• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Nallepuhmamma

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er.
    Känner ni era små ofta?

Känner iaf av lill*n varje dag vilket är sååå underbart,men inte starkt utan mer som nån kittlar mig inne i magen om ni förstår?

Idag har jag gjort smörgåstårta *Mums*...Blir att käka det idag och imorgon.
    På fredag packar vi in oss och barnen i bilen och åker till Gekås (Ullared) för att bli fattiglappar efter den dagens inköp

• Bubbis10

elinnn

jag fick inte tag på gyn, öppnar igen kl 13.00.....såå nu e det kiosken...suck....

• Bubbis10

LOKA-Krusbär/päron...bland det godaste jag druckit :)

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-03-17 12:39:19 följande:
    LOKA-Krusbär/päron...bland det godaste jag druckit :)
    Får nog köpa dte nästa gång jag är på affären! Det låter gott!
    Lilla pyret väntas 100806
  • Sulfur76

{#lang_emotions_heart}Goddagens i solskenet ;)
    I dag har man varit på RUL så nu kan man börja hoppas och njuta av att man är gravid. Har inte varit så aktiv innan för jag har inte haft en enda symtom på att jag är gravid förrutom att magen och brösten växer så orolig har man varit. 

Allt såg bra ut på UL men vart tillbaka flyttad en vecka så nu är nytt bf 23 aug.
    Fick reda på att jag väntar en flicka igen så det blir tredje flickan på raken så storebror lär bli väldigt besviken, han hoppades på en lillebror. Han är trött på småsystrar.

Har känt sparkar eller mer buffar runt naveltrakten, ovanför och ut med sidorna och trott att det inte var bebis för det var för högt men nu såg bm att hon låg med huvudet neråt och rumpan vid min navel så det stämmer att det är bebis jag känner :) {#lang_emotions_gravid}

Nu lycko önskar jag er som inte varit på Rul ännu och grattis ni som varit där!!

pojke 970307 * flicka 010502 * flicka 050607 * flicka 100823
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-17 11:35:59 följande:
    mja alla mina byxor har vart så tighta det sista....min mage har ökat i omkrets bara senaste 2 v med 4 cm. å trosor, ja dom sitter tight....men jag sover ju nu utan...kan ej sova med dom på....så idag blir det att börja använda mammabyxor. men du tro inte jag skadat ngt va?
    fick du tag i gyn? allvarligt talat så tror jag inte det är någon fara :)
    jag vet inte hur mycket jag har ökat i omkrets på sistone, men 14 cm sen jag plussade hahaha ja herregud!
    SweetLilly skrev 2010-03-17 11:53:31 följande:
    Nej det var bara tur att jag var så hungrig att dt blev matlagning, för jag som ääälskar att laga mat har totalt lessnat och har NOLL fantasi på vad jag ska laga..
    jag har nästan ALLTID noll fantasi på vad jag ska laga. om det inte är något särskilt jag är sugen på förstås :D
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-17 12:08:20 följande:
    Hej tjejer!Hoppas allt är bra med er.Känner ni era små ofta?Känner iaf av lill*n varje dag vilket är sååå underbart,men inte starkt utan mer som nån kittlar mig inne i magen om ni förstår? Idag har jag gjort smörgåstårta *Mums*...Blir att käka det idag och imorgon.På fredag packar vi in oss och barnen i bilen och åker till Gekås (Ullared) för att bli fattiglappar efter den dagens inköp
    hej! allt är bra med mig iallafall kan inte svara för dem andra ;) Jag känner min lill* ibland. Oftast är det bara en snabb kittling som jag ibland inte ens hinner fatta förräns h*n slutar liksom haha det är lite tråkigt ;) Mysigare när den håller på en längre stund. idag har jag dock känt h*n flera gånger en sekund i taget ungefär )
    BF: 100810 enligt RUL
  • elinnnnn
    Sulfur76 skrev 2010-03-17 13:23:08 följande:
    Goddagens i solskenet ;)I dag har man varit på RUL så nu kan man börja hoppas och njuta av att man är gravid. Har inte varit så aktiv innan för jag har inte haft en enda symtom på att jag är gravid förrutom att magen och brösten växer så orolig har man varit.  Allt såg bra ut på UL men vart tillbaka flyttad en vecka så nu är nytt bf 23 aug.Fick reda på att jag väntar en flicka igen så det blir tredje flickan på raken så storebror lär bli väldigt besviken, han hoppades på en lillebror. Han är trött på småsystrar.Har känt sparkar eller mer buffar runt naveltrakten, ovanför och ut med sidorna och trott att det inte var bebis för det var för högt men nu såg bm att hon låg med huvudet neråt och rumpan vid min navel så det stämmer att det är bebis jag känner :) Nu lycko önskar jag er som inte varit på Rul ännu och grattis ni som varit där!!
    Goddagens! Åh vad skönt!! Grattis till lyckat RUL och till dottern. Om BM nu har sett rätt ;) Jag fick ju till 80% säkerhet veta att det är en tjej som bor i min mage, men jag vill ha högre procent säker het hahah. Nä mina fosterrörelser känns också på sidorna och ovanför naveln. Mest på sidorna faktiskt men nu idag har jag känt dem för första gången på framsidan av magen under naveln. Kanske tränar bebisen på att stå upp :P

Tack för grattis, jag var på RUL för 3 veckor sen :) Lite tidigt men jag kunde inte hålla mig hahaha
  • elinnnnn

Vi fick testresultaten idag på blodproven som togs för 2 veckor sen, ett så kallat trippeltest. Risken att vårt barn har downs syndrom är 1 på 20000 och risken att vårt barn har en extra kromoson (eller vad det nu var) är 1 på 300. Det står att vi inte har något att oroa oss för så jag får väl lita på det. Men eftersom värdena inte fick vara 1:150 eller mindre och det ena ligger på 1:300 så blir man ändå LITE orolig. men om en vecka ska vi till barnmorskan och kommer då få klarhet i det hela. Men som sagt FÖRMODLIGEN är det ingen fara. Vet inte varför jag skriver det här eftersom jag inte oroar mig egentligen, men det känns skönt att få ha uttryckt det iallafall :D

• sofie och laura
    Pregga skrev 2010-03-17 07:35:26 följande:
    hehe där ser du :)
    Fick inte med hela hahahahaa
    Ja kallar mina homies för pullan ibland hahahaha gjort sen jag var typ 14 hahahaha
    Näe skämt åt sidor ja en liten pojke gömmer sig imagen!
    Fick det inspelat på en dvd skiva otroligt gulligt att sitta och titta på =)
  • sofie och laura

Ja ni tjejjer igår var det ingen rolig dag efter mitt sista inlägg.

Leo fick åka inambulans pga slutade andas jag har aldrig känt mig så maktlös i hela mitt jävla liv.
    Vi kom till akuten i ilfart och där fick han mediciner inhaleringar och intuberingar.... sen så fick han en glass och blev hemskickad... LÄSER NI EN GLASS OCH HEMSKICKAD!

JAG SOM KÄNNER MITT LILLA barn gick med på detta BORDE VETA BÄTTRE 
    och vad hände ..
    Jo vi kom in halv elva på kvällen blev skickade hem halv 2 på natten.
    Leo somnar halv 4 och vaknar återigen för att knippa efter andan!
    Jag ringer 112 och fick prata med en sjuksköterska... efter 7 min undrar jag vart är ambulansen då säger F*tt kärringen jag har inte skickat ut en ambulans pga det låter inte så allvarligt ...
    Jag skriker ut - Han är blek och gråblå daskig runt munnen jag behöver hjälp!
    Samma ambulans män kom och vi åkte in återigen då får han anfall återigen framför dem och då frågar dem
    -Shit är det så här han ser ut KÖÖÖR

DEN FÖRSTA LÄKAREN SOM SKICKADE HEM OSS BAD OM URSÄKT på ett fint doktor språk!
    Leo fick all tänkbar hjälp som han behöver vid dessa anfall och nu är vi hemma igen med nya mediciner och god telefon kontakt!
    Jag har dock inte sovit inatt och kan ff inte sova!
    Så himla rädd!!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10