• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

God morgon på er.
    Kunde inte sova igår och nu vaknade man tidigt! Fattar inte varför för jag är ju supertrött. Men bebisen har kul. Far som en galning i magen. Lyssnar på musik och den rör sig i takt! Solig

här var det lugnt!

Kram

Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-24 07:29:33 följande:
    Vet inte om jag kan säja "God" morgon idag

Har hemsk värk (Foglossning/Ischias) och kan inte röra mig knapt.
    Har skrikit av smärta inatt då jag råkat vända mig och idiotfan till karl ryter att jag ska hålla flabben.
    Inte fan hjälpte han mig nu på orgonen heller då jag skulle på toa utan jag fick gråtandes kräla/åla till toan och dra mig uppåt med en dotter efter mig som frågar mig varför jag ålar på golvet
    Till råga på detta hann jag knapt upp till toan utan råkade hinna kissa på mgi lite
    Känner mig äcklig och motbjudande.

Jag pallar inte med detta,Jag är som en handikappad och ska stå ut med detta många veckor till plus högst sannolikt på övertid också.

Känns bara som jag vill gå under jorden nu totalt.

Ingen fattar hur jobbigt ont jag har för enligt andra kan man itne ha så ont om man kan gå vissa dagar och jag blir bara ombedd att gå på kryckor vilket jag ej kan eller sitta i rullstol vilket ej går i vårt hus då gångarna e smala osv.

Just nu känns allt som ett helvette.
    Usch. Tänker på dig...
    Har oxå såna dagar och ingen fattar hur man kan orka gå ena dagen och vara som en zombie andra dagen...

Tänk så att snart har du bebisen hos dig.....

Kram
  • tetta

Hej på er!!

Idag ska man på kalas jippie!! Rynkar på näsan
    Har banne mig ingen lust med det. Kommer man inte så är man ett stort svin som skiter i folk.
    Ska sätta en stor jäkla skylt på mig. NEJ, JAG HAR INTE FÅTT ÄN!! RÖR EJ MAGEN!
    Märks det att man vaknat på en underbar sida idag?? Oskyldig

Nallepuhmamma: Har åxo en sån karl....
    I måndags när man trodde att vattnet hade gått så sa han. Är du säker på detta? Man vet ju aldrig med dig.
    Måste jag gå ifrån jobbet. Åka i onödan är såååå jobbigt.
    Svarade då att. OK, då åker jag själv!
    Jag kommer väl då surade han till.
    När vi åkteifrån sjukhuset så sa han: Se det var ju inget!

Igår sa jag att det är nog bäst att ta med väskan när man ska på kalas för man vet ju aldrig.
    Du ska ju inte ha än sa han och det är ju 4-5 veckor kvar så det är väl onödigt att ta med en väska!
    GRRRRR

• tetta
    Pregga skrev 2010-07-24 12:43:45 följande:
    Den var ju skitsnygg!!!!!!!!!!!! Bra gumman, va glad jag blir för din skull :)
    Det e ju så roligt att köpa till de små, hihi man blir ju alldeles varm, haha mitt x blev sur å undrade varför jag köpt bilstol, jag har ju ingen bil! haha ist för att vara glad att jag tar mitt ansvar å e rädd om barnen, till skillnad fr en viss annan som åkt bil med sin son fr födseln utan ngt sånt.
    tetta skrev 2010-07-24 12:23:02 följande:
    Hej på er!!

Idag ska man på kalas jippie!! Rynkar på näsan
    Har banne mig ingen lust med det. Kommer man inte så är man ett stort svin som skiter i folk.
    Ska sätta en stor jäkla skylt på mig. NEJ, JAG HAR INTE FÅTT ÄN!! RÖR EJ MAGEN!
    Märks det att man vaknat på en underbar sida idag?? Oskyldig

Nallepuhmamma: Har åxo en sån karl....
    I måndags när man trodde att vattnet hade gått så sa han. Är du säker på detta? Man vet ju aldrig med dig.
    Måste jag gå ifrån jobbet. Åka i onödan är såååå jobbigt.
    Svarade då att. OK, då åker jag själv!
    Jag kommer väl då surade han till.
    När vi åkteifrån sjukhuset så sa han: Se det var ju inget!

Igår sa jag att det är nog bäst att ta med väskan när man ska på kalas för man vet ju aldrig.
    Du ska ju inte ha än sa han och det är ju 4-5 veckor kvar så det är väl onödigt att ta med en väska!
    GRRRRR
    Gumman, vi var åxå bjudna på kalas idag, men jag orkar inte å det får dom respektera. men lillan blev ju hämtad,jag e me innerligt less på detta tjatet-har du inte fått än, e det inte dags snart osv....tänker bara , men håll käft!!
    vad det gäller dessa män asså, va I HELSIKE e det för fel på dom?????
    0 förståelse ju, vadå se det var inget! Öh, ok å OM det hade vart det då? å sen ska ju din oro tas på allvar.
    vad e det för fel?? gu va sne jag blir.
    De sa på förlossningen att det var bra man kom in för att kolla. Kollar man inte så vet man ju inte. Men härdan efter åker jag själv.
    Så nu lägger jag väskan i bilen! Barnen har sin redo med.

Det är ju 25 dagar kvar och allt kan ju hända. Har varit lite knas i magen och igår så högg det i bäckenet så man vek sig och sa fina ord. Ellinor kom och titta på mig. Mamma man får faktiskt svära när man har ont så ut med orden! hahaha

Så nu ska man hoppa in i sin andra dusch för dagen. jag svettas hela tiden fast det är inte varmt...

Kram
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-24 23:49:09 följande:
    men jisses vilken värk jag har då....ajaj AJ!!!!! ska lägga mig snart å se om det ger sig..
    Hur går det?
    Har molande värk idag. men ska svepa i mig lite hallonbladste igen.

Kalaset igår det är en historia i sig...Orkar inte med det just nu. Men man kan säga att förbannad det var jag....

Nu ska vi mysa med lite frukost. Det regnar och det är tråkigt väder som man hoppas att det försvinner. Vi skulle plocka hallon med barnen.
  • tetta
    elinnnnn skrev 2010-07-25 10:24:45 följande:
    hej tjejen!
    har du också molande värk? jo tack jag med....
    du gav ju så goda råd om microlaxen och lactulos så jag hoppas du kan svara på detta också :D
    var nyss på toaletten och med avföringen kom det typ en slemhinne bit i ljusare färg än avföringen.. eller jag antar att det var en slemhinne bit, såg likadant ut som man kan ha i menstruationen........ något du vet nåt om?
    Nu ska vi se här.....farbror doktorn svararSkrattande

Det kan bli så när man tar lactulos och tar microlax. Det är ingen fara. Det är läkemedlet som kommer ut.
  • tetta
    elinnnnn skrev 2010-07-25 20:02:37 följande:
    jag har ju både flytningar OCH bitar av slemproppen som går lite då och då...
    för mig ser dem ut som du vet den där tråden i vanliga ägg? ja typ så ;)
    flytningarna ser ju inte alls ut så, dem är ju inte trådiga. iallafall inte mina.
    Då har ju min slemmis börjat att gå! Märkte detta igår. idag är magen knepig tycker jag. Öm och konstig.
  • tetta

Idag har varit en mkt seg dag. Regnat och blåst så man har inte orkat att göra ngt.
    Haft molvärkar av och till. Öm i magen..Undrar om det är på G man vet ju inte.

Trött så in i norden. Kan somna på stående fot. Halsbränna av dess like,,,,,
    Ska snart krypa ner i bingen och dra täcket över mig...

Hoppas att allt är bra med dig Pregga!!

knyzzel var är du? vi vill se underverket!!

• tetta
    Malinski79 skrev 2010-07-25 21:31:15 följande:
    Va mångas slempropp det är som börjat släppa "redan", spännande När jag väntade dottern så gick den i två delar dagarna efter varandra å dagen efter så va dottern ute!

Klart det kan va på G men det kan ju mola på rätt länge innan det är dags tyvärr...
    Med den stora så gick slemmisen på morgon och på natten kom hon ut. Den andra tjejen kommer jag inte ihåg. De gjorde hinnsvepning på mig dagen innan igångsättningen..

Kan ju knappt böja mej för molande så vi får se......
    Pregga skrev 2010-07-25 21:33:42 följande:
    haha jag älskar åxå citron å käkar dom gärna som frukt, det var kju dessutom min stora nojja när jag väntade lillan :) jo det e gött å slippa det asså...
    Malinski79 skrev 2010-07-25 21:18:16 följande:
    Go kväll mina damer!!!!

Hoppas allt är bra med Knyzzel + bebis, trots att hon inte varit inne här än....

Pregga: SKÖNT att du frågade din vän och att det INTE va så som du "misstänkte"...

elinnn: Du längtar väl inget alls tills imorrn kväll nu va?!?!?

Här har jag varit såååå trött idag,men det kan ju ha att göra med vädret oxå Men har iaf rensat ur 3 stora IKEA kassar med kläder som jag fått till Ella, men MEST skit!!!

Sen har jag lagt ut min gamla barnvagn på blocket, å nyss ringde det en Japan som inte kunde ett ord engelska och va intresserad..Kan tillägga att min engelska inte är vad den borde Men han verkade jätte intresserad iaf så han ska komma med buss imorrn och titta på den och det vore ju sååå skönt att få den såld direkt med tanke på hur länge vissa vagnar ligger ute...

Som ni säkert förstår då så köpte jag vagnen igår Den va jätte fin, emmaljunga är ju dock ganska stora och otympliga,men jag vill ha en rejäl vagn!!! Ska ta kort och lägga upp imorrn!
    godkväll stumpan :)

jo jag känner mig mkt lättad...en sten släppte fr bröstet då jag älskar henne...
    vad det gäller att vaar trött, här e en till..jag e helt slut asså..men det beror nog som sagt på vädret med, sen att vi e långt gågna nu.
    jaaa vi vill se bild på vagnen, haha jag gillar åxå de lite större, känns mer stabila tycker jag. Hoppas du får sålt den andra nu så snart som möjligt då..haha jag kan lite japanska faktiskt, hihi pga träningen :)Jo jag tror vi alla e sega ida asså...hua....e åxå lite öm över magen, men tror det e de sk förvärkarnas arbete som gör det. allt e bra med mig, tack vännen som frågar {#emotions_dlg.flower}

har kännt en inre stress de sista dagarna bara...vette tusan vad det e ....
    Måste ju kolla! du är ett bra bollplank!!!
    Inre stress känner jag igen. Kalasandet tog på mina krafter.
  • tetta

Här tog maken disken medans man la sig i soffan.

Synd att affären är sjukt långt bort! Är sjukt galen på ngn sorts kolsyra! Knasig jag vet ;)

Nu ska jag överfalla sängen! mohahaha.
    God natt tjejer!!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10