• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    Ns mamma skrev 2010-03-09 12:01:46 följande:
    Ultraljudet idag gick också bra, och den här läkaren kom fram till exakt samma Bf som bm på förra ul, den 31 juli!Nu när datumet flyttades så ligger mitt afp-värde inom de normala gränserna, skönt för nu släpper jag detta helt.Ang. hjärtljud så har jag fått lyssna en gång hittills (när jag fick det neg. beskedet på trippeltestet). Slagen låg på 153/minut.Pregga, om du inte vill hålla det hemligt skulle det vara kul o höra vad din bebbes låg på..
    oj vad härligt att det gick bra. Så glad för er skull! Släppa det gör du helt rätt i :)

Du frågade egentligen pregga men jag tar till mig frågan jag med. Min bebis hjärtslag låg på 163. Det sägs ju att över 140=flicka och under= pojke. Skrock ja visst men det är intressant. Min bebis är till 80% en flicka. Men det var lite tidigt att se tyckte min BM så hon föreslog könsultraljud efter v.20 om vi ville ha högre pricksäkerhet. Men vi får se :)
    BF: 100810 enligt RUL
  • carohl

Dena kära leken: Hoppas du har fått svar på hur vi andra som vill veta kön tänker. Som sagt alla är olika och därför tänker alla olika.

Pratade med Pregga nyss och hon ska också ta reda på könet om de ser vad det är. {#lang_emotions_laughing}

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • den kära leken

Jag tror det handlar mer om hur man lyckas beskriva sin oro än hur generösa de är. Tror nämligen det är marginellt hur mycket tid de har över. Jag tror inte de har mer tid över i Göteborg. Men är man ihärdig och lyckas beskriva sin oro på rätt sätt får man nog komma.

BF 100817
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-03-09 13:10:42 följande:
    Jag tror det handlar mer om hur man lyckas beskriva sin oro än hur generösa de är. Tror nämligen det är marginellt hur mycket tid de har över. Jag tror inte de har mer tid över i Göteborg. Men är man ihärdig och lyckas beskriva sin oro på rätt sätt får man nog komma.
    Annars kan man ju alltid gå privat, det gjorde jag {#lang_emotions_smile}
  • den kära leken

Ja jag hoppas inte du eller Pregga tog illa vid sig för att jag frågade. Är som sagt bara nyfiken på hur ni resonerar kring frågan. Det verkar vara något alla utom jag tänker mycket på. Så det är ju jag som är konstig då kanske.

carohl skrev 2010-03-09 13:10:39 följande:
    Dena kära leken: Hoppas du har fått svar på hur vi andra som vill veta kön tänker. Som sagt alla är olika och därför tänker alla olika. Pratade med Pregga nyss och hon ska också ta reda på könet om de ser vad det är.
    BF 100817
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-03-09 13:13:31 följande:
    Ja jag hoppas inte du eller Pregga tog illa vid sig för att jag frågade. Är som sagt bara nyfiken på hur ni resonerar kring frågan. Det verkar vara något alla utom jag tänker mycket på. Så det är ju jag som är konstig då kanske.
    Nä det var inte så jag menade...
    Inte är du konstig man är ju bara olika nyfiken. Isåfall var jag lika konstig min förra graviditet för då tog jag ju inte reda på det {#lang_emotions_wink}
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-09 13:13:31 följande:
    Jag frågade också om det var en pojke eller flicka vid mitt RUL som sagt. Varför? Jo för att jag är så NYFIKEN! Om det nu är en pojke eller flicka spelar ABSOLUT ingen roll , vi blir glada oavsett! Även om vi nu fått "veta" att det är en flicka så kommer jag inte köpa mer kläder eller annat. Vi har köpt baskläder, typ som bodysar, pyjamasar osv som skulle passa både pojke och flicka. Senare när bebisen kommer så kommer vi utöka klädsortimentet . Ja för jag vill att min flicka ska ha klänning, dock kommer jag inte köpa några klänningar om det blir en pojke. Men tills bebisen är född, könsultraljud eller inte, så kommer jag bara köpa "neutrala" kläder/saker.
    BF: 100810 enligt RUL
  • den kära leken

Jo fast för min del är det helt oviktigt. Även när bäbisen är född. För min del behöver jag inte veta det alls. Kommer inte göra någon skillnad. Kommer göra mer skillnad på vad det är för slags person och det får jag ju reda på först när jag lärt känna den lite.

Nu blev jag grymt sugen på glass. I strut. Typ dajmtopp eller nåt. Kanske beror på vädret.

carohl skrev 2010-03-09 13:15:02 följande:
    Nä det var inte så jag menade... Inte är du konstig man är ju bara olika nyfiken. Isåfall var jag lika konstig min förra graviditet för då tog jag ju inte reda på det
    BF 100817
  • den kära leken

Det är just det där jag inte förstår. Alla säger att det inte spelar nån roll vad det blir men de vill ändå vet. Varför vill man ändå veta. För din del handlar det då om att du tycker att man inte kan ha samma kläder till en flicka som till pojk om jag förstår dig rätt?

elinnnnn skrev 2010-03-09 13:17:29 följande:
    Jag frågade också om det var en pojke eller flicka vid mitt RUL som sagt. Varför? Jo för att jag är så NYFIKEN! Om det nu är en pojke eller flicka spelar ABSOLUT ingen roll , vi blir glada oavsett! Även om vi nu fått "veta" att det är en flicka så kommer jag inte köpa mer kläder eller annat. Vi har köpt baskläder, typ som bodysar, pyjamasar osv som skulle passa både pojke och flicka. Senare när bebisen kommer så kommer vi utöka klädsortimentet . Ja för jag vill att min flicka ska ha klänning, dock kommer jag inte köpa några klänningar om det blir en pojke. Men tills bebisen är född, könsultraljud eller inte, så kommer jag bara köpa "neutrala" kläder/saker.
    BF 100817
  • carohl

Nu ska jag ta mig en riktigt dusch då jag tog bara en snabb dusch då jag kom hem imorse, sen ska jag hänga tvätt innan jag hämtar min sessa från skolan.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10