-
uSCH jag vet hur det känns med smärtorna i höfterna på natten! Jag är ju som tur var sjukskriven så jag slipper jobba! men du skulle behöva träffa en läkare som du kan snacka med och prata om et går att bli sjukskriven?ssssssss8 skrev 2010-03-19 10:27:17 följande:Jag har så ont i höften på nätterna att jag snart går som en zombie på dagarna eftersom jag inte kan sova.Vaknar kl kl 1 och hoppas att det är morgon och då är det ju några timmar kvar ännu av natten -
Vad härligt med allas RUL! Grattis till alla er som gjort den! Och lycka till de som har den kvar

-
ha en trevlig helg! kul med lite planer!puchelina88 skrev 2010-03-19 16:02:01 följande:Nu tar jag helg men kommer någ in här imorrn lr på söndag;)Ikväll blir de massa mys med sambon!I morrn ska vi på barnkalas sambons brors barn fyller 8 år och på söndag ska vi till linköping och gå på ikea och handla säng till bebisen;)sen på måndag ska ja hem till min mamma på middag sambon oxå såklart;)och sen tisdag kl 10 är det dags att se Mini igen;)ha en skön helg alla!!
Här blir dte en lugn helg med inga planer alls tror jag..
men idag blir det honungs&chilimarinerad karre med ugnsrotsaker och fetaostkräm!
Sen blir det nog lite popcorn och en film ikväll
Som sagt ha en underbar helg tjejer! -
Hejsan på er!
Ser att ni pratar vikt, jag har gått upp snart 7kg, är v21. Men man kan juinte göra så mycket åt vikten om man äter ritigt, och det är inte "fint" att bara gå upp 3 kg under en graviditet, det är nån slags vikthets ibland som jag tror man blir påverkad av..
Idag har jag varit på en barn-loppis, köpte snygga mamma-snickarbyxor för 10 kr, en söt mysdress(ny)strl56 för 15kr och en läragåvagn för 50 kr..FYND.
OCH imorse låg jag och maken och förösklte känna på magen, och jag kände ett lite bubbel och han säger direkt; "nu tror jag jag kände nåt!" Så nu har vi båda kännt det! MYS!!
-
Hoppas verkligen inte du tog illa upp av det jag skrev! De jag hade i tanke var såna tjejer som utseendefixerade från början och "skryter" om attd e bara går upp si och så och gör allt för att nästan banta.. du förstår säkert vilken typ av folk jag menar!elinnnnn skrev 2010-03-20 16:56:04 följande:hej hej! nämen åh vad mysigt! Grattis!!för mig är det ingen vikthets utifrån som jag blivit påverkad av. jag har länge varit överviktig och min vikt har varit ett problem för mig ända sen tonåringen, jag hade även stora problem såklart med motion och kost. under 2006 gick jag med i viktklubben och ändrade mitt liv totalt vad gäller attityd, kost och motion. jag motionerade varje dag och åt enligt recepten på viktklubben. jag gick ner ca 10 kg med deras hjälp. sen tog medlemskapet slut och jag kände att jag kunde klara det på egen hand. jag hade då 14 kg som jag ville gå ner. jag hann gå ner 11 kg till innan graviditeten.anledningen till att jag inte vill gå upp så mycket i vikt under graviditeten är för att jag får kämpa stenhårt för att bli av med den sen. Jag mår bäst när jag tränar och äter rätt. Det kan jag inte göra nu för jag kan inte stå emot mina egna sug under graviditeten som förresten är en miljon gånger starkare än vanligt och dessutom så har jag ingen ork till att träna. Vikten är viktig för mig, jag mår bäst när jag mår bra inuti och ser bra utanpå och det gör jag bäst runt 60kg(jag är 1.65 m lång-så det är inte helt orimligt)Jag ville bara klargöra hur det är för mig och varför JAG inte vill gå upp mer än ca 10 kg. Sen om jag kommer gå upp 20 kg så får det väl vara så, men då har jag fler kg att kämpa med. Så därför hoppas jag på att inte gå upp såå mycket :) Dessutom får jag så ont i knäna när jag väger lite för mycket...
JAg är som dig, jag var rund förut men la ommitt liv och gick ner 25kg, och trivdes som allra bäst runt 60kg (167cm lång) och vill inte heller gå upp så mycket helst, men man får bara hänga med acceptera kroppens förändringar..tyvärr. Men jagtror att man man blir mer eller mindre påverkad av vikthets i allmänhet, att man känner sig fet som gravid, fast det är helt normalt. -
elinnnnn skrev 2010-03-21 11:05:20 följande:usch vet ni vad jag har just nu? Hjärtklappningar! så himlans obehagligt. jag har ingen aning om varför jag gör ju inget, sitter bara i soffan... kanske stress inombords?Det är vanligt när man är gravid ingen fara! Jag har det ofta..
Igår/natt kände jag bebis massor! Har hållt låda hela natten
Trist att vissa har fått snö, här är det blåsigt och 4+, snön snart borta! SKÖNT!
Nu ska jag få i mig lite frukost!
-
nej skojigt är det inte, men det är inget farligt iaf vad jag förståttelinnnnn skrev 2010-03-21 11:51:24 följande:Vanligt eller ej inte mindre obehagligt för det hahahamysigt med bebis som sparkar hihi, kanske hellre på dagen än natten i och för sig men man får ju ta det man får :P
Jo jag har ju knappt kännt av den lille så än så länge är det bara mysigt! -
Åh vilket härligt väder det har varit idag! Har suttit ute och solat lite nu på eftermiddagen! Har tyvärr en lite bakis man, så han har legat och tittat på simpsons i ett mörkt vardagsrum
Ikväll blir det skräpmat, så härligt
äter det så sällan ¨å idag ska vi verkligen unna oss det, ska bli gott! Är så himla trött, lade oss ju vid 04 i natt så sömnen ligger efter lite..
tror jag ska ta mig en kopp kaffe och en kaka och njuta av vädret lite till! so long!
-
Oj då, nej min navel är lika djup som vanligt den, haha.carohl skrev 2010-03-21 19:12:41 följande:Hej hej tjejer!Min navel har nästan pluppat ut helt.... Hahaha redan?! Aja jag förvånas inte så mycket längre. Jag vaknade ju i lördags morse av att jag läkte mjölk, det var lite suck-situation då jag vill inte börja läcka redan. Imorse var det lite med...Imorgon ska vi på RUL kl 8.30 vad vi längtar!!! Jag loggar in på en gång när vi kommer hem igen för att berätta vad de sa och om de kunde se kön...
Lycka till imorogn! -
morrn morrn!puchelina88 skrev 2010-03-22 06:53:01 följande:God Morgn tjejer!Måndag igen ovh ny vecka;)vecka 20 19+0 i morrn är de dags att se Mini igen;)ska bli så kul!!ska lägga upp lite bilder snart så om ni vill kan ni kolla i albumet och säga vad ni tycker!
Kul med bilder!! Har du RUL imorgon?