• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-02-22 08:19:52 följande:
    Godmorgon allihopa!Vet ni vad jag kände igår? Bebisen hicka!!! Hahaha, eller ja jag tror iallafall att det var det. Jag har läst lite om hur det ska kännas och det stämde in perfekt. Ni vet hur man ibland kan få spasmer/ticks i ögonlocket? Eller det är kanske bara jag som får det? Hahaha, men så kändes det iallafall fast i magen.Imorgon ska jag till MVC, det blev inget i söndags för sköterskan hade bokat in oss på kvällen fastän BM bara jobbar förmiddag. Smart!Kanske blir det RUL denna veckan, *hoppas*Idag går jag in i vecka 17 tjohoooooo!
    haha va kul :) ngn hicka har jag inte kännt av men däremot sparkar å puttar :) v 16 idag :) wiii
    the jeryds skrev 2010-02-22 08:33:47 följande:
    mvc o gyn akuten vet att det e så lågt. Men det är bara att ha koll på det o invänta att det höjs.
    Ok, hoppas det blir bättre snart...fy va jobbigt stackare....
  • sommarblomma1

Jag har nog fått magkatarr! Får ont i magen mellan revbenen och naveln strax efter att jag ätit och blir mätt efter bara någon tugga. Ska till vårdcentralen nu under förmiddagen.

Har nu gått ner två kg sedan jag blev gravid pågrund av att jag knappt får i mig någon mat. Var magsjuk för 8 veckor sedan och har inte kunnat äta normala portioner sedan dess. Även fast jag är mätt tvingar jag i mig ett par tuggor till bara för att få i mig näring. Är så less på att inte ha någon energi pga brist på mat.

För någon vecka sedan var jag för första gången så där graviditetshungrig att jag kände att jag var så hungrig att jag måste ha mat inom fem minuter. Jag tog en tugga sedan var jag mätt...

Syskon BF 100810 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-02-22 08:43:13 följande:
    Nu har jag äntligen börjat känna en massa sprattel i magen... Mycket sent på kvällarna men ganska lugnt på dagen :P
    haha samma här, antar att vi rör påm oss så mkt mer under dagen att liten vaggas...å på kvällen så e det la protest, hey you...ligg inte bara där...putt putt....hahahahaah
  • carohl

Puchelina och Pregga: Grattis till vecka 16!

Elinnnnnn: Och grattis till v 17!

Godmorgon till er andra!

Denna dag är kall!!! Fyfan säger jag bara, när jag gick me min dotter till skolan var det -22 grader och nu är det -21 så det har iaf blivit 1 grad "varmare". Sjukt ju!
    Jag har ringt till gynkliniken iaf och de har inte fått några återbud än. Fy vad hemsk jag är, här sitter jag och hoppas att någon stackare ska ha blivit sjuk under helgen så att de inte kan gå på sin tid så att jag kan få den. Ego? Kanske, men jag vill verkligen ha en tid idag helst. Helt plötsligt blev väntan till torsdag längre än på länge och då har jag väntat sen v 8.
    Jag har mått bra men ändå jag vill få det bekräftat av de, det tror jag att ni förstår.

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-02-22 08:51:18 följande:
    haha samma här, antar att vi rör påm oss så mkt mer under dagen att liten vaggas...å på kvällen så e det la protest, hey you...ligg inte bara där...putt putt....hahahahaah
    hehe ja menar det :)
    Du btw så har du glömt o lagt in min bf dag den 25 :)
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-02-22 08:29:28 följande:
    Åhh vad underbart att känna bäbisen. Precis så har jag känt och förklarat det. Som om man har såna där ögonryckningar fast i livmodern. Vad roligt att fler känner så. Då kanske jag inte är helt ute och cyklar då ;)Grattis till vecka 17!
    Ja, helt underbart! Nä jag tror inte du är ute och cyklar hehe, jag läste nånstans att när bebisen hickar så är det väldiga regelbundna rörelser, eller "ticks" som jag kallar det, precis så som jag beskrev med dem i ögonlocken. Ditt barn har nog också haft hicka =) Tack!!!
    lillabambi skrev 2010-02-22 08:43:13 följande:
    Nu har jag äntligen börjat känna en massa sprattel i magen...
    Åh underbart!

carohl skrev 2010-02-22 09:00:22 följande:
    Puchelina och Pregga: Grattis till vecka 16!Elinnnnnn: Och grattis till v 17!Godmorgon till er andra!Denna dag är kall!!! Fyfan säger jag bara, när jag gick me min dotter till skolan var det -22 grader och nu är det -21 så det har iaf blivit 1 grad "varmare". Sjukt ju!Jag har ringt till gynkliniken iaf och de har inte fått några återbud än. Fy vad hemsk jag är, här sitter jag och hoppas att någon stackare ska ha blivit sjuk under helgen så att de inte kan gå på sin tid så att jag kan få den. Ego? Kanske, men jag vill verkligen ha en tid idag helst. Helt plötsligt blev väntan till torsdag längre än på länge och då har jag väntat sen v 8.Jag har mått bra men ändå jag vill få det bekräftat av de, det tror jag att ni förstår.
    Tack carohl! Jag förstår din oro och egentligen är det ju inte så att du vill att någon annan blivit sjuk bara att det blivit något återbud. Anledningen till återbudet kanske är att dem är upptagna för att gå på VUL just den dagen eller tiden ;) Jag förstår absolut att väntan tills på torsdag känns alltför lång med tanke på vad som hände igår. Hoppas du får en tidigare tid. Kram!

Grattis Puchelina och Pregga till vecka 16!
    BF: 100808 enligt SM
  • carohl

elinnnn: Jo jag hoppas det jag med.

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
  • den kära leken

Jag säger bara en sak, Naturell Yoghurt är min räddning!

BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10