarar du dig ensam utan din man så länge?
    Jag hade itne klarat det haha.
    Nog kan ni sexa på och nog behöver du inte vara rädd för effekten av sperman för är inte barnet ändå redo o födas så sker ju inget iaf

Jag hade hellre viljat ha min man mera sexvillig men han sitter hellre med handen innanför brallorna och pillar på sig själv än att mysa med frugan
    Jag får kanske muta honom lite men vet inte med vad hehe.
    Kanske "hota" med att inte laga mat en dag om han inte ställer upp sen hehe....

Jag känner sällan av min tös dagtid utan känner nått smått vid kvällstid elelr ibland natten nått lite men enligt sista kollen så var ju allt bra med henne och dom på fl sa man skulle känna 10 sparkar på 12 timmar annars skulle man åka in för en koll.
    nä men TÄNK OM BEBISEN är det då? hahaha jag går in i v.39 på måndag ;););)
  • elinnnnn
    Belly skrev 2010-07-22 13:26:58 följande:
    Hinner jag inte sova på eftermiddagen är jag som en zombie...Helt borta alltså!
    Tack för tipset..:) Men tro mig, jag har 4 st fläktar runt mig i olika storlekar, men det hjälper inte när solen gassar på vardagsrummet under eftermiddan.. Helt sjukt varmt o klibbigt blir det...Fläktarna föser ju bara runt den varma luften då..
     Men idag är det lite svalare så nu funkar det med fläktarna...yeeiii..
    åh 4 fläktar? herregud, stackare! jo våran gör ju samma sak  så man måste ju sitta kvar i blåset annars hjälper det inte ;=)
    här regnade det imorse och jag hade hoppats på en svalare dag men den verkar inte komma :(
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 13:28:55 följande:
    Haha en liten skyddsflicka din dotter lär bli till sin lillebror

Min tapp var 5 cm sist och ej öppnad...
    Men kan det gå fort sen då den öppnas?
    Man kan inte sippra vatten/vattnet går innan man öppnat sig va?
    min barnmorska sa igår att man kan vara öppen , särskilt omföderskor, 1-2 cm utan att man ens vet om det!!!
    fast man kan ju aldrig veta hur långt förloppet kommer bli :S
    angående vattnet, så avstår jag att svara eftersom vattnet aldrig gått eller sipprat under min 3 tidigare graviditeter hahaha

TETTA: ja sånt meddelande skulle man ha *tummen upp*
  • elinnnnn
    catsa: okej, ha en bra dag och hoppas du hinner med allt du planerat, låter jobbigt fattar inte hur du orkar hahaha ge lite energi till oss andra härinne!!!! taskigt att behålla allt för dig själv :P
    kram tillbaks
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10