• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    Oväntad skrev 2011-02-09 15:40:42 följande:
    Är det någon av er (som ammar) som fått höra när man kan sluta med nattmål`?  Jag skulle verkligen vilja sluta med det snart så vi får sova lite längre än 20 min-2 timmar i stöten

jag har läst att dem inte "ska" behöva äta mellan 00.00-05.00 utan att man ska lära dem att det är natt då. Dvs om dem vaknar under den tiden ska man inte mata dem, utan trösta och försöka få dem att somna om. Förutsatt att dem får tillräckligt med mat om dagen och framtill ca 00.00, och går upp i vikt och växer som dem ska blabla. jag kan inte köra på det eftersom min lilla inte ens tar napp, och hon behöver sutta för att kunna somna om. Men nu har hon kommit in i nån period då hon äter runt 22 och vaknar vid 4. Så det får väl räknas som hela natten? Jag har även ändrat lillans rutiner. Hon får INTE sova på sen eftermiddag som hon gjort förut. Nu får hon sova kanske 30 minuter istället för 90-120 minuter och sen vara vaken till det är dags att sova för dagen. I förrgår somnade hon redan 18.30 (men vaknade flera ggr och ville sutta lite framtill kl.22). Vet inte om det är fel men jag tycker hon behöver ha en längre natt. Inte okej tycker jag att hon somnar så sent som 22-23... Igår somnade hon som en stock 20.50 utan att äta färdigt, haha stackaren hon var helt slut. Hon vaknade igen vid 2 för att äta och sen vaknade hon för att äta och gå upp vid 5.50.
  • elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2011-02-09 21:19:31 följande:
    Hon sms.ade innan å sa att hon för tillfället inte har ngt internet, lille alvin är pigg trots att han inte e helt friskRynkar på näsan
    han har lite probs med sin njure å har fått lämna massa blodprover så hans lilla arm e full med bandage..fy va jag känner med dom....njuren är förstorad och kan inte rena hans lille kropp som den ska så urin å bakterier samlas i hans kropp...fy va ledsen jag blir aså..å ändå så sjukt tacksam för att min egen lille bubbis är frisk, känner mig som ett ego nu men klart man e tacksam..å man blir mer påmind när man får höra sånt hemskt.
    åh....hoppas allt ordnar sig för dem... SOFIE OCH LAURA: JAG TÄNKER PÅ ER! massa kramar
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-02-10 09:35:36 följande:
    jag har läst att dem inte "ska" behöva äta mellan 00.00-05.00 utan att man ska lära dem att det är natt då. Dvs om dem vaknar under den tiden ska man inte mata dem, utan trösta och försöka få dem att somna om. Förutsatt att dem får tillräckligt med mat om dagen och framtill ca 00.00, och går upp i vikt och växer som dem ska blabla. jag kan inte köra på det eftersom min lilla inte ens tar napp, och hon behöver sutta för att kunna somna om. Men nu har hon kommit in i nån period då hon äter runt 22 och vaknar vid 4. Så det får väl räknas som hela natten? Jag har även ändrat lillans rutiner. Hon får INTE sova på sen eftermiddag som hon gjort förut. Nu får hon sova kanske 30 minuter istället för 90-120 minuter och sen vara vaken till det är dags att sova för dagen. I förrgår somnade hon redan 18.30 (men vaknade flera ggr och ville sutta lite framtill kl.22). Vet inte om det är fel men jag tycker hon behöver ha en längre natt. Inte okej tycker jag att hon somnar så sent som 22-23... Igår somnade hon som en stock 20.50 utan att äta färdigt, haha stackaren hon var helt slut. Hon vaknade igen vid 2 för att äta och sen vaknade hon för att äta och gå upp vid 5.50.
    haha min lille e vaken heeela dan förutom en powernap på kanske max 20 min sen e det full rulle fram tills dess att jag lägger mig sj. han vägrar åxå napp nu å ska sutta på mig å då jag har mjölk i överflöd så innebär det åxå kräkor i all oändlighet..han sover ju jämte mig så jag kan vakna av att han ligger å suger tag å tuttar heeelt ¨på egen hand, haha jag har provat å lägga honom i sin egen säng-TVÄRGLÖM;!!!!
  • Bubbis10

som jag sa redan innan han föddes så rasar jag i vikt pga amningen så nu har jag fått utskrivet på recept näringsdryck fr medecinkliniken då jag bara rasar å jag tänker INTE sluta att amma:) men dom smakar riktigt gött faktiskt, hehe å tur e väl det.

• Bubbis10

hahahahaah denna fejkhosta aså, han hostar å jag ojjar mig å han kiknar av skratt :)

• Oväntad
    Bubbis10 skrev 2011-02-12 00:10:45 följande:
    hahahahaah denna fejkhosta aså, han hostar å jag ojjar mig å han kiknar av skratt :)
    Låter som min lille pojk..Visst är det helt underbart att ha kontakt med lite humor Skrattande
  • Regnbågslycka

Ska strax läsa genom allt (ej varit inne på länge)

Ser att det idag är exakt 1 år sedan denna tråden startades och sedan vill jag även passa på att önska er alla....

Happy Valentines Day Hjärta
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2011-02-12 00:10:45 följande:
    Ha ha...känner igen dedär Solig

Här har lilleman fått 2 tänder, fortsätter prata som bara den & är så mammig vissa dagar (har blivit främmande för vissa).
    Att sitta älskar han och försöker även ta sig fram o kommer en bit oxå!

Imorgon e de tid för bvc...6 månades-besöket (blir 6 månader på lördag) Ska bli intressant och se hur mycket han växt för oj oj oj vad han äter, han ÄLSKAR verkligen mat och fort ska det gå oxå.
    Sover fortfarande hela natten Tungan ute
  • Regnbågslycka

Oj visst inte bara jag som inte e här inne från & till Tungan ute 

Idag e de då dax för 6 månaders kontroll för lilleman och det ska bli så intressant. Hoppar in lite senare i eftermiddag för uppdatering! Flört

• lillabambi

Hoppas de är bra med er alla?
    Lite extra tankar till sofie och laura hoppas de går bra för er och att det går åt rätt håll{#emotions_dlg.flower}

Här är allt bra efter en helg med feber för Mille, första "sjukdomen" för han, han hade närmare 40 graders feber och var inte alls långt ifrån att torka ut, usch så fort de går, fick peta i han droppvis med vatten när han sov, han sov istortsätt i 24 timmar med lite blöjbyten och så.

Idag har han suttit helt själv utan stöd av något, han är så duktig våran lille Mille :)

Bubbis10 vännen hur går det för dig ? Tänker på dig!

Kram på er alla :) 

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10