Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-04-26 15:31:17 följande:
    Jag fick en superbra badräkt av syrran. Så jag slipper plågas runt i affären efter baddräktsprovning. Annars hade jag avrit tvungen då de jag har inte riktigt passar längre. Haha
    Så bra! Jag funderade lite på baddräkt, har inte använt det sedan jag var barn. Men jag kände mig inte alls bekväm i det så det fick bli bikini ändå och magen får hänga fritt :) 
  • mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-04-26 15:57:55 följande:
    Tack för alla tummar! Usch idag nu på e-m fick jag sån depressionvåg..eller nåt. Blev så jäkla nere och känner mig gråtfärdig.. men vet inte varför alls..hm..kan det vara grav.hormoner tro..? Tar en kopp te nu och sen ska jag vila mig lite, det kanske går över snart.
    Jo det kan säkert vara hormonerna. Jag känner också så ibland. Hoppas det känns bättre snart! kramar
  • mammailund85

Pregga det är säkert ingen fara det du kände, skönt att det har släppt. Hittade du några schyssta mammakläder då? 

• mammailund85

Nu ska jag iväg och träffa min "tjejgrupp". Är ledare för en samtalsgrupp med 14-åriga tjejer där de diskuterar olika ämnen som kärlek, sex, gränssättning osv. Det är väldigt givande. Vi hörs ikväll! 

• mammailund85
    Ns mamma skrev 2010-04-26 19:06:11 följande:
    hej, samma här, lite orolig men annars är det fint.. Ringde precis fk då det är ett orosmoment för mig. Är ju sjukskriven sedan 30 mars för ljumskbråcket och nu vill jag veta ifall jag får ersättning för jag har inte råd att vara hemma utan betalning i över en månad, men enligt kvinnan jag pratade med kan det dröja till 21 maj innan de är färdiga med mitt ärende för de har 30 dagar på sig från att de fått in sista pappret..känns jävligt stressande att inte veta faktiskt..
    Vad segt att sånt alltid ska behöva ta sån tid. Förstår att du blir stressad. 
  • mammailund85

Ang abort är jag för rätten att varje kvinna själv får välja. Men självklart ska man skydda sig så väl man kan om man inte vill bli gravid. Och det är hemskt när vissa i stort sätt blir tvingade till abort. 

• mammailund85
    Mandy86 skrev 2010-04-27 14:52:48 följande:
    Har precis ringt till KK i Malmö och frågat om tid till RUL v.32 och fått veta att dem inte har något schema just nu. Kommunen håller på och lägga om deras scheman och BF Juli samt Augusti får sannolikt inga RUL v. 32 pga. detta...ahh.. Ska boka privat på Emmakliniken bara för att kolla så allt fortfarande ser bra ut =) Skönt att ha kollat en gång extra innan lillan kommer
    Menar de att de inte blir något UL till alls för dem med bf juli, aug? Måste nog kolla upp hur det är här i Lund, har ju fått höra att det ska bli RUL v32. 
    Nån som vet om man har möjlighet att gå till bm på annan ort? Mitt sommarjobb är ju typ 70 mil härifrån och det är lite svårt att åka hem för bm-besök (är dessutom bara ledig 3 dagar på 3v) Vill ju inte missa nån koll av lillen.  
  • mammailund85

Ang. babyskydd köpte vi ett som passar att koppla på vagnen vi köpte (Brio Go) Fick dessutom 1000kr rabatt när vi köpte det samtidigt. Sen köpte vi till en isofix 

• mammailund85

Idag har jag ont i brösten. har knappt haft det annars varken som gravid eller annars. Kanske har med mjölkproduktionen att göra? Fick ut lite mjölk när jag klämde (jag vet att man inte ska klämma). Jag planerar att amma om det fungerar.... 

• mammailund85

God morgon! Vaknade inatt med världens illamåendeatack och ont i höger sida i "njurtrakten". Googlade runt lite och fick fram att det kan vara "njurstas" eller vad det nu hette och var vanligt bland gravida. Tillslut lugnade det ner sig och jag kunde sova, men sen imorse kom det tillbaka lite. Just nu är det lugnt. Nån annan som fått ont i njurtrakten? Lyckas som vanligt inte få tag på min bm

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10