• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-02-26 23:55:17 följande:
    Känner mig dum som kom ifrån tråden..... Men det har varit en massa. Men nu är jag tillbaks och ska försöka hinna med!

Hur är det med er? Är det inte sjukt vad tiden sticker iväg? Kramar till er underbara! 
    Jag säger samma sak...men här tar familjen all min tid & de bara positivt Glad
    Lilleman gör nya framsteg hela tiden och babblar på som bara den...ba-ba mama osv...sötnosen *STOLT*
    Storasyster gör oxå en massa framsteg men vill gärna vara lika liten som lillebror (hon blir 4 i sommar)...så det får hon vara ibland såklart Solig Mina älskade små gullungar! Kramiz {#emotions_dlg.flower} Hjärta
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Perssonlund

Ja min familj tar ju också all tid =) .... Nawe, det är så mysigt! Ja klart att hon också vill vara liten ;) .... Min lille plutt babblar också på och vänder sig och börjar små krypa =) Kram Hjärta

• Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-02-27 00:07:32 följande:

HjärtaHjärtaHjärtaHjärta
    Naw vilken sötnos :) Skulle gärna velat visa er vår lilleman, men lägger tyvärr inte upp bilder på nätet av mina barn av olika anledningar!

Vet inte om du har fler barn; men en fråga till er med både pojkar & flickor...Märker ni stor skillnad på utvecklingen?
    Vår pojk är/var tidig me mycket, men vill inte riktigt få till dedär med att sitta helt & hållet än (han är 6 ½ månad snart) Vid denna åldern satt vår dotter utan problem. Vet dock att man inte ska jämföra. Men är ofta pojkar lite senare med vissa saker?
  • Perssonlund

Okej. Nä jag har inte fler.  Men det är väl olika från barn till barn eller? Jag vet inte men kan inte tänka mig något annat. Han kommer säkert vara tidigare med något annat. Brukar det inte vara så att dom barnen som kommer efter det första brukar lära sig lite fortare efter som dom har syskon att lära sig av och härma? Men det kan ju också vara att killar är lite senare =) Inte så bra svar men jag undrar också! Min är inte riktigt 6mån än men han börjar krypa lite smått och vänder fram och tillbaka, går i gåstolen men att sitta det kan han verkligen INTE! =){#emotions_dlg.flower} 

• Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-02-27 00:35:00 följande:
    Okej. Nä jag har inte fler.  Men det är väl olika från barn till barn eller? Jag vet inte men kan inte tänka mig något annat. Han kommer säkert vara tidigare med något annat. Brukar det inte vara så att dom barnen som kommer efter det första brukar lära sig lite fortare efter som dom har syskon att lära sig av och härma? Men det kan ju också vara att killar är lite senare =) Inte så bra svar men jag undrar också! Min är inte riktigt 6mån än men han börjar krypa lite smått och vänder fram och tillbaka, går i gåstolen men att sitta det kan han verkligen INTE! =){#emotions_dlg.flower} 
    Jo de e väl från barn till barn...så individuellt såklart! Men tror ändå att pojkar oftast (dock inte alltid) e lite senare än flickor...Men va gör väl det, dem lär ju sig, det kommer ju tillslut  Tungan ute
    Jo så e de nog...han Älskar att titta på vad storasyster gör o han härmar henne redan. Speciellt gillar han att härma hennes "höga toner". Fy va de skär i öronen Skrikandes SÅ ibland hör man inte skillnaden på dem hehe!

Naaaw sötnosen där. Drar han upp knäna under sig oxå? Vår lilleman försöker oxå krypa o blir så frustrerad när det inte går hans väg hihi..Men de e ju så dem lär sig, ja att bli frustrerade!

Nä du, nu ska jag försöka sova lite! Sov sött! Kramiz {#emotions_dlg.flower}
  • Perssonlund
    Regnbågslycka skrev 2011-02-27 01:37:50 följande:
    Jo de e väl från barn till barn...så individuellt såklart! Men tror ändå att pojkar oftast (dock inte alltid) e lite senare än flickor...Men va gör väl det, dem lär ju sig, det kommer ju tillslut  Tungan ute
    Jo så e de nog...han Älskar att titta på vad storasyster gör o han härmar henne redan. Speciellt gillar han att härma hennes "höga toner". Fy va de skär i öronen Skrikandes SÅ ibland hör man inte skillnaden på dem hehe!

Naaaw sötnosen där. Drar han upp knäna under sig oxå? Vår lilleman försöker oxå krypa o blir så frustrerad när det inte går hans väg hihi..Men de e ju så dem lär sig, ja att bli frustrerade!

Nä du, nu ska jag försöka sova lite! Sov sött! Kramiz {#emotions_dlg.flower}
    Jo så är det nog =) Haha Melwin härmar oss också och älskar att höra sina egna höga toner Skrattande . 
    Ja han drar dom upp under sig. Ibland ser det ut som att han är på väg upp på sitt huvud.... Ja ibland ligger Melwin och "hoppar" på magen som en säl för att han vill iväg =) .... Detsamma föresten =) 
  • Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-02-27 13:18:29 följande:
    Jo så är det nog =) Haha Melwin härmar oss också och älskar att höra sina egna höga toner Skrattande . 
    Ja han drar dom upp under sig. Ibland ser det ut som att han är på väg upp på sitt huvud.... Ja ibland ligger Melwin och "hoppar" på magen som en säl för att han vill iväg =) .... Detsamma föresten =) 
    Hihi...
    Dedär me att dem liknar en liten säl känner jag så väl igen...Typ gungar på magenTungan ute
    Vår lilleman har även sina armar bakåt så det ser ut som han skulle flyga iväg som stålmannen *haha*

Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • Perssonlund
    Regnbågslycka skrev 2011-02-27 13:59:53 följande:
    Hihi...
    Dedär me att dem liknar en liten säl känner jag så väl igen...Typ gungar på magenTungan ute
    Vår lilleman har även sina armar bakåt så det ser ut som han skulle flyga iväg som stålmannen *haha*

Tack! {#emotions_dlg.flower}
    Haha ja. Vår tar också bak armarna Flört. Men han kan ju backa och snurra i cirklar.... och som sagt tar han benen under sig och han lyfter bröstet från golvet, men han kommer inte så långt Skrattande. Dom är för söta dom små liven!. Hur gammal är eran nu igen?
  • ssssssss8
    elinnnnn skrev 2011-02-26 09:00:59 följande:
    ja alltså jag kan heller inte göra nåt när hon sover utan måste göra allt superfort när hon är vaken. superfort för att hon blir sur om hon inte får vara med och om hon ska vara med måste jag bära henne och det börjar bli lite för tungt ;)

Vi har gett henne avokado 1 gång, gröt (2 smakisar bara), banan 1 gång, gurka flertal ggr.... Men nu blir det bara potatis och igår blandade jag i lite morotsmos det gillade hon också. Hur många dagar ska man ge samma smakis innan man kan byta till en annan?

Ska kolla boken och skriva namnet här sen, fast den är på engelska men finns säkert sv översättning...
    1 vecka samma sak sen öka fick jag höra av bvc när jag frågade och det har varit alldeles bra hos oss.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10