-
vad tråkigt att ni inte fick bätte bilder! Denna BM hon var väldigt snabb att fota när Pyret visade sig som bäst!elinnnnn skrev 2010-03-10 12:31:41 följande:låter jättebra! lycka till nu'rå! ska bli spännande att se bilderna sen! tyvärr fick vi inga bra bilder så jag tänker inte lägga upp dem... vår BM tog bara bilder på det hon mätte....tråkigt man ser inte ens att det är en bebis :( men nästa gång ska jag tjata lite så vi får en "riktig" ultraljudsbild hihi -
Vi åker nog till ullared nu i april cch handlar det mesta
Sen blir det väl sånt vi inte hittar där allt eftersom..
Jag vill vara någorunda "liten" när man ska fara runt och shoppa, men får troligen leta rätt på en rullstol till Gekås, för där kommer jag aldrig att orka gå..
Har fått ont i fogen fram nu också *suck* Så det gör ont så fort jag stått en stund. Hur ska detta sluta, haha.
Nu ska jag ta en kopp keffeinfritt kaffe och en kaka..eller 2 ,-)
-
Nja jag har svårt att trän ahur som helst, har ju MS, och kroppen orkar inte mycket nu när jag är gravid, sitter mest här vid datorn eller försöker dammsuga nån gångelinnnnn skrev 2010-03-10 13:38:10 följande:ja åk inte försent! Jag håller tummar och tår för att jag inte ska få ont eftersom jag ska göra en lång resa i juni...oj nä det är ju i maj jag ska åka! men herregud då kan vi ju inte handla i maj, vi måste börja tidigare. den 10 maj åker ju jag! oj herregud, tur jag kom på det hahahaha vad snurrig man är ibland...typ hela graviditetet *fniss* fast ja, tillbaks till din kommentar, stackars dig som fått så ont! Hjälper det inte med träning, foglossningsbälte osv? Fråga din BM. Åh kakor! Mums, fast har jag tagit en kan jag inte sluta ;)
Ska fråga BM till veckan om bälte..
Ja det är gott, bakade drömmar förra veckan, de går åt i rask takt haha. -
Jo jag har fått numret till en sjukgymnast men kommer mig aldrig för att ringa..elinnnnn skrev 2010-03-10 13:53:43 följande:aha okej, så då fungerar det inte med sjukgymnastik heller? flåt vet inte så mycket om din situation eller om MS rent generellt heller mer än att det är en muskelsjukdom?..Åh drömmar, vad gott!!!!!!
nej MS är en nervsjukdom, som kommer i perioder och bryter ner skyddhöljet kring nerverna, och då går signalerna fram sämre mellan hjärna och muskler t.e.x.
Andra symptom är kronisk trötthet, minnesproblem, yrsel.
Själv har jag mest problem med domningar över kroppen, svaga ben och muskelkramper. Lite svårt med minnet och dålig balans.
Så det skulle vara skönt med sjukgymnastik, men man ska ju ta sig dit också, och det är väl det som gör att jag skjutit på det, orkar inte flänga runt, blir så trött då. -
hehe jo, man kan ju alltid börja med att ringa..men är dålig på det!elinnnnn skrev 2010-03-10 14:27:53 följande:åh okej men då förstår jag mer. nä det är ju jobbigt, det förstår jag ju. men kanske kan du ta dig iväg en gång och få hjälp med vad du kan göra hemma? eller barnmorskan kanske har tips du kan ju alltid ta upp det med henne nästa gång. då är du ju liksom ändå där :)
Ska prata med bm till veckan iaf. -
Härligt att alla börjar att få sina RUL! Och skönt att höra att det går bra också!
Jag sitter och lyssnar HÖGT på bra muisk och gör dagens middag; Rotmos och fläsklägg
Ska bli mumsigt.
Ikväll bär det av till svärföräldrarna, ska visa upp RULbilderna och dricka lite kaffe. Svärmor vill väl se magen också
-
jag ändrar mitt datum när jag fått mitt KS-datum tror jag.
-
hej tjejer!
Jag har fortfarande inga rörelser i magen som jag kan säga direkt är Pyret, jag måste ha en väldigt blyg och försynt bebis, blir precis som mamma sin, hehe.
Men jösses vad magen växt senaste veckan! Byxorna jag hade förra veckan går inte ihop för 5 öre! Jag har ju sån viktnoja, det känns lite läskigt att svälla såhär, kan ju inte ha några av mina vanliga byxor nu alls, har lagt på mig lite för mycket runt rumpan. Men jag äter bra så det vet jag iaf, jag kan inte göra mer än det jag gör, så jag känner mig iaf trygg i det.
Nu blir det iaf frukost! dagens höjdpunkt
-
nej visst unnar man sig nåt ibland! Vi åt aldrig sötsaker förut på helgerna, men nu känns det som att jag är "värd" nåt gott när helgen kommer, så det brukar bli nån godis eller nåt snacks. men det ska väl inte vara hela världen egentligen..den kära leken skrev 2010-03-11 11:00:14 följande:Frukost ;) haha här sitter jag och funderar över lunch. Men jag får vänta iaf 45 min till. Ja så länge man äter bra så är det ingen fara. Så tänker jag med. Sen blir det ju en och annan glass ibland men det bara går inte att få bort sugen förrän man fått det man vill ha. I vanliga fall så kan jag ut och jogga bort suget men nu går inte det, eller jag har inte prövat men jogga kommer inte på frågan just nu =) -
kom på en sak.. det var väl länge sen schnappi skrev nåt..? Och Tova också va?