Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej tjejer! 

Åh morotskaka är ju sjukt gott. Fick en rejäl bit på cafe i torsdags :) Nu har vi just ätit pannkakor med blåberssylt, inte dumt heller! 
    Hmm jag funderar på att bara jobba en kolloperiod i sommar och söka HP för resten. Vet inte alls om det är svårt att få för denna typ av jobb (med funktionshindrade ungdomar) Nån som vet? Isf skulle jag bara jobba juni typ och sen vara ledig inför bf. Vet att jag tagit upp det innan, men ni som jobbar, hur länge planerar ni jobba? Nån som sökt/fått HP? 
  • mammailund85

usch blir bara helt snurrig av detta med HP och SGI. Som jag förstår det nu kan jag inte få HP utöver lägstabeloppet eftersom jag inte jobbat upp min SGI. Kanske är lika bra att jobba på och hoppas att kroppen håller...

• mammailund85

Knyzzel vilken fin mage :) Jag har tagit lite bilder på min, men dumt nog inte memorerat när olika bilder är tagna. 

Carohl-- Jo det känns rimligt att jag skulle kunna få HP. problemet är bara att jag antagligen skulle få lägstabeloppet så jag förlorar ju väldigt mycket på det ekonomiskt. Om man får det beviljat, men sen ångrar sig och ändå vill jobba, kan man göra det då?
  • mammailund85
    carohl skrev 2010-04-25 15:54:58 följande:
    Knyzzel: Fin bebbemage du har Malten: Ingen aning om man kan ångra sig... jag vet att jag längtar tills jag får gå hem. Du får ringa fk och fråga de lite, de kanske svarar på saker du inte ens visste att du funderade på. Tjejer! Igår tittade jag på en sån rolig film jag vred mig av skratt! Jag tittade på Old Dogs och jag kan bara säga se den! Ladda hem den eller hyr den, jag fick iaf skratta mer än vad jag gjort på väldigt länge... Nu ska vi snart hem till min mamma, hon ska bjuda oss på mat, det ska bli smaskens.
    Jag har mailat dem fast just ångerrätten frågade jag inte om. Fast skulle jag få HP beviljat är ju det på sätt och viss tecken på att jobbet inte är lämpligt som höggravid och då är det kanske lika bra att vara hemma även om det är låg ersättning....
    ha det så trevligt hos din mamma! önskar jag hade min på lite nämre håll men hon bor ju 40 mil härifrån...
  • mammailund85
    Mandy86 skrev 2010-04-25 09:48:05 följande:
    Godmorgon tjejer! Ah, har varit på bageriet och köpt bullar.. yummy.. Idag blir det promenad till stranden, tar bara 15 minuter att gå dit, perfekt! Sen ska vi på kalas..ha en underbar dag alla! ps. nu har jag fått koll på hur det fungerar här på FL, så nu skall bildgalleriet vara tillgängligt, kommer fler bilder sen, bla. från UL
    Härligt med stranden! visst är det i malmö du bor? Vi letar lägenhet i malmö och var på visning på en som låg precis vi havet, fick den tyvärr inte
  • mammailund85
    Mandy86 skrev 2010-04-25 20:04:03 följande:
    Vet ej hur pass bra du känner till Malmö men vi bor i Dammfri/Erikslust så vi har ju rätt så nära till ribersborg. Är det i västra hamnen ni letar lägenhet? Jag som bott utanför Malmö (Staffanstorp) i 20 år älskar att ha nära till allt i stan. stranden, parker, triangeln =)
    Denna lägenhet var vid ribbersborg, men vi letar i hela malmö. Nu bor vi i Lund. 
  • mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-04-26 13:29:40 följande:
    hej på er! Ser att många har mycket på gång =P Nu  har kommunen vart här, det gick väldigt fort och lätt, de förstog såå bra och det var inga problem i att se behovet. men nu ska mitt fall jämföras med andra tidigare beviljade fall och sen ska det läsas paragrafer.. *SUCK* Så d et är ju inte alls säkert att vi får hjälp.. menmen bara att vänta.
    Segt att vänta på besked. Jag håller tummarna för att ni får det stöd som behövs!
  • mammailund85
    den kära leken skrev 2010-04-26 12:22:00 följande:
    Vi ska dit vid 16-tiden. Förväntar mig inte så mycket av det besöket. Förra var bara "jaha, jag vet inte riktigt vad vi ska göra så hejdå" Vad tråkigt med lusten. Jag är helt galen ;)
    Lycka till hos bm och hoppas ni får nåt vettigt av det idag! Själv har jag inte träffat min sen v8, har nästa tid 18:e maj. Min lust är tyvärr så gott som bortblåst, får kämpa ordentligt för att få igång den ibland...
  • mammailund85
    puchelina88 skrev 2010-04-26 09:05:55 följande:
    God Morgon jaha vecka 25 i dag ;) sambon kände mini i morse de är så mysigt när den sparkar nu;) i dag ska man på möte kl 13 sen blir det att umgås med älsklingen. på torsdag ska vi till barnmorskan ska bli kul lyssna på hjärtat;)
    Grattis till v25! Bara ca 15 veckor kvar nu då :) 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10