• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • carohl
    Pregga skrev 2010-03-09 12:26:44 följande:
    Heeej babe =)Jag mår...tatatatattaaaaa TOPPEN=) jag vill inte hålla hemligt vad hjärtat slog på, men hon sa det lite flummigt å inga raka svar direkt, men sist på mitt vul så va det på 158.Hjärtat slog så fint, hehe dom hörde bara mitt först så sa hon, vi ska fånga in liten bakom livmodern, så hon kupade handen över min mage å presade lite å VIPS så hörde man litens hjärta så fint direkt =)jag kommer få min bebis tjejer Hon sa att det där me dörrhandtaget va INGEN som helst fara...jag e så lycklig. Hon sa det med att dom undviker att lyssna före OBS v 20-25 pga det strålar lite på bebis.MEN att förr lyssnade dom redan i v 14 å då gjorde man det varje vecka. Så det va INGEN fara att lyssna i ngn min, men man ska absolut INTE HA EN HEMMA!!!!!å lyssna för mkt å länge. det ger en värme till fostret som dom inte vet hur det påverkar.Men en snabbis lyssnade vi...å jag e såå glad.Tack underbara tjejer, nu ska jag til väninnan en sväng men kikar in senare...PUSS PÅ ER
    Vad härligt att höra gumman!
    Och INGE mera oro nu.... du vet att du har direktlinje till mig och vi bollar ju våra tankar me varandra {#lang_emotions_wink}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • Nallepuhmamma

Fan vad bra läkare ni verkar ha i eran stad som tar emot er och kollar såfort ni blir oroliga.
    Jag har varigt orolig fleeera ggr men inte fasen har nöthålen viljat hjälpa eller kolla.

• carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-09 12:38:57 följande:
    Fan vad bra läkare ni verkar ha i eran stad som tar emot er och kollar såfort ni blir oroliga.Jag har varigt orolig fleeera ggr men inte fasen har nöthålen viljat hjälpa eller kolla.
    Vart bor du?
  • den kära leken

Det är så himla underbart att allt ser bra ut för dig nu. Jag har inga problem att se min lilla bäbis framför mig. På vilket sätt är det lättare att knyta ann när du vet könet? Är det för att du vet mer om bäbisen. Hade varit lika lätt att knyta an om du visst hårfärg eller nåt annat eller är det just könet som gör det lättare för dig att skapa denna kontakt? Jag är som sagt bara nyfiken hur ni tänker och det är sbaolut ingen kritik, vill bara stryka under det väldigt tydligt så ingen tar illa upp.

Ns mamma skrev 2010-03-09 11:57:07 följande:
    Jag hade inte tänkt att kolla kön den här gången heller, men när jag fick beskedet att det var hög risk att bebisen hade ryggmärgsbråck och jag läste på om det och i princip hade ställt in mig på att få avbryta min graviditet skärmade jag av graviditeten helt. Så jag bestämde dagen innan ultraljudet att om bebben mår bra så skulle jag fråga efter kön, och detta har på något sätt gjort att anknytningen känns starkare. Det är jättesvårt att förklara med ord, men nu ser jag min lilla pojke framför mig och pratar med HONOM osv.. 
    BF 100817
  • den kära leken

Pregga: Vad skönt. Inga fler orosmoln nu då? Ha det så roligt med vänninan!

BF 100817
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-03-09 12:44:44 följande:
    Vart bor du?
    Skåne närmare bestämt i Hässleholm hålan men får vända mig till kristianstad om man ska få hjälp typ OM man nu får det också
  • den kära leken

Har dom ingen mödravård i Hässleholm? Iof är ju inte Kritianstad så långt bort men ändå.

Nallepuhmamma skrev 2010-03-09 12:56:04 följande:
    Skåne närmare bestämt i Hässleholm hålan men får vända mig till kristianstad om man ska få hjälp typ OM man nu får det också
    BF 100817
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-09 10:36:51 följande:
    Jag längtar ihjäl mig tills mitt rul den 22:a! "Bara" 13 dagar kvar... Vi ska kolla kön om de kan se  Nån mer som sak kolla?
    Jag gjorde mitt RUL för drygt en vecka sen. BM sa att det är en tjej men bara till 80%. Hon sa att det visas tydligare om ett par veckor. Jag var ju bara i v.17 när jag gjorde mitt RUL. Synd jag inte gjorde det i v.20 istället då hade hon kanske kunnat säga med 95% säkerhet? :D
    BF: 100810 enligt RUL
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-09 12:56:04 följande:
    Ok jag bor i gävle och här är de väl inte heller jättegenerösa men om man är tillräckligt tjatig så får man komma. Jag menar är man jätteorolig ska man ju självklart få komma in...
  • Nallepuhmamma

ja asså mvc finsn ju här men ringer man för man är orolig så får man alltid som svar " det är fullkomligt normalt,bla bla bla"

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10