• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-02-27 19:51:52 följande:
    Haha ja. Vår tar också bak armarna Flört. Men han kan ju backa och snurra i cirklar.... och som sagt tar han benen under sig och han lyfter bröstet från golvet, men han kommer inte så långt Skrattande. Dom är för söta dom små liven!. Hur gammal är eran nu igen?
    Hihi...där ser man Tungan ute De e så söta de små liven...älskade gullungar Hjärta

Han är 6½ månad nu, född 19 augusti. Och er lille busunge?
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Perssonlund
    Regnbågslycka skrev 2011-02-28 18:08:25 följande:
    Hihi...där ser man Tungan ute De e så söta de små liven...älskade gullungar Hjärta

Han är 6½ månad nu, född 19 augusti. Och er lille busunge?
    Ja visst är dom det =) . Han är född 10/9  =) så snart 6 månader =)
  • Perssonlund

Måste bara fråga om det är någon som har fått typ svullen mage efter graviditeten? Började träna för ett tag sedan men magen sväller. Sen undrar jag om det är vanligt att känna bubblande i magen? Jag kanske bara är löjlig men jag är så otroligt rädd för att bli gravid igen och vi har skydd men man kan inte lita på dom till 100% .... Är jag bara nojjig? Jag kan bryta ihop för ett barn till finns det inte en tanke på. Kan det vara magmusklerna som drar ihop sig (bubblandet) och gör så att magen svullnar?

• Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-03-01 16:53:11 följande:
    Måste bara fråga om det är någon som har fått typ svullen mage efter graviditeten? Började träna för ett tag sedan men magen sväller. Sen undrar jag om det är vanligt att känna bubblande i magen? Jag kanske bara är löjlig men jag är så otroligt rädd för att bli gravid igen och vi har skydd men man kan inte lita på dom till 100% .... Är jag bara nojjig? Jag kan bryta ihop för ett barn till finns det inte en tanke på. Kan det vara magmusklerna som drar ihop sig (bubblandet) och gör så att magen svullnar?
    Min mage svullnade oxå någon månad efter att jag fått lilleman, kunde ju tro man vart gravid...är dock lesbisk så kan ju inte "bara" bli gravid sådär Tungan ute Men tror att om ens magmuskler fått lite mer "skador" efter graviditeten så kan dem med fel träning bli "buktande" (svullen mage) Därför man bla inte ska göra vanliga situp´s om jag förstått det rätt...det förvärrar nämligen istället. Sidositup´s ska dock vara ok Glad
  • Belly
    Perssonlund skrev 2011-03-01 16:53:11 följande:
    Jag har likadant... Också funderat på vad detta beror på..
  • Perssonlund

Jag startade en tråd om detta. Det var en tjej som varit med om samma sak, men hon är inte gravid utan det är tarmarna som drar ihop sig och även hon tycker att det är obehagligt.... Men varför svullnaden?

• Belly

Hmm.. Ja du, det kan man undra... Vill du va snäll å länka till den tråden?...vill se om det kommer in nåt bra svar..:)

• Regnbågslycka

Jo jag skrev det att en svullen mage kakn bero på skadade/uttöjda magmuskler. Det kan man få efter graviditet. Men det kan nog finnas andra orsaker oxå!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10