• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Skönt att få ligga kvar i sängen men inte så roligt med förkylning. Krya på dig!

the jeryds skrev 2010-02-22 07:51:54 följande:
    jag ligger nerbäddad med en dator på magen, är fortf inte bättre sen förkylningen. spruckna läppar, svider som atttan. snorig o tät. usch. Men ledvärken har gett med sig. Molvärk ska du nte oroa dig för pregg. det är heeeelt normal =) Godmorgon:-*
    BF 100817
  • Bubbis10
    the jeryds skrev 2010-02-22 07:51:54 följande:
    jag ligger nerbäddad med en dator på magen, är fortf inte bättre sen förkylningen. spruckna läppar, svider som atttan. snorig o tät. usch. Men ledvärken har gett med sig. Molvärk ska du nte oroa dig för pregg. det är heeeelt normal =) Godmorgon:-*
    Godmorgen=)
    Jo jag har ju alltid sett molvärk som ett gott tecken, det händer ju ngt-växer ju på så klart att det känns. Skulle vara mer konstigt om det inte kändes alls ngn gng.
    men asså först har jag molvärk, sen går det helt över.....då blir man orolig-jaha, växer det inte mer?
    Sen kommer det tillbax å då blir man orolig fär det....herregud asså....
    Fy va jobbigt med ledvärk mm, jag blir nog hemma idag....har som sagt ont i halsen, så det kanske e min tur nu....
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-02-22 07:55:01 följande:
    Nä bussen var liiite sen i morse men jag kom fram till jobbet till slut. Men jag har verkligen ingen lust att jobba. 4 månader kvar innan semester. Vad ska jag hitta på i 4 månader för att få tiden att gå?
    kan tänka mig det, här e typ alla spårvagnar inställda, jag ville gå....men samtidigt så e jag helt slut...ja för å få tiden å gå...haha kommer du på det så dela gärna med dig =)
  • den kära leken

Jag lovar att dela med mig om jag kommer på det =)

Kan tänka mig att vagnarna har problem. Men bussarna kanske går? Fast jag tycker absolut du ska stanna hemma om du är dålig.

Pregga skrev 2010-02-22 07:58:37 följande:
    kan tänka mig det, här e typ alla spårvagnar inställda, jag ville gå....men samtidigt så e jag helt slut...ja för å få tiden å gå...haha kommer du på det så dela gärna med dig =)
    BF 100817
  • the jeryds
    den kära leken skrev 2010-02-22 07:55:40 följande:
    Skönt att få ligga kvar i sängen men inte så roligt med förkylning. Krya på dig!
    nej nu börjar jag tröttna på dettaä värsta blodtrycksfallet när man är upp med, men det ger nog med sig snart... Tack <3

Pregg. jag vet, visst är man tokig!! nu tror jag dock att det är dags för oss som väntar i augusti att tagga ner o tro på våra graviditeter. haha novemberbebisarnas mammor får va oroliga ist. vi får starta oron igen framåt sommaren när det är dags att spekulera kring födslar =)
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-02-22 08:02:36 följande:
    Jag lovar att dela med mig om jag kommer på det =)Kan tänka mig att vagnarna har problem. Men bussarna kanske går? Fast jag tycker absolut du ska stanna hemma om du är dålig.
    haha tack :) jo jag känner mig lite småkrasslig å då lillan vart hemma i en vecka fr fritids på lovet å hostar upp lungorna i stort sett å snörvlar så vill jag inte riskera å smitta alla andra, elle bli sämre själv.. jo vagnarna har svårt å ta sig fram nu....
    the jeryds skrev 2010-02-22 08:02:46 följande:
    nej nu börjar jag tröttna på dettaä värsta blodtrycksfallet när man är upp med, men det ger nog med sig snart... Tack <3Pregg. jag vet, visst är man tokig!! nu tror jag dock att det är dags för oss som väntar i augusti att tagga ner o tro på våra graviditeter. haha novemberbebisarnas mammor får va oroliga ist. vi får starta oron igen framåt sommaren när det är dags att spekulera kring födslar =)
    Jo klart du har rätt, jag går ju in i v 16 idag, så jag borde ju kunna känna mig trygg å slappna av...jag har åxå vid ett par tillfärllrn haft blodtrycksfall...spiciellt om jag suttit ner å reser mig upp, då snurrar det till ibland...å jag kan får en liten snab känsla av illamående. men det går över lika fort....
  • Bubbis10
    the jeryds skrev 2010-02-22 08:08:35 följande:
    ja fyyy =( Har ju en bldtr på 90/50.....
    Oj, men har du sökt för detta?
  • elinnnnn

Godmorgon allihopa!
    Vet ni vad jag kände igår? Bebisen hicka!!! Hahaha, eller ja jag tror iallafall att det var det. Jag har läst lite om hur det ska kännas och det stämde in perfekt. Ni vet hur man ibland kan få spasmer/ticks i ögonlocket? Eller det är kanske bara jag som får det? Hahaha, men så kändes det iallafall fast i magen.
    Imorgon ska jag till MVC, det blev inget i söndags för sköterskan hade bokat in oss på kvällen fastän BM bara jobbar förmiddag. Smart!
    Kanske blir det RUL denna veckan, *hoppas*

Idag går jag in i vecka 17 tjohoooooo!

BF: 100808 enligt SM
  • den kära leken

Åhh vad underbart att känna bäbisen. Precis så har jag känt och förklarat det. Som om man har såna där ögonryckningar fast i livmodern. Vad roligt att fler känner så. Då kanske jag inte är helt ute och cyklar då ;)

Grattis till vecka 17!

elinnnnn skrev 2010-02-22 08:19:52 följande:
    Godmorgon allihopa! Vet ni vad jag kände igår? Bebisen hicka!!! Hahaha, eller ja jag tror iallafall att det var det. Jag har läst lite om hur det ska kännas och det stämde in perfekt. Ni vet hur man ibland kan få spasmer/ticks i ögonlocket? Eller det är kanske bara jag som får det? Hahaha, men så kändes det iallafall fast i magen. Imorgon ska jag till MVC, det blev inget i söndags för sköterskan hade bokat in oss på kvällen fastän BM bara jobbar förmiddag. Smart! Kanske blir det RUL denna veckan, *hoppas* Idag går jag in i vecka 17 tjohoooooo!
    BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10