• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-07 19:51:15 följande:
    Ok, va skönt å få höra, detta har gäckat mig lite under dagen, har ju käänt honom men tyckt han e mkt lugn idag, men han verkar ha sina viloperioder. Nu ska jag ju på besök varje vecka så:)
    men du tror att det e ligamenten då? för det gjorde skitont, men bara när jag hostede inte innan eller efteråt....asså det låter ju logiskt...
    Tack för att du svarade...

Jag fick ont i ett ligament när jag var förkyld hostade sönder en muskel och de förklarade detta till mig. Det gör svin ont när man hostar men inte annars. Så nu när  man nyser så gör det ont.

Här är det oxå lugnt. Den ska ju bara köra rumpan mot revbenen och det spänner så härligt. Jag går bara varannan vecka. Skulle oxå vilja gå varje vecka. Det ärså mysigt att höra hjärtljuden.

Nu har man frossat jordgubbar. Lite xtra järn är aldrig fel.

Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta

Äntligen torsdag!! Ny vecka..v.35
    Nu känner man när den puttar med foten. Lägger man handen där så puttar den bort den! Hur mysigt som helst!

Pregga: Gnäll på!! Har oxå ont i fötterna. Fasiken vad ont de gör! Det stramar om skinnet. Urk...
    Förresten Grattis till ny vecka! hihihi

• tetta
    knyzzel skrev 2010-07-08 23:15:10 följande:
    Jag ska ligga på avd.44 å där e bara pappa å syskon välkommna annars så får man gå ut i hisshallen eller mer i entren å d e jag ju inte så sugen på (infektionsrisk). Blir väl att mamma hämtar mig så åker vi upp om till min morfar å säger hej.
    Sen får vi väl ringa runt å säga tt vi e hemma till sambons sida så får dem komma när dem kan å likaså min pappas sida pappa å mina 2 brödrar) sen får d bli som d blir TROR jag. Ska bara ut med vovvarna. LOGGA INTE UT NU!
    På Kss i skövde har de besök förbud. Där får bara pappor komma in och jag själv bör helst inte gå ut från avdelningen pga smitta. De har besöksrum utanför dörrarna. Så som det är nu så stannar jag inte. Kan inte göra detta mot de andra två känner jag.
    Besök hemma får man ju se hur pass pigg man är på det.

Det värsta som hända när man fick Linnéa så stod min mans morbror plötsligt vid sängen när man hade siesta. Hade precis somnat när man kände att ngn kom in i rummet!
    Han bara klampade in! Jag blev så paff så jag visste inte vad jag skulle säga. Det enda som jag fick höra sen var att han är sån det är inget att bry sig. Jag var så irriterad och arg. Jag tolerar inte sånt!

• tetta

Hej på er i värmen.
    Här är det så kvavt att det går inte att vara ute. I skuggan är det 28 grader. Fötterna säger AJ...
    Duscha har jag gjort en gång i morse men får nog ställa mig i den igen.

Magen är kass på mig med. Det kan ju bero på alla goda tabletter man äter. Vi har ju järnrikt vatten så det gör ju sitt till. Sen brukar min mage vare kass på sommaren.

Pregga: Här är det oxå lugnt i magen. Gör inget väsen av sig precis. Förvärkarna kommer ju desto mer....

• tetta
    elinnnnn skrev 2010-07-10 12:42:47 följande:
    ang föda tidigare eller senare. mina 2 första födde jag efter BF (barn nr 1 BF+10, barn nr 2 BF+1)och min tredje födde jag tidigare. undrans vad det betyder ;)
    men sen ska det nog vara olika om det är olika pappor, eller?
    min mamma har fött några innan BF och några efter så det är lite svårt att reda ut haha.

Jasså din lille grabb är en nattmänniska? hihi, ja men det har jag nog gissat på innan då du sagt att han varit väldigt lugn, då sa jag att han kanske är igång på natten istället när du sover :D

småplocket kommer jag ta nångång snart. inget jag stressar över så det känns bra :)

ja det blir ju bara närmre och närmre :D
    tetta skrev 2010-07-10 12:30:18 följande:
    Hej på er i värmen.
    Här är det så kvavt att det går inte att vara ute. I skuggan är det 28 grader. Fötterna säger AJ...
    Duscha har jag gjort en gång i morse men får nog ställa mig i den igen.

Magen är kass på mig med. Det kan ju bero på alla goda tabletter man äter. Vi har ju järnrikt vatten så det gör ju sitt till. Sen brukar min mage vare kass på sommaren.

Pregga: Här är det oxå lugnt i magen. Gör inget väsen av sig precis. Förvärkarna kommer ju desto mer....
    här är det fuktigt, vet inte hur många grader det är ute, känns som 150 grader ungefär ;)
    ang tabletter, järntabletterna alltså så frågade jag min BM när jag var där sist om det räckte med 1 niferex (mitt järnvärde är 122) ja sa hon då, fast om din mage klarar av 2 så kan du ju ge järnvärdet en skjuts ett par veckor innan BF. "alltså min mage är alltid kass så det spelar inte så stor roll, det kan liksom inte bli värre" svarade jag . haha
    Mitt järnvärde är ju 116 och det tycker hon är lågt. Jag har aldrig haft så lågt förut och äta 2 niferex om dagen är ju sååå skoj.
    Med de andra åt jag en gång i veckan. Så det är annorlunda på denna graviditet.
    Få se vad man har för hb värde nästa gång. Ska be henne ta ett ferritin värde så man ser det verkliga järnvärdet.
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-10 21:53:06 följande:
    wooohooooo, nu e det snart dags för slutspurten, haha UNDERBART JU :)
    Snart är det nedräkning! Känns helt underbart!!!!

Här kan man inte vara ute eller inne. Så himla varmt. Kan det inte komma en liten regnskvätt eller ngt??!!
    Fötterna gör ju så ont!!!
  • tetta

Sömn är en brist vara här.
    I skuggan var det 34 grader igår. Samt man var på kalas och det är inget att rekomendera! Fick härliga förvärkar på detta.....
    Slutade med att jag åkte hem och fullständigt kolapsade i sängen. Jag orkade inte ens lyfta en arm. Idag är det bättre men har en huvudvärk av dess like. Don´t like it!
     Sen på em så kom det ett åskväder och det vräkte ner regn jag blev överlycklig. Ställde mig i regnet. När det slutade, Så var det som att bada i ångbastu ute! Fy vad äckligt,  gnäll gnäll gnäll.

Jag kände bara att nu orkar jag inte mer.
    Jag fick panik igår.

Här har magen oxå sjunkit tycker jag. Bebisen rör sig mindre. Få se vad bm säger på torsdag.

• tetta
    lullelulle skrev 2010-07-12 18:20:46 följande:
    Hej på er!

Jag läser i tråden även om jag inte själv skrivit ngt innan...Är beräknad den 20 augusti och är i början av v 35 nu. Häftigt att man får träffa sin bäbis om bara några veckor :) Idag var vi och hämtade ut vagnen, mys!

Var också hos barnmorskan idag och hon kunde konstatera att babyn fixerat sig, vilket jag anat eftersom jag känt ett tryck ner mot ljumskarna och två ggr innan så har den varit vänd neråt men med ruckbart huvud. Men som sagt var, nu har den alltså fixerat sig. Jag frågade om detta betydde att den kommer tidigare än annars  (har alltid tänkt att jag ska få lite tidigare av ngn anledning, typ 2 veckor innan bf) men hon säger att det inte behöver betyda ngt, även om det är lite tidigt att den fixerat sig.

Så jag tänkte höra med er, har eran baby fixerat sig? eller om du fått barn tidigare när fixerade den sig då?

Hoppas ni har det bra i värmen...själv svettas jag som en gris och ville köpa en babypool till baksidan att ligga och slappa i men det tyckte inte sambon var en lika bra idé ;) haha
    Kul att du har hittat hit!!

Min knort har fixerat sig oxå. Är i v.35 är beräknad den 18/8.
    med de andra så fixerade de sig i v.36 och v.38.
  • tetta

Hej!!

Sitter nu här efter ett x antal duschar idag. Svettas hela tiden.
     Vaknade imorse av att det åska och regna. Mysigt....
    Idag så har det åskat och regnat hela dagen. Jätte skönt.
    Fast nu har man fått en härlig förkylning på detta. Ont som tusan i halsen och nyser hela tiden. Varför just nu????!!! Räcker det inte med värmen...?
    Har mått lite tjyvigt idag. Det har tryckt neråt hela tiden och Sd har man hela tiden. 

Pregga: Gratta Sofie o Laura...Kul!!! Längtar tills man har sin bebis här så man kan gosa....

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10