Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-04-14 11:13:13 följande:
    Shopping är bland det bästa jag vet! Haha vissa kan köra med Prozac andra med annat min terapi är shopping och jag lööööövar det!
    hahaha skippa prozac vem behöver det om man kan shoppa :)
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-04-14 11:17:49 följande:
    Ler stort älsklingar!!Nu skall jag mysa med leoheej
    haha förstår att du flyr fältet :) haha hoppas ni får trevligt...hihi
    kram
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-14 11:22:51 följande:
    nä jag gick upp för 5 timmar sen. men har ju inte sagt godmorgon till er fastän jag suttit här och läst ikapp hehehehehe. alla mina byxor är tajt modell och dem passar inte längre. nog ett par månader sen dem passade haha. men tröjor kan jag ha samma s om innan då jag har större storlek på dem. hatar att ha tajta överdelar :D ah mina var också lite långa men jag pallade inte sy upp dem så jag körde uppvikning. det var skinny jeans så det ser ju rätt snyggt ut då tycker iallafall jag. sen passade dem inte så länge ändå så det spelar ju inte så stor roll med perfekt passform då ;) Nah som sagt, skrev godmorgon eftersom jag inte sagt hej hehe. jag har varit inloggad ett par timmar men har läst bloggar och läst ikapp vad ni skrivit :D ojdå spräckte du dina??? hur kunde du göra det? hahaha. nä så långt kan jag inte vänta, jag hatar när det klämmer åt. fast nu klämmer det liksom åt fastän jag inte har byxor på mig... känns som om livmodern eller min kropp är för liten för bebisen liksom :S men jag har haft foglossning förut och det kändes inte såhär alls. detta är mer som en konstant värk.. alltså inte förvärk utan värk som i typ huvudvärk :) ja lägg handlarlistan här hehe och skriv sen vad allt kostade o så också för jag ska till ullared om ett par månader, månadskiftet juni/juli:D om jag orkar. annars skickar jag med handlarlista och pengar med syrran så får hon handla till mig :D
    E det typ molvärk?  haha ok, så du läser ikapp, asså jag hatar med när det klämmer åt, men själva påsen över magen passade bra...men det var nere vid höften dom sprack...lagt på mig lite över höfterna..:) sen fick jag ett par fr Carohl, men dom e med för små nu....haha men jag ser det positivt :)
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-14 11:25:15 följande:
    Detta är vad jag skrivit upp att titta på, och jag ska handla mycket som man kan ha ett tag, eftersom jaghatar att shoppa Kläder;BodysarSockorByxorOmlotttröjorSparkdräktMössa/hjälmSkötning;BadtermometerBadecape/badlakanÖrontermometerAvfallspåsar/soptunna(ska ha skötningen i barnrummet)BadbaljaBarnoljaMjuka frottehandukarTvättlapparBommulttussar/paddarVäggskötbordskötbäddSkötväskaMatningNappflaskaFlaskvärmareBröstpumpHaklappSova;Påslakan/örngottLakanPlastad frotteResesängMobil till sängenLeka;BitringSkallraPekpokbabygymÖvrigt;BärsjalAmningsBHAmningskuddeBabyskydd/bilstolKanske glömt nåt men detta är vad som står  på min listra just nu, kom gärna med fler förslag =P
    ÅÅh shop to you drop hunny :)
    klorhexidin till naveln, iallafall så hade man det förr å torkade av navel stumpen.
    Glömmer aldrig när jag skulle ta av lillan hennes blöja å stumpen brun som den va bara trillade av-jag fick en chock...hahahahha
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-14 11:33:18 följande:
    ok, läste att man mest ska tvätta med vatten om den inte visar sig bli infekteerad då förstås.. men ska kolla upp det!
    jo men det kanske e så idag, mkt har ju förändrats sen jag fick lillan :)
    sen ska du veta det att bebisens första bajs e KOLSVART å som kära, det sitter stenhårt fast så man brukar smörja bebben med vaselin på skinkorna innan den bajsar första gng...bara ett tips, men det kommer dom nog säja på BB.

Som sagt, när jag väntade min dotter så skulle man inte äta fisk, å nu ska man..mkt förändas, men inte bebbens bajs...haha men det e asså första avföringen jag menar nu, sen blir det grönt, å senapsgult å det släpper bättre....
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-04-14 11:37:19 följande:
    Vi har en sak kvar på ikea att handla och det är en byrå till lillan som jag spanat in annars är vi nog färdiga med hennes möbler. Men visst blir man glad av att se mer och mer grejer komma hem som ska vara till bebisen?
    jaa det e så mys ju :)
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-04-14 11:39:52 följande:
    Undrar vad rönen är nu om hur man ska lägga bebisen? På rygg? På sida? På mage? Vi får väl höra det sen...
    När lillan föddes så var det ju sagt att dom ska ligga på sidan, då dom kan kräkas i sömnen å ligger dom på rygg då så kan dom kvävas, ligger dom på mage så blir det tryck på lungorna, så det blir att ligga på sidan igen här....

Vad det gäller örontemp så e dom INTE lika tillförlitliga som en rump temp, jag har haft båda. å blev MKT besviken på örontempen :(
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-14 11:43:37 följande:
    Ja vi har ju ingenting, och har inte hört att vi ska få nåt heller. Vi har fått lite kläder och en vagga det är allt..Sen kan det säkert dyka upp nåt mer nån vill ge eller låna oss men vi har inte hört nåt än..
    Lika bra att utgå ifrån då att ni får köpa eget, sen e det ju så att när ni använt klart ngt som ni inte behöver, å inte ska ha fler barn så kan man ju sälja det å få igen lite av pengarna så det e ju en investering på 2 sätt :)
    SweetLilly skrev 2010-04-14 11:45:13 följande:
    Nu ska de sova på rygg. De vänder sig reflexmässigt om de ska kräkas.Tydligen så har plötsliug spädbarnsdöd minskat kraftigt sen de rådde en att lägga bebisen på rygg..
    haha jaså? som sagt tiderna förändras...men jag kommer nog göra vissa saker samma som jag gjorde med dottern, hon lever å mår toppen :) å vissa andra saker kommer jag göra annorlunda..
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-04-14 11:46:19 följande:
    Det där stämmer faktiskt då jag jobbat imon vården länge så kan jag säga att rumptemp är bäst. Örontemp kan tyvärr visa olika då och då.
    jo jag vet, örontempen visade olika hela tiden med bara ngn min mellanrum, nej den litar jag inte på alls..
    elinnnnn skrev 2010-04-14 11:47:19 följande:
    molvärk? hm mjo kan man kanske säga. det gör inte ont så att jag gråter men det finns liksom där och jag känner av det hela tiden. den kära leken: ja jag går runt i klänning härhemma hela dagarna också. jag har bara byxor på när jag är ute. men funderar som sagt att köpa en mammakjol...sweet lilly: jättebra lista! ska gå igenom den sen lite mer noggrannt(håller på att laga middag). jag säger till om jag kommer på något du missat :D jag har ju själv inte börjat handla så jag ska samla på mig listor :D
    ok, men fy va jobbigt, strålar det ner fr blygbenet emot ljumskarna? för så kan jag få det om jag rört mig mkt, å det e visst en typ av foglossning....ALLA gravidas bäcken löckras upp å blir rörligare, vissa känner av det andra inte.....
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-04-14 11:47:39 följande:
    Ja som sagt det där ändras hela tiden men jag kommer nog att göra som de säger. Jag kommer dock aldrig aldrig att lägga henne på mage då det verkar himla otäckt! Usch...
    Gumman, jag tror man ska gå mkt på egen känsla, ingen känner ditt barn så som du själv gör, å titta på din ljuvliga dotter, hon lever å mår bra :)
    nu har min lille prins vaknat tror jag...får små knuffar..hhihhi

guu måste ta mig in i duchen här å fram med lien (rakhyveln) jag ser ut som buch snart...hahaaaahhahhaa
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10