Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

pregga: jo men det är nog första gången som jag varit så vrålhungrig på natten, kan ju bero på att jag minskat på kvällsmålet, men man behöver ju bara 300 extra kalorier än normalt och jag äter ju redan ett extra mål under dagen....mina toalettbesök har minskat till ett eller två om natten. skönt, förut var det 4-5 gånger *suck* ang tåget vänder hem menar hon nog att hon gått halva tiden :)

Vår lill* plutt väntas 100810
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-24 09:32:59 följande:
    haha du e duktig du med baket...jag slog upp min bak bok igår, sju sorters kakor.....å jag stängde den lika fort! hahahaahaha hihi men du e ju det :)
    haha naw, tack. såg din present nyss :) Tack detsamma!!!! <3
    puchelina88 skrev 2010-03-24 09:33:12 följande:
    någon mera som ska på barnmoske beskök i april?
    jag har också besök en gång i månaden... har inte du det????
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:36:57 följande:
      Det är ett talesätt här varje gång man nått någonting halvvägs så vänder tåget hemåt igen för nu har det brusat på i 20 veckor och det är  bara 20 veckor kvar
    jag och några andra är redan på det tåget, men vi kommer hämta upp er alla på vägen "hem" :) Värsta tjejligan hahaha
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:38:57 följande:
    Hur länge ligger ni på bb i sverige? Läste i en tråd nyss och hon var bara 1 dygn på bb.Här har jag varit med båda barnen 7 dagar och man ska vara minst 3 dygn.
    i sverige är det väl minst 6 timmar man måste stanna. min första stannade jag i 5 dagar och kämpade med amningen, den andre och tredje stannade jag bara i 6 timmar sen åkte jag hem.

sssssssss8 var bor du?
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:48:05 följande:
    Nu kör vi hårt så det går fort till augusti
    ja, jag tycker det går snabbt nu faktiskt, rättså snabbt iallafall, vecka för vecka :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 09:50:27 följande:
    Ja alla andra som gått i krisitanstad dit ag ska har fått veta om dom velat så jag hoppas jag med får veta Men dom kanske är vänliga och berättar men lillen kanske är lite småbuig och knipr ihop hårt med benen så man inte kan se haha Får jag veta imorgon så ska jag åka till ullared igen mittren av April inna alla andra får löning och handla loss till pyret men då får min man hålla sig borta för han vill inte veta könet på plutten Han får ju itne äns vara med imorgon och se lillen på rul vilket han är ledsen över pga mn får inte ha med banr in där och stora tösen går ju på förskolan men sonen på 9 månader kan ju inte lämnas ensam och har ingen barnvakt.
    hoppas du får veta eftersom du vill det :) ja man vet aldrig kanske vill inte bebben visa hihihi
    åh kul med shopping på ullared man kan hitta mycket där har jag hört!.
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:51:24 följande:
    Hualigen 6timmar känns kort tid nej det får nog minst bli 3 dygn mina förlossningar är såna som tar nära på 20 timmar och jag är så trött efteråt så det går helt enkelt inte o väcka mig de första timmarna efter förlossningen.yr så fort man stiger upp ur sängen och jag härliga tiden framför oss
    jo det beror ju helt på hur man mår :) 6 timmar är ju minimal tid man MÅSTE stanna kvar. jag har ju stannat hemma så länge som möjligt och pinats :P sen när jag väl kommit till BB har det tagit 30 minuter ungefär sen har jag varit färdig. iallafall dem 2 sista
  • elinnnnn

jag har också tagit hål i min dotters öron, självklart det också hos legitimerad håltagare och hon fick ha dem öronhängena som man får därifrån tills det har läkt sen har vi bytt till guld. man kan även köpa andra material mmm minns inte nu vad det heter men antingen nåt med medicinskt eller kliniskt? det är det enda som funkar för mig tex förutom äkta guld då'rå. och jag fick ändå inte hål i öronen förräns jag var 9 tror jag. om jag får en dotter nu så kommer hon också få hål i öronen , kanske inte inom första veckan då har man så mycket annat att tänka på men kanske när hon är 1 månad, alltså innan vi lämnar sverige igen. på vissa sjukhus i utlandet görs håltagning i öronen på flickor på samma dag eller dagen efter förlossning

• elinnnnn

angel20: grattis till lyckat RUL och till flickan :) blev ditt BF flyttat?

• elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-24 11:19:47 följande:
    Jag tror att vi fixar det på min flicka denna gång ca vecka 4 som vi gjorde på min stora tjej Men du elinnnn: Ska du komma hem och föda? Jag har varit på väg att frånga många ggr men glömmer alltid bort att fråga.
    ja jag kommer hem om typ en månad och stannar i 4-5 månader. det ska bli jättehärligt att träffa familjen igen :D
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-24 11:22:52 följande:
    Instämmer-det är barnmissgandel om det inte är i medecinskt syfte!
    fast det är  inte barnmisshandel enligt lag? det är väl bara kvinnlig könsstympning som är det?
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-24 11:30:44 följande:
    haha asså jag menade enl mig nu då =)
    ah okej =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10