elinnnnn skrev 2010-07-10 12:42:47 följande:
ang föda tidigare eller senare. mina 2 första födde jag efter BF (barn nr 1 BF+10, barn nr 2 BF+1)och min tredje födde jag tidigare. undrans vad det betyder ;)
men sen ska det nog vara olika om det är olika pappor, eller?
min mamma har fött några innan BF och några efter så det är lite svårt att reda ut haha.
Jasså din lille grabb är en nattmänniska? hihi, ja men det har jag nog gissat på innan då du sagt att han varit väldigt lugn, då sa jag att han kanske är igång på natten istället när du sover :D
småplocket kommer jag ta nångång snart. inget jag stressar över så det känns bra :)
ja det blir ju bara närmre och närmre :D
tetta skrev 2010-07-10 12:30:18 följande:
Hej på er i värmen.
Här är det så kvavt att det går inte att vara ute. I skuggan är det 28 grader. Fötterna säger AJ...
Duscha har jag gjort en gång i morse men får nog ställa mig i den igen.
Magen är kass på mig med. Det kan ju bero på alla goda tabletter man äter. Vi har ju järnrikt vatten så det gör ju sitt till. Sen brukar min mage vare kass på sommaren.
Pregga: Här är det oxå lugnt i magen. Gör inget väsen av sig precis. Förvärkarna kommer ju desto mer....
här är det fuktigt, vet inte hur många grader det är ute, känns som 150 grader ungefär ;)
ang tabletter, järntabletterna alltså så frågade jag min BM när jag var där sist om det räckte med 1 niferex (mitt järnvärde är 122) ja sa hon då, fast om din mage klarar av 2 så kan du ju ge järnvärdet en skjuts ett par veckor innan BF. "alltså min mage är alltid kass så det spelar inte så stor roll, det kan liksom inte bli värre" svarade jag . haha
Mitt järnvärde är ju 116 och det tycker hon är lågt. Jag har aldrig haft så lågt förut och äta 2 niferex om dagen är ju sååå skoj.
Med de andra åt jag en gång i veckan. Så det är annorlunda på denna graviditet.
Få se vad man har för hb värde nästa gång. Ska be henne ta ett ferritin värde så man ser det verkliga järnvärdet.