Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

heeeej tjejer! hur mår ni idag???
    jag har inte haft nån internetuppkoppling i förmiddags så jag tog tag i att städa köksskåpen och tvätta och lite annat :) Men nu fungerar internet igen.

Vet ni vad tjejer???
    Idag har jag gått halva tiden, tjohoooo!

Iförrgår var jag hos BM och kollade blodtryck och lite annat. Fick utskrivet mer järntabletter, utöka till 2 om dagen istället för en. Knäppt egentligen eftersom dem inte kollat mitt värde sen inskrivning då dem tom sa att alla värden såg bra ut. Jaja, jag tar väl 2 eftersom jag har en historia med just lågt järnvärde. Stackars min mage, förstoppning och (fler?)hemorrojder är ju ett faktum nu...

Vi ska även på ytterligare ultraljud om ett par veckor, jag gjorde ju mitt i v.17 och BM sa det var lite tidigt och hade hellre sett att jag kom runt v.20 (vi ville veta kön) hon sa att det till 80% är en flicka jag väntar, men vi ska göra KÖNSultraljud senare innan jag åker till Sverige bara för att jag VET att dem inte brukar avslöja det där. Eller så får man gå privat och betala runt en 500 lapp eller mer, här går det på försäkringen som maken fixat genom jobbet. Så det är väl lika bra att passa på??

Grattis till puchelina för lyckat RUL och även grattis till den kära leken!!!

Vår lill* plutt väntas 100810
  • elinnnnn

Förresten igår var vi ute och shoppade, utan att köpa någonting :P
    Men vi har iallafall tittat ut vad vi ska köpa nu väntar vi bara på rean :)
    Vi kommer köpa en sulky barnvagn i grått/mintgrönt med matchande babyskydd inkl. bas. Vi kollade även säng, det blir typ liknande resesäng som barnet sen kan använda som lekplats. Det känns inte helt säkert att ha barnet på golvet här när det är så litet. Golvet är stenhårt!

Ser framemot rean så vi kan handla hem :D:D:D:D:D

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-23 16:51:05 följande:
    hej Gumman=)vilken v e du i nu då? jag ska ju på rul på tors å e i v 20 nu, hihihi såå spännande, men jag lär nog inte få veta kön så jag får gå privat å betala 500 kr. å det blir nog så=)
    hej:) jag har nu gått in i v.21 :D:D:D::D

läste om ditt ex, kram på dig, hoppas du struntar i vad han säger och gör.... en extra kram till <3
  • elinnnnn

pregga: jo i och för sig, men närmast för mig hade varit malmö och där kostar det snarare runt 1000 lappen än 500ingen :) men men nu får jag ju antagligen ett till här, gratis eller så betalar jag och gör det antingen här eller hemma i sverige kostar lika mycket om man ska betala själv....

lysmasken: grattis till v.21 men då måste vi ju ha bf typ samtidigt.. jag gick också in i v.21 idag, fast enligt FL så är det inte förräns imorgon :D

nu ska jag umgås lite med maken och ssen kolla på nån film.
    ha en skön kväll allihop!

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-23 17:38:07 följande:
    Hej tjejer nu kommer lite snuskiga frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.1) har blivit så jäkla gasig och går och släpper mig så byxorna fladdrar mycket varje dag. Och saken gör ju inte det hela bättre av att dom stinker värre än äggröra Finns det något "bot" emot det?2) När jag ska klämma en kabel (Nr 2) så börjar jag blöda där bak. Känns som att skita stenblock Antar det ploppat upp en jä*vla hemorojder där bak iaf för det är "nått" som är där bak.Hur fasen blir jag av med den? Den börjar ju alltid blöda och spricka Nog med det äckliga nu och hoppas ni vet "bot" emot mina problem.
    hahaha jag tar mig an att svara på detta innan jag loggar ut :)
    okej nummer 1:
    jo känner igen det. har tyvärr ingen bot mot det :S

nummer 2:
    japp nog är det hemorrojder alltid, ät mer fiber och frukt och drick mycket och försök röra på dig för att undvika förstoppning, det finns bedövande kräm och läkande salva för just hemorrojder på apoteket, minns tyvärr inte vad den heter men är ganska säker på att Pregga vet för vi har diskuterat detta förut *skratt*
  • elinnnnn

och ang kliande bröst och snart om inte redan kliande mage så är det antagligen för att det växer så mycket, det enda att göra är att smörja! allt går bra, barnolja, vanlig olja, olivolja, eller fet kräm. låt partnern smörja så blir det roligare :P

• elinnnnn

Godmorgon alla godingar!
    Hur mår ni idag? Ser att det finns lite sömnproblem? Tråkigt, jag vaknade inatt kl.4 och var helpigg och vrålhungrig men tvingade mig att somna om, det tog väl en timme. men det är väl bara till å vänja sig, bebisen lär ju inte sova hela natten ;)
    fast det skulle ju vara skönt att få hela nätters sömn INNAN bebisen kommer så man är riktigt utvilad, fast så lyxigt ska man inte få ha det? :P

Lysmasken: men då är du en dag tidigare än mig :) Jag har BF den 10e augusti :)

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-24 08:38:42 följande:
    såå har man ätit....å känner hur sängen plötsligt lockar igen, haha att vara uppe 4-5 gng inatt tog ut sin rätt....e helt slut...å jag lär inte kunna sova inatt, kommer ligga på helspänn så jag inte missar klockan...vilket jag aldrig gör men ändå..
    *fniss* ooooops jag trodde det var torsdag idag hahahhahaha
    jaja, jag skyller på att jag nyss gått upp + att man ju är GRAVID {#lang_emotions_cool}
  • elinnnnn

nallepuhmamma: {#lang_emotions_embarassed} ska du ta reda på kön? ja just det, OM dem säger så vill du veta men du tror inte dem gör det eller?

pregga: *fniss* sockerduva ahahha

ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:16:26 följande:
    Nej inte lyx nu rutiner ska in redan nu så vi har dem på plats när bebis anländer
    ja det verkar inte bättre ;) men det är välvärt det :D
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-24 09:29:48 följande:
    Go morgon på er!Jag har också sovit lite kasst i natt, iofs det gör jag ju oftast, springer ju upp och kissar så ofta. det har jag så grymt jävla ont i ländryggen OCH ischias, så varje gång man vänder sig i sängenvaknar man ju av att det hugger och smärtar i ben och rygg..*suck* Hoppas verkligen det går över när Pyret är ute..Idag ska jag försök abaka lite, ska bli både bröd och nåt fikagott.. har inte kommit på vad än bara, haha
    godmorgon! åh stackaren, hoppas det går över!! åh nybakat så gott :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10