• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10

Utvecklingen går framåt vare sig man vill eller inte :)

• elinnnnn

hej tjejer!
    hoppas allt är bra med er!

nu har jag gett min lilla lite smakisar ett tag, det hon smakat hittills är bara potatis och morot alltså som riktiga smakisar, idag gör jag squash till henne.
    Men vad mer kan man hitta på...ja förutom ärtor och majs...

Förslag på smakisar tack :D

• mammailund85
    elinnnnn skrev 2011-03-06 13:25:57 följande:
    hej tjejer!

nu har jag gett min lilla lite smakisar ett tag, det hon smakat hittills är bara potatis och morot alltså som riktiga smakisar, idag gör jag squash till henne.

palsternacka, majs, ärtor, sötpotatis, broccoli...

vi kör med "hela" måltider nu med varierad framgång. han gillar fortfarande mest gröt o frukt. min hemlagade barnmat har han inte gillat alls (egengjorda grönsakspureer gick däremot bra).  
  • Perssonlund
    elinnnnn skrev 2011-03-06 13:25:57 följande:
    hej tjejer!

Hej! Allt bra med er? Hur gammal är din tjej nu?  Min plutt äter allt nu. Men jag köpte burkar i början och fick lite tips utifrån dom =) Kan man inte använda typ allt?  Jag hittade några recept i en bok. Kan skriva lite av dom sakerna =)

Det du har skrivit, presiljerot, haricots (ärtor), dom frystapåsarna med grönsaker som finns i affären =) 
  • elinnnnn

malten> hittar inga palsternackor här konstigt nog haha, finns massa grönsaker i affärerna som jag inte ens vet vad det är! hahaha så jag får köra på det som jag känner igen. när du gjort ärter och majs trycker du genom den puren genom sil för att få bort skalen eller det går bra att ha kvar dem?? hur länge körde ni smakisar innan det blev en hel måltid? När började ni med kött? Min lilla är ju 6½ månader men har bara fått smakisar i 2 veckor.

Perssonlund skrev 2011-03-07 07:54:18 följande:
    Hej! Allt bra med er? Hur gammal är din tjej nu?  Min plutt äter allt nu. Men jag köpte burkar i början och fick lite tips utifrån dom =) Kan man inte använda typ allt?  Jag hittade några recept i en bok. Kan skriva lite av dom sakerna =)Det du har skrivit, presiljerot, haricots (ärtor), dom frystapåsarna med grönsaker som finns i affären =) 

ja jag vill ju inte köpa burkar här fast i och för sig har dem typ inget utbud iallafall bara massa frukt pureer och potatis/majs pureen. Jag vill helst köra på så naturligt som möjligt så jag gör allt själv. Min dotter är 6½ månad nu, vi mår bara bra, hur mår ni själva? Hur gammal är din? Ja, skriv gärna :D ja jag ska kolla fryasta grönsaker men det finns mest majs och ärtor som är frysta själva, jag vill inte blanda 2 nya grönsaker ifall om hon skulle reagera. Tar gärna emot fler tips
  • elinnnnn

malten> hittar inga palsternackor här konstigt nog haha, finns massa grönsaker i affärerna som jag inte ens vet vad det är! hahaha så jag får köra på det som jag känner igen. när du gjort ärter och majs trycker du genom den puren genom sil för att få bort skalen eller det går bra att ha kvar dem?? hur länge körde ni smakisar innan det blev en hel måltid? När började ni med kött? Min lilla är ju 6½ månader men har bara fått smakisar i 2 veckor.

Perssonlund skrev 2011-03-07 07:54:18 följande:
    Hej! Allt bra med er? Hur gammal är din tjej nu?  Min plutt äter allt nu. Men jag köpte burkar i början och fick lite tips utifrån dom =) Kan man inte använda typ allt?  Jag hittade några recept i en bok. Kan skriva lite av dom sakerna =)Det du har skrivit, presiljerot, haricots (ärtor), dom frystapåsarna med grönsaker som finns i affären =) 

ja jag vill ju inte köpa burkar här fast i och för sig har dem typ inget utbud iallafall bara massa frukt pureer och potatis/majs pureen. Jag vill helst köra på så naturligt som möjligt så jag gör allt själv. Min dotter är 6½ månad nu, vi mår bara bra, hur mår ni själva? Hur gammal är din? Ja, skriv gärna :D ja jag ska kolla fryasta grönsaker men det finns mest majs och ärtor som är frysta själva, jag vill inte blanda 2 nya grönsaker ifall om hon skulle reagera. Tar gärna emot fler tips
  • Kitty 1982

Kikar in då och då för att se att allt e bra med er

Ha det gott och kram på er och era små...

• Bubbis10
    Kitty 1982 skrev 2011-03-07 09:37:24 följande:
    Kikar in då och då för att se att allt e bra med er

Ha det gott och kram på er och era små...
    Hey....hur har det gått med allt? var du gravid igen?
    kram
  • Kitty 1982
    Bubbis10 skrev 2011-03-07 09:54:49 följande:
    Hey....hur har det gått med allt? var du gravid igen?
    kram
    Nepp inte gravid utan mensen har precis avslutats så jag får vänta på ÄL nu och sen BIM och det är ju som vanligt superlång väntan
  • Bubbis10
    Kitty 1982 skrev 2011-03-07 10:25:23 följande:
    Nepp inte gravid utan mensen har precis avslutats så jag får vänta på ÄL nu och sen BIM och det är ju som vanligt superlång väntan
    Ok, hehe men va skönt va? eller vill du igen nu när du skriver Bim?? haha här e mensen som bortblåst,underbart :) men jag ammar ju..hehe
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10