• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-09 07:41:32 följande:
    Men se det så att det bara va sjuka drömmar du drömt nu Det är så vanligt att man gör det som gravid.Har alltid haft mardrömmar som gravid och många sjukare och skrämmande mer än den andre.
    jo det ka man nog säja..det blir bara värre å värre med drömmarna....gu va jobbigt..
    sofie och laura skrev 2010-03-09 07:42:06 följande:
    Du kan vara lugn hjärtat!!Rammlade ute förra veckan på sidan och orolig som fan men bebis sparkade ännu mer efter fallet så det stillade min oro=)Har du med Mardrömmar med?? Jag drömmer oftast om zombi och skit och jag flyr så inne H!Svettig och rädd är man när man vaknar darrar ibland som ett asplöv! Men de försvinner väll ))) Fuskis ahhahahaNä jag älskar att se soluppgångar det e så fint, har blivit så harmonisk i denna graviditet.Underbart vart bor du??kram
    Oj, men gu va hemskt, då hade jg åkt in akut direkt...jag har en massa mardrömmar, den ena värre än den andre...å flera olika om dan..skitjobbigt...vaknar åxå med hjärtklappning, svettig mm
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-03-09 07:44:22 följande:
    Lilla söta du ... Om du är så orolig finns det mvc i närheten eller ngt??
    jag har ringt......dom ska ringa upp halv 9...
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-03-09 07:46:26 följande:
    jo det ka man nog säja..det blir bara värre å värre med drömmarna....gu va jobbigt.. Oj, men gu va hemskt, då hade jg åkt in akut direkt...jag har en massa mardrömmar, den ena värre än den andre...å flera olika om dan..skitjobbigt...vaknar åxå med hjärtklappning, svettig mm
    Jo självklart får du panik över drömmarna och det är ju självklart när man drömmer sånt.
    Har själv drömt flera ggr om missfall, ungen föds som halv ufo, att jag blir mördad, att ungen föds alldeless förtidigt och inte överlever m.m.
    Skitläskigt att drömma sånt. Man mår ju inte bra iaf att drömma sånt.
    jag drömmer nog massa sånt för jag är rädd att min panikångest ska orsaka nått sånt
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-03-09 07:46:26 följande:
    Oj, men gu va hemskt, då hade jg åkt in akut direkt...jag har en massa mardrömmar, den ena värre än den andre...å flera olika om dan..skitjobbigt...vaknar åxå med hjärtklappning, svettig mm
    Hjärtklappning av rädsla det är ännu mer skrämmande!
    Pregga tänk så här barn i magen kan överleva en träff av blixten , ivissa fall klara av en krock (såg en dokumentär på discovery channel )
    Mitt fall var inte så hårt utan jag dämpade det med armbågen så jag oroar mig lite mer för den =) Näe skämt åt sidor!
    Vi oroar oss nu gumman och vi kommer oroa oss sen om allt möjligt!
    Våra bebisar är trygga i magen!

Fan vad lätt det är att försöka lugna ner en annan men när man är själv i den situationen hjälper fy attans NADA

pUSSSS
  • den kära leken

Pregga! Inte oroa dig nu. HAr du äns ont i magen? Nä just det. Syns det nåt märke? Nä just det! Jag lovar, det krävs mycket mer för att det ska hända bäbisen något. Annars hade vi nog alla varit av med våra små vid det här laget. Jag ramlar på isen hela tiden. Det kommer gå bra nu gumman! Våga tro på det nu. Kram

Pregga skrev 2010-03-09 07:37:51 följande:
    *snyft* men det slog in i sidan på mig när dörren slog tillbax...jo saken e ju inte bättre av att jag drömde att jag la handen mellan benen å det kom massa med blod....å det underlättar ju inte..
    BF 100817
  • den kära leken

Det är så otroligt tyst och stilla vid en soluppgång. Och så alla fåglar som håller igång nu. När jag satt och väntade på bussen i morse så såg jag två små möss som sprang runt och letade mat med. Haha, de var supersöta, så l'änge de håller sig utomhus då haha.

Vi bor på en liten gård strax norr om Varberg eller strax söder om Göteborg hur man nu ser på det. Var bor ni?

sofie och laura skrev 2010-03-09 07:42:06 följande:
    Fuskis ahhahaha Nä jag älskar att se soluppgångar det e så fint, har blivit så harmonisk i denna graviditet. Underbart vart bor du?? kram
    BF 100817
  • puchelina88

God Morgon tjejer!!
    sol i dag me skönt;)
    hmm bara 14 dagar kvar till man ska på ultraljud gud va jag längtar;)
    I dag ska jag gå och möta min mamma vid 12 sen ska vi gå hem till henne ska bli skönt med en promenad;)

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-09 07:50:12 följande:
    Jo självklart får du panik över drömmarna och det är ju självklart när man drömmer sånt.Har själv drömt flera ggr om missfall, ungen föds som halv ufo, att jag blir mördad, att ungen föds alldeless förtidigt och inte överlever m.m.Skitläskigt att drömma sånt. Man mår ju inte bra iaf att drömma sånt.jag drömmer nog massa sånt för jag är rädd att min panikångest ska orsaka nått sånt
    Jo man får ju det...mår dåligt över detta...Å jag som har lite probs med panikångest med, kan ju INTE ta min medecin heller nu..har ringt å lämnat meddelande till en psykolog nu..drömmer ju med att barnet dör osv, men det e ju min rädsla som gör sig påmind....
    sofie och laura skrev 2010-03-09 07:56:57 följande:
    Hjärtklappning av rädsla det är ännu mer skrämmande!Pregga tänk så här barn i magen kan överleva en träff av blixten , ivissa fall klara av en krock (såg en dokumentär på discovery channel )Mitt fall var inte så hårt utan jag dämpade det med armbågen så jag oroar mig lite mer för den =) Näe skämt åt sidor!Vi oroar oss nu gumman och vi kommer oroa oss sen om allt möjligt!Våra bebisar är trygga i magen!Fan vad lätt det är att försöka lugna ner en annan men när man är själv i den situationen hjälper fy attans NADA pUSSSS
    Jotack jag vet, hehe när ngn nanna e orolig så känns det så ja naturligt att dte inte e ngn fara....jag vet att bebisar har överlevt krockar osv, min morsa ramlade under en flytt när jag va i 6te månaden å fick hörnet på en högtalare rakt in i sidan...å inget hände ju...ska man behöva ligga stand by i sängen typ....uch, jag skulle bara gå å snyta mig å dörrfan, svingade tillbax...med handtaget in i sidan...
    puss
    den kära leken skrev 2010-03-09 08:05:58 följande:
    Pregga! Inte oroa dig nu. HAr du äns ont i magen? Nä just det. Syns det nåt märke? Nä just det! Jag lovar, det krävs mycket mer för att det ska hända bäbisen något. Annars hade vi nog alla varit av med våra små vid det här laget. Jag ramlar på isen hela tiden. Det kommer gå bra nu gumman! Våga tro på det nu. Kram
    Nej jag har ju inte ont, men det kändes ju när handtaget slog in i sidan.....jag pratade med Mvc nu å hon frågade med efter blåmärken men än så länge nada...har du ramlat på isen?? herregud, då hade jag fått mig ett bryt...ngt som hela tiden hänger med nu e mitt förflutna, hjärnan vill inte släppa det riktigt...men jag vill ju så gärna tro på att det ska gå vägen...Men saken e denna gumman, jag har aldrig varit rädd för ngt....sånt man varit rädd för har jag vart med om, jag har fått rejält med stryk så jag vet att det gör ont, men det går över. mm mm men att inte ha ngn kontroll längre ..ja det skrämmer livet ur mig...
    Pratade med Mvc nu å fick en tid halv 11 för å lyssna på hjärtat för första gng....hihihi

Någon annan som gjort det?
    Kram
  • den kära leken

Pregga: Vad underbart att du fått en tid. Hoppas så du kan knna dig lugn efter det. Jag kan verkligen förstå känslan av att helt plötsligt känna denna oro. Innan har allt löst sig och trots att det varit hundra gånger värre så har man inte brytt sig så mycket men nu helt plötsligt är det som om man inte har någon kontroll över sig själv. Alla känslor bara kommer. Jag har jobbat stenhårt med att inte låta oron ta över.

Iom det vädret som varit, tö och sen minusgrader så är stora delar av vägen ner till stora vägen en isbana. Nu böjar det dock bli bättre men vissa kala partier där man är säker. Men på dennna isbana har jag halkat runt ett tag nu :) Ett par blåmärken på knän i handflator och på sidan har det blivit. Jag är inte så orolig. Har iaf inte satt mig på rumpan eller ramlat och slagit i magen så det är lugnt!

BF 100817
  • puchelina88

Pregga!
    Gud vad skönt att du får komma och kolla till så den mår bra!!
    jag fick ju vänta jag som ville sett i går bara för ja hade ont i magen i helgen men ike!!!
    men men hoppas tiden går fort nu tills den 23

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10