• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-07-14 07:42:22 följande:

God morgon förresten!

Jag vaknade kl 5.20 och har inte kunnat somnat sen dess. Vad har jag gjort istället? Jo jag har tvättat kläder och kört en diskmaskin. Skönt att det är klart innan dagen börjar på riktigt.

Vilken varm natt det har varit inatt! Vi fick fem droppar regn här igår vid kl 21, trodde att det skulle börja vräka ner men icke! Lovar max fem droppar! Det har inte regnat här på evigheter och gräsmattorna ser ut som halm. Jag orkar inte bry mig...

I eftermiddag ska vi få besök av en präst då Michelle ska döpas på lördag. Bättre sent än aldrig. Vi frågade henne om hon ville döpas eftersom att vi ska döpa våran lilla när hon kommer och det ville hon. Jag passar på att göra det nu innan hon har kommit då jag inte vill ha dopen ihop. Två olika släkt. Mitt förflutna och min framtid, nä jag håller isär det.

Förresten har ni nå namn klara åt era små? Jag har haft det sen dag 1 haha vi har ett unisex namn så könet spelade ingen roll. Nu avslöjar jag vårat namn. Hon ska heta Alexis men andra namnet är vi inte färdiga med.

Till sist vill jag också säga välkommen till de nya "ansikten" kul med nytt blod i tråden!

Vad fint namn!!
    Här funderar man lite till. man ändrar sig fram och till baka.
    Får skicka lite regn till er..
    Idag skiner solen så man hoppas att det inte blir för varmt. Nu när man är kanon förkyld. Hostar.....och snorar. Urk!
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 22:04:23 följande:
    Jag vågar helt enkelt inte att ge mig på amningen igen, jag mådde så fruktansvärt dåligt av att inte kunna ge vårt barn bröstmat och sedan att se henne tappa så otroligt mycket i vikt!!! Då tillförlitar jag mig hellre på ersättning då jag oxå vet att vår baby får det han behöver och slipper oxå på såsätt att bli stressad och ledsen!

Hellre en glad och pigg mamma än en frustrerad, eller? Skrattande
    Med min stora tjej så fick jag en ammningsnapp och den förstörde ammningen. Hon tog inte riktiga tag. Dessutom var det första barnen på bägge sidor av släkten. Så jag var rena försökskaninen! När inget funkade och man fick höra att "ammar du inte är du ju knäpp"  "Hon kommer att bli ett öronbarn!" (men det blev hon inte!)
    Det låste sig för mig. Min man tog sin sida av släkten och läste lusen av dem. Sen började vi med flaska och det ångrade jag inte en sekund.

Med den yngsta tjejen så ammade jag men vad jag kämpade fick inflammation i mjölkgångarna efter många om och men så funkade det till slut men då var hon 8 veckor gammal. Det gjorde fruktansvärt ont. Man frågade sig själv varför ett par gånger.
     Sen ammade jag tills hon var 7 mån.

Håller med dig hellre en glad och pigg mamma än en frustrerad!
  • tetta
    carohl skrev 2010-07-15 09:04:54 följande:
    God morgon tjejer!

Eller jag har i vanlig ordning varit vaken i några timmar... Jag blir galen på mig själv, skulle gärna vilja börja sova ut nu innan förlossningen så att man har laddat upp med extra energi...

Haha jag filmade en snutt igår till nåt jag ska länka till er senare om ni vill se Skrattande

Grattis till alla som byter vecka, det gör även jag och det är ju otroligt vad tiden har gått snabbt snart tjejer är vi i mål!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Grattis!!!
    Skönt att gå in i en ny vecka...v.36

Var hos bm idag och lyssnade. Mitt hb hade höjts till 134!!!! tjohoooo
    Hjärtljuden var 145  och måttet 34. Bebisen har sjunkit ner lågt i bäckenet så det är därför man har så ont av förvärkarna. Hade en annan bm idag då min var på semester. Men hon tippade oxå på att det blir 2 veckor tidigare och det hoppas jag.
    För förvärkarna blir bara värre.... Snart biter väl inte alvedonen.
  • tetta
    carohl skrev 2010-07-15 22:04:58 följande:
    Malinski och tetta vad skönt att era bm besök gått bra! Skrattande
     Härligt med bra hb värde
    Det var skönt kan jag säga. Pustade ut!!  såg oxå att du har molvärk hela tiden. Det började igår och blir värre för varje dag känns det som.

Idag har man roliga förvärkar hela tiden. Det värsta är att ibland blir de lite mer jobbiga och då får man andas som en tok.

Nu har man nästan bäddat klart allt. Men det fattas örngott! Fattar inte vad en släkting har gjort med dem! Jag hade köpt helt nya och nu är de borta. Blir såå besviken på folk som inte kan förstå värdet i saker. Oopps nu gick lära gå vagnen sönder, men det gör ju inget. Nähä!!?

Så idag blir det lugna puckar får sätta mig och sy ngra örngott. Orkar inte köra bil för då kommer molvärken mera.

Kram På er
  • tetta
    carohl skrev 2010-07-16 10:37:28 följande:
    God morgon tjejer!

Vad gulliga ni är som bryr er {#emotions_dlg.flower} Lillan bara skräms då och då... molvärken är idag borta. Skönt!
    Jag har dock blivit extremt trött de senaste dagarna, speciellt igår. Jag hade kunnat somna ståendes och det kändes som att jag hade gått 10 extra kg bara igår. Mina ben vägde bly igår, men denna måste bli bättre!

Tetta: ja de sa åt mig att det kan vara så som omföderska att molvärken, förvärkarna kan komma starkare och tätare...
    Tråkigt när folk inte bryr sig om andras saker, förstår att du blir besviken jag hade blivit asförbannad! Speciellt nu när jag har fått nog av allt som går att få nog av hahahaha...

Har ni nå tips för att få ner svullnaden på ex fötterna? Även om det bara är en tillfällig lösning. Jag ska på min dotters dop imorgon och jag kan faktiskt inte gå i finklänning och foppaskor...
    Hihi jag är asförbannad. Jag lånar inte ut en pryl till. Inte ens en gaffel!
    Min bm sa det med att förvärkarna blir starkare när man är omförderska.
    Vi har ju inte så långt till sjukhuset om det blir kris. Jag går hellre hemma lite till ;)

Fotbad är ett tips och lägg dem högt.
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-16 19:04:08 följande:
    Va?? jag har ju inga typ förvärkar alls...? inte ens Sd, haha bara när jag blir förbannad..hahaha
    Jag kan skicka ngra till dig. ;)
    Packade oxå väskan idag. Min bebis hade sjunkit ner rätt mycket i bäckenet. så nu är det bara att vänta.

Förbannad är man fortfarande tack vare denna släkting! 
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-16 19:32:14 följande:
    jag har inte direkt backat å läst allt gumman, varför är du arg?
    haaha nej tack, du kan behålla dom..hahaha *ego här*
    Har inboxat dig

Kram
  • tetta

nu har lagt upp bilder på vagnen och lite kläder som man köpt. Vaggan är tyvärr inte färdigbäddad men la in den ändå. Det fattas ett örngott men sen ska det vara klart!

• tetta
    Pregga skrev 2010-07-16 20:25:09 följande:
    haha nej nej det vill man inte, fy sjutton å sitta efteråt å krysta på, haha asså jag e inte hård i magen alls...nada å det e skönt :)

Tetta-jättefin vagn å det set med nalle puh sängkläder va såå sött :)

Ngn som hört ngt fr nallepuhmamma?
    Tack!!
    Vagnen köpte jag från syrran. Det är små små nallar i den. Så söt.
    Älskar nalle puh...
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-16 20:28:46 följande:
    hihi så lite, jaa nalle puh e en av mina favoriter på saker till bebis med, samt laban, å mumin :)
    skallran över vagnen är laban och labolina. Hittade den på babyproffsen.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10