Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-19 19:48:40 följande:
    hahahaha gud vilken sötnos du har!
    Tack Ja hon är för gooo...Det är ju helt sjukt att man ska "kunna" älska ett barn till lika mycket som jag älskar henne...Även om jag vet att det ABSOLUT inte kommer va några problem,så fort bebisen är ute så är man ju helt nerkärad
    Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • Malinski79
    elinnnnn skrev 2010-07-19 20:10:51 följande:
    hihihi självklart =)
    som min mamma brukar förklara det...
    kärlek har olika konton.
    ju fler du älskar desto fler konton har du så på så vis är det ingen som får mindre kärlek för att du älskar flera.

typ så förklarade hon det för mig när jag väntade mitt andra barn, då jag var lite orolig. tänkte mycket på det "hur ska kärleken räcka till ett barn till?"
    Det va väldigt fint sagt Såååå ska jag oxå tänka!! Är även "rädd" för att Ella helt plötsligt ska känna sig åsidosatt, men det är ju upp till oss att se till att hon inte blir det..Men allt känns helt plötsligt "svårare" med två barn än med ett
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-19 20:15:20 följande:
    jo men verkeligen å jag som då är 32, asså blir kallad för moraltant för att jag inte tänder på 17åringar, då e jag mer än gärna moraltant.

malinski-hon e ju tvär söt :)
    TACK Pregga
    puchelina88 skrev 2010-07-19 20:21:18 följande:
    hmm tjejer någon mera som är öm i sina blygdläppar??typ att dom gör lite ont när man går?
    Nää,inget jag känt av än iaf..
  • Malinski79
    knyzzel skrev 2010-07-19 21:23:13 följande:
    Hej hej alla som e här å inte e inne. Va ju hos BM idag. Allt var jätte bra med oss. Han vaknade ju när hon hade varit igång å tryckt på honom å då va han uppe i 150, men d va ingen fara sa BM.

Imorron Ska jag till Lunds KK för INSKRIVNING inför mitt snitt på Torsdag. Nu e jag nervös på riktigt. Thyra ska vara hos min mamma under tiden, för undersökningen tar mellan 2-4 timmar å d e hon nog inte så pigg på att vara stilla å LUGN... hon e ju lik mej hahahahaha

Vi ska ha en pojke som ska heta Devin Lennox (efternamn)
    Jag förstår att du är nervös...Jag själv hade nog varit mycket mer nervös inför ett snitt, eftersom man VET precis när allt kommer hända Själv är man ju lyckligt ovetande och det händer bara *paff* man är inte förberedd, åtminstone va inte jag det sist,,,

Men det kommer ju gå sååå bra gumman!!!! Snaaaart har du din prins här!!!!! Baby
  • Malinski79
    carohl skrev 2010-07-20 15:29:27 följande:

Haha ja jag är verkligen slut som artist! Ska lägga mig ner på soffan och ta igen mig innan hon kommer hem från sin kompis. Michelle hade jätteskoj min underbara sessa Hjärta

Malinski: Gud vilken söt tjej du har!

Tetta: Krya på dig!

Tack!!!

Lycka till nu Knyzzel!!!

Idag är jag helt slut efter allt renoverande o fixande och donande som varit här på sista tiden...Har varit iväg till frisören med sambon och dottern och sen blev det en lunch i centrum Försökte vila en stund,men det är inte lätt med en 3åring som springer runt och leker och helt plötsligt vill ha hjälp med ALLT..Snart dax att laga lite mat för att sen åka iväg å fira min lillebror som fyller 24 år idag!

Sambon är inne på sin sista semester vecka nu,sen ska jag va själv hemma med min "vilda" 3åring tills bebisen kommer ut ..Det kommer bli en upplevelse

Pregga och någon mer: Såg att ni varit inne på förlossningen igen, hoppas bebisarna väljer komma när de är mogna

carohl: va mysigt det låter med en dag på djurparken, vi funderar på att åka iväg till eskilstuna zoo en vända imorrn!Skulle va mysigt att göra nåt sånt nu när det "bara" är vi 3...

• Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-21 14:09:49 följande:
    jag har för mig att det var ngn annan, kanske malinski? som gjorde en undrsökning 1 gng å började ha små blodiga flytningar efter det?? jag har inte blött ngt innan dom kände efter om jag var öppen eller inte...så det borde väl bero på att dom vart där å kännt å hållt på?
    Hej hej!!

Nope, det va inte jag

Pregga, jag håller med dig...Jag ÄLSKAR oxå att va gravid..Det enda är att jag lääängtar såå otroligt efter denna prinsessa nu och längtan har blivit ännu mer nu eftersom 3 av mina vänner och bekanta har fått barn de senaste två dagarna Det verkar va värsta babyboomen nu, eller så är det bara för man är så inne i det själv

Knyzzel: Tänk att imorrn denna tiden så snusar du bebis

Själv har jag varit på IKEA en vända till idag och köpt lite smått å gott..Så nu är det snart bara börja tvätta bebiskläder (vill inte göra det för tidigt då jag vet att Ella kommer låna dem till hennes dockor om jag lägger det i byrån), bädda sängen, packa väskan, köpa lite blöjor, ersättning m.m.

Jag har gått 34+0 idag så idag har jag exakt 6 veckor kvar Myys..Gör inget alls att det är såå "många" veckor kvar eftersom jag vill njuta av graviditeten så mycke som möjligt,då detta troligtvis är vårt sista barn!
  • Malinski79
    Belly skrev 2010-07-21 20:52:04 följande:
    Åh, så litet.. Storlek 44.. Det har man aldrig tänkt på.. Har bara vart inne på storlek 50 och 56.. Men tänk om man får ett så litet pyre..:) Aja, det löser sig allt...:)
    Min Ella fick oxå lite kläder i str 44 för hon drunknade i str 50..hon vägde 2920g å va 47cm..Så jag har iaf nåt enstaka plagg om det blir en liten rackare till
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-21 22:20:42 följande:
    näe så var det inte.......han ringde NU å sa att han inte kommer alls....men borde jag bli förvånad? eller ens besviken? väntar man tills kl e 22.10 med att ringa å säja att man inte kommer....han vet om min oro efter det som varit, suck..vart ska jag dra gränsen för vad som är ok?
    Han har inte hjälpt till med ngn till vår son, han har inte hjälpt mig med ett smack under hela graviditeten, NU är jag orolig att ngt ska dra igång på natten å har bett han vara här utifall att, enbart för det å inget annat....
    men men vissa saker ändrar sig aldrig....
    Nej du Pregga!!! Som han verkar komma och gå så skulle jag då inte lita på att han kommer finnas där NÄR det väl är dax...Jag tycker nog att du ska "skita" i honom och ta med dig någon du känner att dukan lita fullt ut på,för det skulle jag då INTE göra på den mannen Förstår om det låter hårt att dömma honom såhär,men jag tror fortfarande att du klarar dig sååå mycket bättre utan honom (även om jag förstår att du vill att sonen ska ha en pappa)..
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-07-21 22:43:51 följande:
    Japp, han kommer å går som det behagar honom. Jag har då rakt inte bett honom att älska mig,tycka om MIG eller vara hos mig för MIG! utan för att det kan komma igång när som helst å efter helgen som var med ambulansfärd mm så tycker jag han borde vilja vara mer intresserad av att vara med.....
    jo jag ville att min son skulle ha sin pappa då båda jag å dottern saknat det...MEN å andra sidan, vilken pappa skulle han bli undrar jag nu? stänger av sin tel för att sova????
    Ja  discoprinsen behöver en pappa men då ska det va en närvarande pappa,  inget barn behöver en förälder som kommer och går när det bahagar dem själva!!!! Barn känner ju mer känslor (och tidigare) än vad vi vuxna tror många ggr!!!

Stänga av mobilen för att sova NU- det va kanske inte sååååå värst smart tänkt av honom....Han vet ju som sagt vad du precis gått igenom! 

Nä,jag tycker inte du ska hålla på å sms å ringa honom när det är dax, utan ta med dig någon som verkligen bryr sig och framför allt HAR brytt sig om hur du/ni mår....Kraaaaam på dig gumman!
  • Malinski79
    Catsa skrev 2010-07-21 22:50:27 följande:
    Hej på er flickor :)

Hoppar in och vill bara skriva att BM-besöket idag såg bra ut :)
    Busfröet har fixerat sig, vilket känns skönt :)
    Mitt blodtryck var 122/84 och puls på bebis så bra ut också, fast det var lite högt. Fick ligga på rygg, då var det först ca 170, sen på sidan och det var samma. Satt upp en stund och sen provade hon igen och då gick det ner till ca 150. Tyyckte det lät väldigt högt, men det kanske är så? Busfröet började i alla fall sparka så fort hon skulle lyssna, så det var ju inte konstigt om det var lite högt.

Pregga: Hoppas verkligen att allt löser sig för dig. Håller med föregående talarna och säger "ta med någon du vet att du kan lita på", hur hårt det än må låta.
    Du kan få med dig lite av min överskotts-energi också :D

Ang. "Livet på BB". Jag blir besviken, jag hade trott att det skulle vara mer som "Förlossningskliniken" där det händer saker så man får se. Men tydligen inte. :( Var lite drygt program..

Hur är det med er andra idag?

Kramkram
    Missade ditt inlägg eftersom vi skrivit samtidigt

Ja 150 är inte så högt, min prinsessa har legat mellan 140-155 varje gång... Mysigt att den lille är fixerad, vet att det inte betyder nåt men det är ju en liten "milstolpe" iaf hade jag det så..Men som sagt nu är jag beredd på att den kommer fixera sig sent..Så det ska bli skoj att se!

elinnn: va mysigt att mannen ringde oxå, är det tidsskillnad eller ligger vi i samma tidzon??
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10