Nallepuhmamma skrev 2010-03-09 07:50:12 följande:
Jo självklart får du panik över drömmarna och det är ju självklart när man drömmer sånt.Har själv drömt flera ggr om missfall, ungen föds som halv ufo, att jag blir mördad, att ungen föds alldeless förtidigt och inte överlever m.m.Skitläskigt att drömma sånt. Man mår ju inte bra iaf att drömma sånt.jag drömmer nog massa sånt för jag är rädd att min panikångest ska orsaka nått sånt
Jo man får ju det...mår dåligt över detta...Å jag som har lite probs med panikångest med, kan ju INTE ta min medecin heller nu..har ringt å lämnat meddelande till en psykolog nu..drömmer ju med att barnet dör osv, men det e ju min rädsla som gör sig påmind....
sofie och laura skrev 2010-03-09 07:56:57 följande:
Hjärtklappning av rädsla det är ännu mer skrämmande!Pregga tänk så här barn i magen kan överleva en träff av blixten , ivissa fall klara av en krock (såg en dokumentär på discovery channel )Mitt fall var inte så hårt utan jag dämpade det med armbågen så jag oroar mig lite mer för den =) Näe skämt åt sidor!Vi oroar oss nu gumman och vi kommer oroa oss sen om allt möjligt!Våra bebisar är trygga i magen!Fan vad lätt det är att försöka lugna ner en annan men när man är själv i den situationen hjälper fy attans NADA pUSSSS
Jotack jag vet, hehe när ngn nanna e orolig så känns det så ja naturligt att dte inte e ngn fara....jag vet att bebisar har överlevt krockar osv, min morsa ramlade under en flytt när jag va i 6te månaden å fick hörnet på en högtalare rakt in i sidan...å inget hände ju...ska man behöva ligga stand by i sängen typ....uch, jag skulle bara gå å snyta mig å dörrfan, svingade tillbax...med handtaget in i sidan...
puss
den kära leken skrev 2010-03-09 08:05:58 följande:
Pregga! Inte oroa dig nu. HAr du äns ont i magen? Nä just det. Syns det nåt märke? Nä just det! Jag lovar, det krävs mycket mer för att det ska hända bäbisen något. Annars hade vi nog alla varit av med våra små vid det här laget. Jag ramlar på isen hela tiden. Det kommer gå bra nu gumman! Våga tro på det nu. Kram
Nej jag har ju inte ont, men det kändes ju när handtaget slog in i sidan.....jag pratade med Mvc nu å hon frågade med efter blåmärken men än så länge nada...har du ramlat på isen?? herregud, då hade jag fått mig ett bryt...ngt som hela tiden hänger med nu e mitt förflutna, hjärnan vill inte släppa det riktigt...men jag vill ju så gärna tro på att det ska gå vägen...Men saken e denna gumman, jag har aldrig varit rädd för ngt....sånt man varit rädd för har jag vart med om, jag har fått rejält med stryk så jag vet att det gör ont, men det går över. mm mm men att inte ha ngn kontroll längre ..ja det skrämmer livet ur mig...
Pratade med Mvc nu å fick en tid halv 11 för å lyssna på hjärtat för första gng....hihihi
Någon annan som gjort det?
Kram