Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Godmorgon tjejer!

Vad många som ska på RUL idag!!!! Jag kan inte hålla räkning riktigt. Men jag vet att pregga och nallepuhmamma ska iallafall :) Vem mer?

Lycka till tjejer! Hoppas ni får veta kön också =)

Vår lill* plutt väntas 100810
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-25 08:54:04 följande:
    Ja jag är jättenöjd med vaggan! trodde först det var en liten låg, men den är ju jättestor! Då kan man ha den ett tag också!
    vad fin den var! det är såna vi tittat på här också, men vi bestämde oss för att strunta i den och köpa en säng som bebis kan ha i 1-2 år. vi har ingen vind eller källare eller liknande därför vill vi helst inte samla på oss massa saker :) annars hade vi helt klart köpt en vagga. dem är ju så fina =)
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-25 09:12:52 följande:
    ja vi hade ju aldrig köpt nån, detta är ju den som makens bröder har legat i Och när den är förbrukad får hans lillebror ta över den
    så mysigt att sånt går i arv :) vad häftigt för ert barn: hey jag sover i samma vagga som mina farbröder gjorde när dem var små höhö.
    haha naw jag tycker det är jättehäftigt =)
    carohl skrev 2010-03-25 09:24:02 följande:
    Wehoo jag går in i vecka 19 idag, herregud vad tiden går snabbt nu! Tycker ni inte? Jag tror förresten att jag har hittat en vagn jag vill ha... ska fundera på det annars så köper jag en ny men då måste jag beställa den snarast.
    grattis till vecka 19 =) jo jag tycker också det känns som det går fortare nu :)
    lycka till med vagnen, vi har redan varit och kollat i affären vilken vi ska ha nu väntar vi bara på rean :) hoppas den finns kvar då hahah
    sofie och laura skrev 2010-03-25 09:27:58 följande:
    Jg måste oxo beställa vagn om det e den jag vill ha funderar på en babytravel milano syskonvagn, annars en beg UJ ? Men de ligger högt i pris?Tror att syskonvagnen babytravel blr beställd en ny med liggdel ca 6000 kr, samr en beg UJ ligger på ca 5000 kr om inte mer ?Ja visst går tiden fort jag e v 20+0 idag hihihihihhii halva gravven kvar bara.. tänk så här om 2 veckor är jag i 5 månaden efter det är det bara 4 månader kvar innan bebben kommer.Att det gårr 20 veckor som vi härjat här inne? OFATTBART HAHAHAHAHAA känns ff som man e i v 12 hahahahaPuss på digSkulle pregga kika vad det var NYFIKEN HIHIHIHIHI
    grattis till vecka 21 :) men när du är i femte månaden betyder det att du gått 4 hela månader och har 5 månader kvar ;) smådetaljer jag vet, men iallafall hihihi. fast du är redan i femte månaden ju förresten..... ja pregga skulle fråga om dem kunde/vill säga vilket kön det är. men hon har ju sagt flera ggr att hon tror det är en tös till. får se om hon har rätt :) spännande!
    SweetLilly skrev 2010-03-25 09:34:36 följande:
    jösses..jag tog en bild på magen just, vad den har växt på en vecka!!
    samma här!!! min mage har verkligen exploderat den sista veckan.. härligt :)
  • elinnnnn

åh pregga dåååååååååååååååååå hhur vågar du besöka din mamma innan du loggar in här och berättar för oss??????????????????? va va va???
    hahaha skojar bara

pregga vi undrar så hur det gick :):)

• elinnnnn

Grattis pregga till lyckat rul och till prinsen. Underbart med en av varje :)

Nallepuhmamma: grattis till flickan och hoppas ni får klarare och positivare besked vid nästa ul. kan ju bara vara fel BF eller att bebisen kanske är inne i en långsam period just nu, kramar

Schnappi: Grattis till flickan, jag beklagar verkligen det svåra beskedet.... det måste vara tungt, jag har full förståelse för dina känslor. Hoppas du har någon nära som du kan prata med eller bara bli kramad utav... massa styrkekramar från mig

• elinnnnn

kan inte alla som gjort sina RUL skriva in datum i  BF listan vilken "sort" som gömmer sig i magen, så får vi se sen efter förlossningen om det stämde? =)

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-25 18:19:19 följande:
    Flickan? Hehe nej jag ska få veta den 8:e vad det är då det inte kunde se nu. Så jag får se fram emot det datumet nu istället.
    meh jag läste det nånstans! väl? f'låt jag var helt säker på att jag läst att du väntar en flicka men nu när du säger det så minns jag ju att du skrev att dem inte kunde se ännu... {#lang_emotions_embarassed} ja men då är det bara till å räkna ner till den 8e :) kram
  • elinnnnn

Godmorgon alla!

Knyzzel: grattis till pojken och lyckat UL =)

När jag går får jag ont i högra sidan, tror det är ligamenten eller nåt. Det stramar och drar åt, så jag måste gå jättesakta och helst inte i trappor. Men tyvärr bor man ju på 3e våningen UTAN hiss......

Min man fick känna bebisen i förrgår! Det var så mysigt. Han hade handen på magen, som vanligt, och efter varje bebisspark frågade jag honom om han hade känt det då svarade han först att han inte visste skillnad på bebisens rörelser och mina. Jag sa men jag ligger ju blixtstilla hahaha, sen sparkade bebisen igen och han kände inte den heller. Sen fick bebisen in en fullträff, den starkaste sparken jag någonsin känt, rakt på makens hand. Hahah åh vad vi skrattade, ett så underbart ögonblick

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-27 10:58:07 följande:
    Hey gumman =)Nej det va ju inte ngn sammandragning, det va typ när jag skulle vända sida å typ sträckte lite på mig...funderar på om det kan vara ligamenten?men jag blev orolig att bara för att jag låg så förbannat hårt att det kunde vara farligt för liten...jag ringde en Bm (inte min ) å hon svarade spydigt-å hur tänker du då?Att du ligger illa å får ont i rygg mm påverkar ju inte barnet eller hur tänkte du?jag svarade att jag fick lite ont vid 2 tillfällen då jag skulle byta sida...å hon-jaha?blöder du?-jag -nej.....men vad e du då orolig för? barnet ligger skyddat i din  livmoder-HAGGA!
    det var nog ligamenten ja, jag känner också av dem, igen.
    stickningar i underlivet likaså. har haft det mina andra graviditeter också - helt normalt :)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-27 11:08:27 följande:
    Åå gumman...tack så mkt....asså det typ strålade till när jag vände på mig, jag e ju lite stor nu med så jag får ju typ sträcka ut mig lite för att få kraft å vända mig om...å det va vid dessa 2 tillfällen det strålade till i sidan å ut över magen typ....men jag har ju inte haft ont där livmodern är , asså inte fram på magen....å det gick ju över omgående....HEMSKA SÄNG. å HEMSKA HAGGA till bm.
    hehe ja den där barnmorksan verkade lite okänslig. eller kanske hade hon mycket att göra och var lite irriterad.... det tar dock inte bort hur du kände dig men iallafall :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10