• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-18 19:48:59 följande:
    tetta:skrev ju förut(men det försvann) att jag såg att ditt BF ju står i din "sidfot".... hihi

sa inte BM något om ditt låga blodtryck?
    Det var normalt tyckte hon. Bättre lågt än högt. Visst är det sant men inte kul att vara yr hela tiden. Blir det inte bättre imorgon så ska jag ringa bm. För att kolla.
    Bebisen är ju superlugn i magen nu två dagar.  Lite nojig där med :)
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    elinnnnn skrev 2010-07-18 20:06:40 följande:
    jo det är väl så, bättre lågt än högt. dock inte mindre jobbigt för det precis som du säger.

bebisen ja, min var superlugn för ungefär en vecka sen, och tom jag började bli orolig (annars är jag rättså lugn och oroar mig oftast inte i onödan) men nu är lillan igång igen som vanligt. det är säkert din också snart :)
    Sitter här och lyssnar på musik men inga rörelser tror att den stensover ;)
  • tetta
    Karin86 skrev 2010-07-19 12:18:49 följande:
    tack ska du ha... Alexis va super gulligt, det sa min syster häromdagen :D...
    Jag älskar charlie med men just att det är ett unisex namn är det som mannen inte gillar alls haha han säger att man måste veta vad det är för kön... men så vanligt är det ju inte på en tjej... även om jag gärna hade velat ha det på en tjej det va nog därför han insåg att det va ett unisex :P... jag skulle aldrig sagt att det va fint på en tjej för då hade han nog inte tänkt på det :)....... men tror ni på att man ser och känner vad barnet skall heta när det kommer?
    Välkommen hit!

När man ser bebisen första gången så kan man se om namnet stämmer. Det gjorde det på min första. Vi hade ingen aning vad bebisen skulle heta men när hon väl kom ut så var det en Ellinor. När den andra tjejen föddes då var det bekymmer. Det tog en dag innan man kom på vad hon skulle heta. För det var ingen beatrice utan det blev en Linnéa.

Så nu får man se om det blir en Emma eller en Rikard.
    Är i v.36 och vill oxå att den ska komma ut nu. Har tröttnat på att vara yr och vimsig :)
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-19 12:50:45 följande:
    helsike va irriterad jag blir asså....folk ska tvinga sig på mig å bebis innan han ens e född, vi kommer varje dag till BB, vi kommer till dig å hämtar han på promenad så du får vila, osv osv-var fasiken tog frågan vägen-VILL DU att vi ska komma ?! gu va irriterad jag blir, min son ska lära känna mig,sin pappa å syskon i första hand.
    Har samma bekymmer här. Här får barnen inte ens träffa sitt syskon först. Utan deras kusin ska göra det för det är så synd om henne.....GRRR
    (Hon som ammas))))
  • tetta
    knyzzel skrev 2010-07-19 21:23:13 följande:
    Hej hej alla som e här å inte e inne. Va ju hos BM idag. Allt var jätte bra med oss. Han vaknade ju när hon hade varit igång å tryckt på honom å då va han uppe i 150, men d va ingen fara sa BM.

Imorron Ska jag till Lunds KK för INSKRIVNING inför mitt snitt på Torsdag. Nu e jag nervös på riktigt. Thyra ska vara hos min mamma under tiden, för undersökningen tar mellan 2-4 timmar å d e hon nog inte så pigg på att vara stilla å LUGN... hon e ju lik mej hahahahaha

Vi ska ha en pojke som ska heta Devin Lennox (efternamn)
    Lycka till nu!!!Håller tummarna......

Här har man varit en sväng på förlossningen igen..
    Har ju sån hosta och mellan detta så tyckte jag att det rann vatten och då så ville de kolla lite xtra. Så det blev en tripp till kss. Hjärtljuden låg på 120 så det var ok sa de. Tappen är mogen. Så det kan ju bli när som helst. men det var inte vattnet vad de kunde se. Så nu går man här hemma med sd och väntar tills det ska komma igång.
    Så nu är man helt slut i kroppen. Barnen blev sura för de ville sova över hos farmor och farfar. :)
  • tetta
    puchelina88 skrev 2010-07-20 13:09:42 följande:
    någon mera som har att huvudet är väldigt långt ner?
    ne nu ska ja sova en stund fy vart trött!!!
    Här är oxå huvudet långt ner. Och långt bak så de hade svårt att känna igår. Men de sa att huvudet är långt ner i bäckenet så de rekomenderar mig att åka in snabbt eller ringa ambulans.
    Det löser sig sa jag lugnt. De bara tittade på mig. De sa att en del blir nervösa när de säger så...

Pregga: Hur är det med dig?? Här är min tapp mogen...uj uj uj
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-20 14:59:23 följande:
    Tack vännen, allt e bra här...pratade just med dom i tel å dom sa att en så fin kurva som min bebis har är ovanligt å det är inte ofta man ser det så fint, hihi MEN jag har blod i urinen, stickan visar ingen Uvi men dom har skickat på odling, saken e den att urinet måste vaar 3 timmar gammalt helst, å vem pallar hålla sig när det trycker på..haha min tapp är inte mogen alls, men e din det så kommer det nog inte ta lång tid...guuu va spännande.

jag sa just till dom på tel att dom skriver av igångsättning...kraam
    Det jobbigaste är att vara förkyld för man hostar hela tiden.

Kan inte hålla mig de ville ha ett utrinprov igår men vem kan hålla sig? ;)
    Bebisen är lugn så ngt är ju på gång. Men det får gärna vänta en till två veckor till.
    De stoppar inte men bebisen kommer ju kräva xtra värme som de sa. Så lite xtra hull är ju aldrig fel.

Kram
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-20 15:17:47 följande:
    Stackare, förstår att det måste vara skitjobbigt att vara förskyld..uch, tack å lov så har jag klarat mig fr det :)
    nopp, man kan inte hålla sig å nu fick jag veta varför jag får dessa hemska hugg med, hans huvud ligger bara ngn mm från urinblåsan, så när han rör lite på huvudet = HUGG! AAAJJJJJJ
     jo om bebis e lugn så vilar den nog upp sig, hihi guu va spännande, men e inte du i exakt samma v som mig?
    Kram
    Ja är ju det gumman.....Så imorgon går vi in en ny vecka......v.37

De där huggen känner jag igen :)
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-20 15:36:40 följande:
    ok,men vi byter ju på tors...jo dom känns...
    carohl skrev 2010-07-20 15:29:27 följande:

Haha ja jag är verkligen slut som artist! Ska lägga mig ner på soffan och ta igen mig innan hon kommer hem från sin kompis. Michelle hade jätteskoj min underbara sessa Hjärta

Malinski: Gud vilken söt tjej du har!

Tetta: Krya på dig!

haha jo men vila du en stund, haha lilla stumpan michelle så mkt goa skratt jag fått fr henne, hahaha
    uj, tala om dagvilsen ;)
    Tycker att det ska vara torsdag varje dag.... :=)
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-20 15:50:51 följande:
    haha jag håller med, vi bara älskar Torsdagar, haha mitt x vill inte att han kommer en dag före den 23dje, haha han vill att han ska födas i lejonets tecken, å inte kräfta som sin mamma, haha när vi trodde det var dags i helgen så sa han-blir han en kräfta så måste det vara ett straff emot mig..hahah då kunde jag inte hålla mig för skratt, haha
    Kräfta är ju inte fel :)
    Är själv Lejon fyller den 10/8...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10