• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-07-20 15:56:35 följande:

Tack!!!

Lycka till nu Knyzzel!!!

Idag är jag helt slut efter allt renoverande o fixande och donande som varit här på sista tiden...Har varit iväg till frisören med sambon och dottern och sen blev det en lunch i centrum Försökte vila en stund,men det är inte lätt med en 3åring som springer runt och leker och helt plötsligt vill ha hjälp med ALLT..Snart dax att laga lite mat för att sen åka iväg å fira min lillebror som fyller 24 år idag!

Sambon är inne på sin sista semester vecka nu,sen ska jag va själv hemma med min "vilda" 3åring tills bebisen kommer ut ..Det kommer bli en upplevelse

Pregga och någon mer: Såg att ni varit inne på förlossningen igen, hoppas bebisarna väljer komma när de är mogna

carohl: va mysigt det låter med en dag på djurparken, vi funderar på att åka iväg till eskilstuna zoo en vända imorrn!Skulle va mysigt att göra nåt sånt nu när det "bara" är vi 3...

Jag hoppas med att den kommer när är mogen-...

Ska ut grilla och mysa med maken och barnen. Passa på och njuta när det är bara vi :)
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-20 16:22:45 följande:
    haha men jag e ju kräfta å du vet ju hur svårt han å jag har å komma överrens, haha Oskyldig
    Malinski79 skrev 2010-07-20 15:56:35 följande:

Tack!!!

Lycka till nu Knyzzel!!!

Idag är jag helt slut efter allt renoverande o fixande och donande som varit här på sista tiden...Har varit iväg till frisören med sambon och dottern och sen blev det en lunch i centrum Försökte vila en stund,men det är inte lätt med en 3åring som springer runt och leker och helt plötsligt vill ha hjälp med ALLT..Snart dax att laga lite mat för att sen åka iväg å fira min lillebror som fyller 24 år idag!

Sambon är inne på sin sista semester vecka nu,sen ska jag va själv hemma med min "vilda" 3åring tills bebisen kommer ut ..Det kommer bli en upplevelse

Pregga och någon mer: Såg att ni varit inne på förlossningen igen, hoppas bebisarna väljer komma när de är mogna

carohl: va mysigt det låter med en dag på djurparken, vi funderar på att åka iväg till eskilstuna zoo en vända imorrn!Skulle va mysigt att göra nåt sånt nu när det "bara" är vi 3...

Jo jag var inne igen då jag fick en blödning imorse som gick igenom trosan å ner på lakanet, paniken var som ett brev på posten. men men ingen fara här,....har ju haft värkar hela natten med...
    midda? hm....ngt tips? magen kurrar här :)samma här, vill att han kommer när han är redo. jag kommer inte pucha på ngt nu. Även om jag ville det ett tag...men nej, jag har väntat i år på honom så då kan jag vänta lite till..
    sofie och laura skrev 2010-07-20 16:04:08 följande:
    knyzzel- lycka till nu gumman!!!!!!
    Och tack så mycket till Alvins komplimanger ;)

Här fungerar livet som 3 barns mamma ok visst lite skör men det glömms när jag tittar på min ädelprins!!!
    Här ammas det för fullt och nu skall han gödas...
    Barnen är precis lika busiga som innan... nu slåss de över vem som skall hjälpa till med bebben istället!!!!! ha ha

Det roliga är att däcket på vagnen sprack så vi har hållt oss inne så det måste fixas!!!
    hej hjärtat :)
    kan tänka mig att det är fullt ös medvetslös nu asså.haha men va härligt ändå, har du fyllt i datum osv på vår fortsättningstråd? han e bedårande ju, haha man blir ju alldeles sjuk :)
    Jag är Lejon och min man är Jungfru. Så du kan ju tänka dig kombinationen....:)
  • tetta
    elinnnnn skrev 2010-07-20 20:33:31 följande:
    förresten, någon som vet om man får lov att använda laxermedel, lavemang eller vad det nu heter när man är gravid?
    jag lider ju av mina hemmisar och det är tredje dagen idag dem blöder, jag har lagt till massa frukt och grönsaker i min kost den senaste veckan och dricker 3 liter vatten om dagen och jag har slutat dricka mjölk(har hört att mjölk kan förstoppa så jag slutade, jag drack förut drygt 1 liter mjölk om dagen)

men det funkar liksom inte att fylla på uppifrån med bra saker när det ändå sitter fast i tarmen :(
    Jag har gjort det och det är ingen fara. Bara du inte överkonsumerar :)
  • tetta
    elinnnnn skrev 2010-07-20 22:17:39 följande:
    fast det finns ju lavemang som bara ska tömma, sen finns det såna som stimulerar tarmen. min tarm behöver lite stimulation men är rädd för att stimulera livmodern också, fast det kanske inte fungerar så?
    vilket har du använt?
    Jag har haft microlax för att tömma och stimulera. Det var ingen fara. Fick även ett klyx en gång för de järntabletterna jag åt då var verkligen förstoppande fast man drack och åt nyttigt för magen.

Nu äter jag niferex och de är tvärtom för mig. Hellre de än förstoppande.
  • tetta

God morgon på er!!
    Första gången på länge man är vaken så här tidigt för mig. Har svårt att somna och svårt att vakna.....

Knyzzel: Tänker på dig....

Nu ska man grädda lite pannkakor och sedan bege sig till stranden. Umgås med barnen och mysa. Ska bli såå skönt. Åker till vänern och doppar mig. Sen kanske det blir glass och jordgubbar :) Man vet aldrig.

• tetta
    knyzzel skrev 2010-07-21 18:16:42 följande:
    Ja, vi ska var där inne kl 7:30 så någon gång under förmiddagen trodde dem. hahahahahaha Jag e så nervös NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Lycka till gumman! kommer att tänka på er hela dagen!!
  • tetta
    elinnnnn skrev 2010-07-21 17:53:44 följande:
    pregga: jag tog upp lite allt möjligt med min barnmorska idag hihihihihi

jag frågade tom om ditt fall ;) med hinnsvepning, omogen tapp, öppen 1 cm.
    och det stämmer faktiskt att tappen kan vara öppen 1 cm fastän tappen är omogen. när tappen är omogen känns den som en nästipp, när den är mogen är den mjuk mer som ett par läppar. och hinnsvepning kan göras även med omogen tapp bara den är öppen så man kan få in ett finger vilket du ju är.
    fast hinnsvepningen hjälper oftast inte om tappen är omogen.

angående laxermedel sa hon att jag kunde ta microlax en eller två gånger för att få loss "proppen" och sen att ta ett slags laxeringsmedel som heter lactulos som tas oralt.

hon rekommenderade en annan järntablett till mig. som är en brustablett som heter Fexim som visst ska vara väldigt mild för magen.
    Lactulos är en slags sirap. Mkt söt i smaken. Men är effektiv om man tar den varje dag vid samma tid.
    Har oxå hört talas om fexim. De rekomenderar den om man är känslig av niferex eller duroferon.
    Microlax kan man köpa i tre pack. Rekomenderar dig att ta den på kvällen och ta med en tidning :)
    Smörj in tippen innan du stoppar in den annars gör det f...annat ont!
  • tetta

Nu är man hemma efter en lång dag på stranden. Badat och badat. Det var rena himmelriket. Det var bara vi där så det var skönt.
    Det blev lite glass och jordgubbar på det. Smakade mumsigt vid stranden..
    nu ska man lägga sig och vänta på att det ska börja på 5:an. Får se vad de visar idag.
    Jag får ta med xtra näsdukar. Kan ju alltid skylla på förkylningen :)

Pregga: Imorgon är det TORSDAG!!! Snart får vi gosa bebis.......längtar som en galning...

• tetta
    elinnnnn skrev 2010-07-21 20:05:12 följande:
    hahahaha jo jag ska tänka på att smörja in tippen... usch ja hoppas det går att stoppa in överhuvudtaget med sjuhundra hemorrojder :S
    ska ta microlaxen ikväll..... det lär ju hjälpa ;)

sen ska jag börja med lactulosen, vågar inte ta både microlax OCH lactulos, kan ju nog bli liiiiiite för mycket tid spenderat på toaletten då hahaha

får hoppas på att fexim låter mitt hb värde fortsätta stiga också som niferexen gjort OCH att den inte förstör min mage. jag har inte jättehögt HB som vissa andra här inne som har typ 139! lyckosar;;;)))) mitt ligger på 123 idag och 122 för 2 veckor sen. inte så stor skillnad men iallafall på uppåtvägen.

tack för dina tips ang användningen av  lactulosen och microlaxen (köpte 4-pack)
    Tack själv!
    Har 134 i hb den gången men har legat på 116 så jag vet vad du går igenom. Men tycker du ska vara nöjd med 123.
    Har jobbat på blodcentral så man har ju fått lite tips och trix.
    Börja med lactulosen imorgon för den tar ca 2-3 dagar innan det verkar som det ska.

Ta microlaxen efter programmet för det vill du ju inte missa! ;)
    har du matolja så ta annrs det på tippen. Och ha tuben fortfarande ihop klämd när du tar ut annars suger du ut allt och det är ju inte så bra. :)
  • tetta
    elinnnnn skrev 2010-07-21 20:16:05 följande:
    aha, ja men då får dem en andra chans på reprisen som går på lördag om jag inte minns fel hehehe
    kram tbx
    tetta skrev 2010-07-21 20:10:13 följande:
    Tack själv!
    Har 134 i hb den gången men har legat på 116 så jag vet vad du går igenom. Men tycker du ska vara nöjd med 123.
    Har jobbat på blodcentral så man har ju fått lite tips och trix.
    Börja med lactulosen imorgon för den tar ca 2-3 dagar innan det verkar som det ska.

Ta microlaxen efter programmet för det vill du ju inte missa! ;)
    har du matolja så ta annrs det på tippen. Och ha tuben fortfarande ihop klämd när du tar ut annars suger du ut allt och det är ju inte så bra. :)
    jasså du har jobbat på blodcentral, vad spännande :)
    tips och trix är alltid bra hehe, man lär så länge man lever =) eller så lever man så länge man lär? :P ja iallafall så skadar det inte med nya kunskaper även om det är i form av små tips

aha lactulosen behöver ett par dagar.... okej men då gör jag nog det

japps jag har olivolja hemma, funkar väl bra det med? jaaaa självklart EFTER programmet hahahhaa
    Olivolja funkar med...

Det var jätte skoj på blodcentralen men tack vare socialstyrelsen så ska bara BMA jobba där och inga underskötersker så man fick vackert gå var vikarie så man har ju ingen talan. har ingen lust att läsa i 3år för att bli BMA( Biomedicinsk Analytiker)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10