Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-18 20:27:36 följande:
    tycker du det är "verkligen nära"? det är ju ca 3 veckor kvar till BF :)
    tack för att du håller tummarna, men jo det tror jag nog att han ska hinna. jag har ju som sagt inga tecken/känningar alls på att det skulle börja tidigare  =) min man kommer ju nästa måndag så vi ska nog kunna hålla oss lugna jag och lillan hihihihi
    Nu tänkte jag nog som min BM Hon räknar ju alltid fulla veckor, så ibland gör jag oxå det
    Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-19 10:48:07 följande:
    Hej gumman, sorry att jag bara lämnade igår när vi pratade...blev så sjukt trött,lite illamående å sen fick jag nya värkar som NU gett med sig...jo jag vet att det kan ta tid efter att vattnet gått, med dottern så gick det halv 6 på morrn å hon var ute 15.57
    men nu har inte vattnet gått än iallafall,men mer slemmis idag...men det betyder ju inte så mkt egenteligen.
    jag har ju hört även fr läkaren nu att en igångsättning blir mkt mer intensiv..men i värsta fall så får jag ta det..
    Skönt att det givit sig nu då iaf!!! Du kanske får vara glad för varje dag nu som discoprinsen (kommer alltid kalla honom det ) håller sig kvar där inne

Grattis till dig/er som går in i ny vecka och ni som ska till BM idag,myyys!!! Även om det inte känns sååå speciellt längre så är det alltid skönt att kolla prover å lyssna tycker jag

Knyzzel: Wiiiiii,nu är det verkligen NÄRA tills Gravid blir till Baby 
  • Malinski79
    puchelina88 skrev 2010-07-19 11:32:42 följande:
    Hejsan tjejer!
    i dag går man in i vecka 37;)
    hmm en fråga vad ska man packa ner i bb väskan?
    handukar och sånt får man låna de lr ska man ta med sig det!
    ja har packat ner till mig 1 kjol,2 linnen,2 amningsbh,2 par trosor,2 handukar
    till mini 2 byxor,2 bodysar,2 mössor,1 par strumpor,åk hem ovrall.
    om ni kommer på nått mera så får ni säga till bra med tips!
    Jag hade med mig kamera, godis (såååå gott efter), cola... Passa på och ta med dig några bindor från BB, för de jag hade hemma funkade sisådär Jag kommer inte ihåg om jag hade egen handduk,men det kommer jag nog packa ner..Mycket skönare att torka sig med en egen Men måste gråfa varför du har handduk med till bebisen?? Sen kanske packa ner lite kläder åt sambon om han får stanna

Hygien artiklar oxå såklart!! Kommer ihåg att det va UNDERBART att få duscha direkt efter förlossningen med sitt eget schampo och tvål
  • Malinski79
    puchelina88 skrev 2010-07-19 11:45:30 följande:

Hehe ne ja har med mig 2 handukar till mig en till kroppen och en till håret;)

jo ska köpa schampo och packa ner och baltsam;)

hmm får man ha med sig typ dricka till förlossningen ja är galen i ramlösa;)

Ja jag tror man fick ha med sig egen dricka..Men jag fick jordgubbssaft där, och det va sååå gott Om inte annat så kan det ju va gott att ha efteråt..Jag hade med mig cola och ahlgrens bilar, å jäklar i min låda va glad jag blev när jag kom på att jag hade det med mig

haha,jaha..Jag läste att du hade 2 handdukar till mini det va därför jag undrade!
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-19 11:52:26 följande:
    En fråga nu-jag har ett par vänner som envisas med det ena än det andra, vi kommer till BB varje dag, Öh-NEJ TACK! sen kommer, ååh som vi ska passa den lille när du behöver vila...hur säjer man ifrån utan att såra?

Sen träffade jag en bekant igår som visade sig vara tvärsjuk idag med hög feber å ont i halsen, kommer jag smittas nu då?
    Hos oss är det besöks förbud,det kan ju du oxå hoppas på

Är nog ingen som kan svara på om du smittades igår, men ofta träffar man ju personer som blir sjuka utan att man själv blir det..Så jag tror och hoppas att du inte blir smittad...Men jag har nog ganska bra immunförsvar eftersom jag jobbar på förskola och går bland baciller å smittor varje dag!
  • Malinski79
    puchelina88 skrev 2010-07-19 11:55:46 följande:
    hehe okej jo kan förstå att man kan bli sugen på massa efter förlossningen!
    ja börjar bli skit nervös inför den!!!
    är ju mitt 1 barn.men men de kommer säkert att gå bra ja är ju mer närvös att de kommer att göra ont efter den är ute som typ gå och kissa och sitta och sådär!men räker de med en kjol och sen att ja tar en klänning oxå för känns inte så kul att gå i varma mjukisbyxor;)
    Jag hade ingen smärta efter förlossningen, men däremot kändes det lite sisådär första gången man skulle göra nr. 2 det kändes som att krysta ungefär...Men man vande sig med det oxå Kissa första gången sved lite bara, men det va nog för att jag fick sy några stygn! Allt kommer gå så bra ska du se, bara man inte glömmer bort och andas!!!!!! Det va de jag klarade mig bäst på..Jag hade TENS, varma kuddar och min andning och det gick galant! Sen har alla det inte "lika lätt" det vet jag, men det kan va skönt att veta att det GÅR att klara sig på det!
  • Malinski79
    Karin86 skrev 2010-07-19 11:55:08 följande:
    Hej, hakar gärna på här om det är ok.. staratde en egen tråd men fick tips att gå me här istället...

har BF 14 aug.. och jag dör snart :P..... vill bara att bebis skall komma men är samtidigt jätte nervös.. e dessutom super förkyld och hostig varit det i 2 veckor och orkar inte mer nu... kissar på mig när jag hostar typ haha sexigt att man itne ens kan hålla tätt.....
    E man dum när man oroar sig varje gång man går upp på morgonen att tänk om vattnet går nu haha väntar några sek och ser om något händer innan jag går på toa :P.... gick in i vecka 37 igår så det är ju lite kvar men man vet ju inte!!!

Vill verkligen att bebisen ( pojken ) skall komma innan bf eller iallfall inte efter för mannen jobbar nu och slutar den 7 aug sen e han ledig tills han börjar plugga igen den 1 sep... hade varit så himla skönt att ha honom hemma några veckor innan han börjar, plugg e ju inte som jobb som man kan ta ledigt ifrån utan han måste verkligen gå till skolan. Tänk va skönt om man fick 1 vecka innan då hade vi haft typ 3 veckor ihop!!!!

pregga: ligger du inne eller jag förstår itne riktigt? Har din slempropp gått?
    Välkommen till oss
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-19 15:05:10 följande:
    EKO....EKOOO EKOOOOO ekooooo ekoooooooo
    hm ,jag tror bestämt att jag är ensam på tråden just nu, hahahaha
    Jag är här igen

Har hållt på och fixat i båda barnens rum, så nu är Ellas rum istort sett klart och spjälsängen står på plats men dock inte färdigbäddad..Tycker det känns lite väl tidigt än är ju bara i v. 33+5 än...

Vad det Karin86 som undrade vilka som visste vilket kön vi väntar?? Vi väntar iaf en prinsessa till Vi har en Ella som fyller 3 i september och vi tror att detta kommer bli en Tuva,men det återstår att se
  • Malinski79

sofie och laura: Men gaaaaah,vilken söt liten pojke Ja det känns helt galet att man "snart" ska sitta å snusa på en bebis igen....SIN EGEN dessutom GRATTIS än en gång!!!!!!

• Malinski79

Måste bara lägga in en bild på min prinsessa Hjärta Varje kväll så ska hon smörja in bebisen har hon fått för sig! Så då sitter hon sådär och så tar hon hudlotion å sen smörjer å smörjer hon!!!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10