Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

sofie och laura skrev 2010-04-13 20:26:48 följande:
    Asså pregga detta är ngt som jag aldrig nojjat över men detta är tom värre och hemskare än dina nojjor =( eller äh.. jag så OROLIG!Tänk om mitt barn mitt fina lilla barn bara dör i magen ? Jag puttar hela tiden för att känna han sparka e så orolig detta kom igår och bara tänker efter att jag läst hur en stackars mamma förlorade sittbarn i magen i v36???
    men lilla gumman, detta e nog en oror du delar med flera andra av oss här inne :(
    men putta inte på den lille, hehe det stör ju....läs INTE sådana saker.
    det skapar en onödig oro....kraam
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 20:47:16 följande:
    Usch ja.. inte alls kul. Själv försöker jag att inte läsa sådana saker för då blir jag bara ledsen å orolig. Jag har äntligen lyckats intala mig själv att vår lillkille ÄR FRISK å skulle d nu visa sig att han inte är d så är d inget jag känner att jag kan förbereda mig på ändå. Låter gott Själv har jag tryckt i mig 165g kexchoklad... å 2 glas cola. hahahaha å pizza mums.
    jo jag håller med, i början läste jag om Mf, ma mm...å blev superstressad. MEN nu har både jag å ni andra här inne vart på era Rul å allt har sett bra ut, visst i v'ärsta fall kan det hända ngt, men man kan bli påkörd av en bil imon å kola vippen med.
    kan ni fatta att detta kommer fr mig som har vart extremt orolig.
    haha e det fortfarande lite ibland, som idag...min lille prins har varit mkt lugnare än på 3 dar typ som han vart sjövild...men då försöker jag tänka som att-jaa han vilar upp sig tills nästa tur.

kex chocklad e göttans :)
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 21:10:10 följande:
    Ja, eller hur... Ska man oroa sig så finns d massor. Vist att man kan förebygga mycket sjukdomar å missbildningar genom ex undvika tobak, alkohol mm, men även om man gör allt som står i ens makt för att barnet ska bli friskt så e d ju tyvärr ingen garanti å därför kan man heller inte ta på sig skulden för ett eventuelt missfall å där med så känner inte jag att jag inte kan springa runt å vara orolig för d som jag inte kan göra något åt i alla fall. Ja eller så sparkar han mot din rygg.... Min prins sparkar konstant, när jag går, sitter, jobbar å framför allt kör bil. Upp under revbenen ska fötterna... han tåflörtar lite mysigt
    hahaha tåflörtar, ja å min lille prins gillar nog å peta på min kisseblåsa, haha rätt va det e så blir jag akut kissenödig å får mkt svårt å hålla mig...å jag känner hur han rör sig. har kännt han idag med men inte lika kraftigt som de 3 sista dagarna, men jag får ju tro att han vilar upp sig för nästa race :)
    som du säjer, man kan förebygga mkt men man kan inte styra allt..inte ens i sin egen graviditet....
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 21:54:06 följande:
    Jag har lagt in bilderna på babyflaskvärmaren i baby-galleriet om du har lust att titta. Den är super att ta med sig... Ja där d finns ström, men jag har hört att dem har/finns som batteridrivna oxå. Vist är d mysig. Vad står överst på din babyshopinglista just nu?
    haha såå nu har jag stoppat i mig 3 munkar till...asså sådana där donuts sockrade som usa,s polis jämt käkar, hahaha
    mja högst på listan nu e madrass å sängkläder till lillemans säng...sj?
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 21:54:06 följande:
    Jag har lagt in bilderna på babyflaskvärmaren i baby-galleriet om du har lust att titta. Den är super att ta med sig... Ja där d finns ström, men jag har hört att dem har/finns som batteridrivna oxå. Vist är d mysig. Vad står överst på din babyshopinglista just nu?
    jo det e supermysigt å känna de små...en bekräftelse varje gng :)
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 22:08:33 följande:
    Bröstpump Medea, baby swinger å dr. Browns flsaknappar. Sängkläder syr jag själv av våra lakan eller ny köpt tyg... Blir mycket billigare å framför allt personligare. Ska sy Adidas å Nike bäddset till dotterns nya säng. Ett ljusrosa/brunt/vit set sen har jag inte kommit längre
    hihi ok, jo men vill man sy eget å kan så klart man kan göra det :)
    asså jag har kvar min manuella bröstpump fr min dotters tid....hahahaha jag som har gjort mig av med allt annat har kvar bröstpumpen på vinden...hm, den har lixom bara följt med. å hennes baby täcke, men jag hade ju aldrig en tanke på att skaffa fler....så jag får köpa allt nytt fr början..
    knyzzel skrev 2010-04-13 22:10:11 följande:
    Om du har ätigt så många så börjar d väl bli trångt för lillen där inne hahaha Själv så får jag fart på min mage med lite coca-cola.
    haha jo om inte annat så e det mkt sockrigt i munnen nu...urk...coca cola dricker jag inte längre...å inte kaffe, utan max en kopp te på morrn.om ens det...haha däremot så blir det en del loka...å MJÖLK som e livet.hihi
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 22:33:58 följande:
    örk blandar du loka med mjölk... Blir d loka"L"mjölk då hihihhihihi
    haha nej nej såklart inte din busa :)
    Belly skrev 2010-04-13 22:46:26 följande:
    Jag blev skitskraj när jag läste att koffein kan skapa missfall..sen dess har jag bara tagit nåt glas läsk (med koffein) nångång..
    mja jag undviker koffein då det kan påverka barnet. när jag å mitt x försökt länge med att kunna bli med barn så ringde vi Sahlgrenska fertilitets klinik å skulle söka hjälp där, å bland det första dom sa var-dra ner på kaffet eller helst helt. Det påverkar din ägglossning, jag bara va??? så nu när jagh e me barn så vågar jag inte...
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 22:53:58 följande:
    D vist jag inte. Inget min BM nämnt, konstigt. Har slutat röka å dricka redbull å dricker aldrig kaffe för att d är äkligt (enligt min åsikt). Tror inte att ett eller två glas cola skadar. Eller? nu blev jag lite orolig ju!
    men nej va inte orolig, så länge man inte baljar coca cola hela dagarna så gör inte ett glas eller 2 ngt. då hade jag sagt till innan....
    nu fick jag mig en annan noja, min data e stekhet å luktade lite bränt vid fläkten på baksidan, har bärbar...så jag blåste in där....å när jag skulle blåsa igen så fick jag in varmluft fr fläkten i näsan, mindre trevligt...men det e la inget gift som kommer ut där....? bara luft?
  • Bubbis10

Man får inte missfall pga coca cola, å sen e det för sent för dig att få Mf nu. Asså man ska ju inte överdosera med ngt utan ta allt med måtta, å sålänge man inte häller i sig ngt oavsett vad det är, så e det ingen fara alls. med lillan hade jag inte en aning om detta å då drack jag kaffe som aldrig förr. hon e hel, frisk å mkt vacker. oroa dig inte för detta Knyzzel. Njut av din graviditet, å ett eller två glas cola gör inget alls.

• Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 23:04:15 följande:
    Ja, å damm å smuts, men bara sånt som har varit i luften där datorn har varit.  Tack gumman. Känner mig redan lugnare, men d e ju bra att veta å tänka på i alla fall. E d koffin i sprite å 7-up oxå?
    hihi jo det vet jag att det e lite damm å smuts som kommit in, men när jag andades in det då jag skulle dra in luft för att blåsa in så fick jag ju i mig det? urk..det e la inte giftigt? asså jag tror inte det e koffein i sprite eller 7 up. men asså hur många gravida får inte dille på sötdricka?....nej nej var inte orolig för det gumman...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10