• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-08-02 21:37:10 följande:
    tetta: TACK för värktimern Den är tillagd som favorit nu Läste där att man som omföderska bör åka in när det är 5-6 min mellan värkarna, ojojoj..Om det blir som med dottern kommer jag VERKLIGEN få åka istort sett på en gång..Jösses!! Å OM vattnet går, det vill jag inte ens tänka på!!!
    Den är guld värd!

Här möter släkten upp oss vid förlossningen för det tar först ca 30 min att de kommer till oss. Sen så ska ju vi åka och detta tar ytterligare 30 min!
    Så vi bestämde att vi möts vid KSS.
    De har ingången på bottenvåningen så ingen hiss eller ngt sånt!
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    Catsa skrev 2010-08-02 23:48:53 följande:
    Hej på er tjejor :)

Nu har våran prinsessa kommit till världen. :) Åkte in för en kontroll igår eftermiddag, och fick åka hem med bebis idag :) 

Började få lindrigt ont vid 10-10.30, men avaktade och ringde senare.Hade ondare vid 12-13, det var då dom tyckte jag skulle komma in och kolla upp det iaf. 15.30 var vi på förlossningen och då var jag öppen 5 cm redan. Vid 19.00 körde krystvärkarna igång och 20.11 var hon ute :) Allt gick väldigt bra och hon mår bara bra. 3325g och 50 cm lång. :)

Jag hade inte väntat mig att hon skulle ha så bråttom, utan trodde att dom skulle kolla mig för vattenavgång, eftersom jag trodde jag läckte vatten, eller om det var slemproppen som höll på och gå, men det var prinsessan som hade bråttom ut :) Fattade inte riktigt att det verkligen var på G :) Men nu är hon här. <3

Hoppas att ni andra får era små prinsar och prinsessor snart!

Stooor kram till er från oss. <3

Kikar nog in imorgon igen. :)
    Grattis!!!

Här önskar jag att det ska starta till rejält!
    Värkarna slutade vid 23 oc började igen vid 6. Så nu väntar man igen....
  • tetta

Hej tjejer....

Här har man knappt sovit ngt. Har nu ont i magen igen och det ömmar.
    Blir galen....

Lill tjejen har hållt på sen kl 4 så man är lagom jäst i skallen...

Ska ta en tupplur sen får man se vad man hittar på idag.

• tetta
    augustibarn10 skrev 2010-08-03 18:38:37 följande:
    Hej tjejer! Besöket hos bm gick inte riktigt som väntat har varit en runda på förlossningen och gjort ett ultraljud och kollat så att allt är bra med bebisen, vilket det va tack och lov. Men nu är jag på bb istället för att de vill hålla koll på mitt blodtryck vilket va uppe i 160/105 så det blir att sova här inatt.
    Det lät inte bra...
    Skönt att du får ligga inne och de håller koll på dig..

Krya på dig!
  • tetta

Hej tjejer!

Sitter här med värkar igen, har haft det hela dagen. De sitter i ryggen så man går som en gammal surkärring just nu. De håller på en gång i halvtimmen! Imorgon ska jag ringa Bm om de kan göra en hinnsvepning på mig så det sätter fart!

Har haft ridkompisbesök idag. Så man har fått tänka på något annat. Fast man vill ju att det ska sätta igång nu.
    Har varit däven idag. Inget som är bra enligt mig. Maten blev inte bra.
    Så nu sitter man här och funderar om man ska dra ett täcke över sig tills allt sätter igång...
    Vill snosa bebis nu! Inte sen..

• tetta

Hej Tjejer!

Sitter och tar det lugnt idag. Lill tjejen är sjuk så man får göra vad man kan. Få henne att äta är en fajt i denna stund. Har skalat ett äpple så hon får i sig lite energi. Hon har jätte ont i magen stackarn.

Så städa på övervåningen får man ta en annan dag. Tog en promenix för mig själv en stund. Lugnt och tyst var det.

Pregga: Det blir en rejäl guldklimp! :)

• tetta

Hej på er.

Är helst slut just nu. Man har sprungit upp och ner i trappan här hemma. Har en väldigt klängig tjej på mig. Gå på toa. Varför ska det vara nödvändigt?? Det enda jag har hört idag är MAMMA, MAMMMA!!!!

Sen ringer ju telefon hela förbaskade tiden!
    Hur går det?
    Mår du bra?
    Är det ngt på G??
    Jasså är du hemma än?

Morr.
    Så mitt humör idag är så bra. Kan jag säga. Så fort maken kommer hem så ska jag ut och gå oavsett om det regnar eller inte. Känner att jag behöver tyst och lugn runt mig. Så det blir nog en promenad i skogen och klättra lite på träd! ;)

• tetta
    Pregga skrev 2010-08-04 17:14:20 följande:
    men jisses...DET RINNER SLEMM Å BLOD!!! men det e brunt blod.....
    Han pillade nog för mycket!
    Pregga skrev 2010-08-04 18:06:36 följande:
    jo men det hade fått komma igång nu, men som sagt..han fick ju upp ena fingertoppen...ja jag ska ta med min dotter isåfall...har åxå lite värkar men jag tar det inte på allvar..
    men du, jag hade inte en enda förvärk med dottern, utan fick värkar först efter 3 timmar EFTER vattnet gått, så man måste inte ha värkar för att det ska vara på g...
    Jag hade inga förvärkar heller med den stora. Utan det kom först en brun slemmig manet och sen kom värkarna smygandes. Vattnet gick i småomgångar när värkarna kom. Fast det fattade inte jag förns när jag kom in på Fl.
    Så det kan nog vara på gång gumman.
    Ta det lugnt med tvättmaskinen! Hoppa inte upp på den bara ;)
  • tetta
    puchelina88 skrev 2010-08-04 19:31:11 följande:
    sådär då har ja och sambon vart på marknad men aj aj va jobbigt de va och gå;)
    men men får se om nått händer i kväll/natt;)
    Åå nu är ja sugen på nått att äta!!hmm undrar va man ska äta för nått;)
    vi handla lite koccosbollar;)på marknaden har redan mummsat i mig 2 st;)
    Älskar Coccos bollar!!
    MUMS!
  • tetta
    knyzzel skrev 2010-08-04 22:05:04 följande:
    Hej alla godingar. Nu e jag hemma igen MED Devin. Han föddes som planerat med kejsarsnitt den 22 Juli 9:20, men han fick jätte problem med andningen så han fick ligga med slangar å sond mm. Jag hade ju planerat att åka hem den 24, men d blev att vi kom hem i lördags i stället, så vi låg på Neonatalen i 10 dagar. Jätte jobbigt. han vägde 3328 g å var 51 cm lång.

Fy vad kast jag mådde där inne. Så fort dem kunde ta bort en slang så fick dem sätta dit en annan. Jag bröt i hoppa ett X antal gånger på kvällarna. Jätte jobbigt att vara själv på ett sådant ställe i en sådan situation. maken fick ju vara hemma med Thyra. Dem va ju å hälsade på oss var dag, men på kvällarna kom ju alla tankar.

Men nu e vi hemma å allt e bara bra med oss i alla fall.

Jag har ju missat 14 dagar här inne så jag pallar inte läsa ifatt lixom. Nått viktigt som hänt? Fler bebbar?
    Grattis!!

Skönt att allt är bra nu!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10