• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-31 11:12:55 följande:
    åh va härligt, haha en annan vågar inte ta många steg utanför dörren, e fortfarande kass i magen asså...funderar på om det e stress,mjölken eller att magen tömmer sig inför ev fl....hoppas ju på det sista såklart, hahaha
    dessa värkar asså, man blir lurad varje gng...man lixom väntar in att dom ska tillta å bli värre å VÄRRE å VÄÄÄÄREEEE, hahaha men icke...undrar vem av oss på tråden som får härnäst, lutar åt elinnn va?
    guu så spännande :)
    Föda hemma har jag INGEN lust med, haha så det blir 112 å ambulans, men jag måste ju då min lille ligger så högt upp med huvudet ner så jag måste ligga ner....
    Min mage är kass med.
    Blir så arg när värkarna slutar.  Varför tror alla att jag ska gå över denna gången med? Hans sida tror det. Men enligt min bm så tror hon tvärtom. Jag skulle verkligen välkomna värkarna nu. Så de får en knäpp på näsan...

Tror att det nog är på G för elinnn...

Vill inte heller föda hemma. Det blir nog blåljus för min del..
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-31 11:36:03 följande:
    jaså? hihi jag har läst på en massa sidor nu å frågade även min bm det här med lös mage å hon sa det att kroppen tömmer på maginnehåll innan bf, hihi men för min del så kan det ju bero på stress med.
    men nu ska det bli såå lungt å skönt här så får jag se om magen kommer i balans eller inte, men som jag läste så var det MÅNGA som haft diaree dagarna innan bf, weeehooo, haha jag älskar att vara gravid asså..det e ju åxå så mys, men samtidigt så längtar man ju nu...

tänk när vi var i v 20 typ å livrädda att barnet skulle komma för tidigt å bara tänkte, stanna nu för jisse namn kvar ett tag, haha
    att dom säjer så till dig att du kommer gå över, öh å vad grundar dom det på?? lyssna inte på DOM utan lyssna på din egen kropp gumman.
    jo jag tror banne mig det e dags för elinnn med, guuu så spännande....

ELINNNNN-Var e du??? hahahaa vi väntar otåligt gumsan ju?!!

japp, blir blåljus här med.
    Bara för att jag gick över med de andra. Så är det ju självklart att jag går över denna gången med!
    Jag låter det gå in i ena örat och ut genom det andra. Sen tittar jag frågande på dem! :)
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-31 16:09:02 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-6-79/m53354465.html

Att jag inte dog av skratt, detta e vad MÄN tänker om sina gravida tjejer...bered er på ett gott skratt, era gravidmonster! hahahahaha
    Klockren!!!  hahahaha
    Det var det bästa jag läst på länge!!
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-31 18:56:16 följande:

Nu är jag arg här.

Har varigt hos svärföräldrarna med barnen.

Tösen var sjövild och hoppade och studsade och evde rövare osv och vi bad henne lugna ner sig osv varpå hans jävla föräldrar säjer "Nej det behöver hon inte för här bor vi och bestämmer"...JA!! MEN vi är föräldrar och hon ska INTE tex slå på blommorna, dra iväg med mattor osv.

SEN så skulle jag iväg en sväng på toa (Göra nr 2) och DOM ska kika till lilleman.

Tror ni kräken gör det?

När jag kommer ut står pojken (1 år) med 2 sylvassa jaktknivar i vardera hand.

Jag skriker av ren rädsla varpå puckonen säjer " Det är väl ingen fara,sluta skrik för det är ju du som gör så han råkar ut för någon skada annars".

Jag hade kunnat sparka in kulorna och röven på de bägge två.

Sa bara sen "Nehe nu ska vi åka hem" och tog ungarna in i bilen.

Jävla folk. Spyr och är förbannad.

Nog för man kan bli argare som gravid men hur hade ni reagerat?

Du är ju förälder!!
    Jag hade precis gjort som du. Tagit barnen och åkte hem.
     Vi har en regel att sköter de sig inte. Utan det blir bara en massa larv. Så åker vi hem bums!   Vi har gjort det många gånger. Lite höjda ögonbryn har vi fått. Men det är deras bekymmer.
  • tetta

Hej

Mår illa gör jag med vissa nätter..

Sitter nu och ska beställa amningskydd. Tål inte engångs så nu sitter man och funderar flanell eller siden..

Beställer från minimundus. De är super bra!

• tetta
    Pregga skrev 2010-08-01 13:36:48 följande:
    Oj, det var inte dyrt ju :) ska kika...har ju köpt en liten låda med engångs...men det kanske kan vara praktiakt å ha ett par sådana med :)
    Sist när jag hade engångs så fick jag inflammation i mjölkgångarna och de sa att jag reagerade på dessa.
    Ont som f*n   gjorde det...
    Speciellt när de skulle ta en bomullspinne eller vad det var och stoppa in det i mjölkgången. Det var enda gången min man tittade bort. För ont gjorde det.

Sen använde jag ull eller flanell och det vart jätte bra.

Nu är det ju en person som lånade detta och tror du att jag fått tillbaka det????????

Så nu sa vi att jag beställer amningspaketet och inläggen för 79:-
  • tetta
    Pregga skrev 2010-08-01 13:49:12 följande:
    Oj, dom hade en hel del :)
    Jag valde en vit bh för det kan man ju ha till allt.
    De är inte så dyra. Hade jag orka så skulle jag åka dit. Det tar en ca 40 min dit.
    Det är så mysigt i den butiken.
    Salvan har jag hemma till brösten. Haft det på munsår och allt!
  • tetta
    Pregga skrev 2010-08-01 13:52:59 följande:
    Oj, shit...ja jag fick ju använda mig av fetvadd för att värma då jag fick mjölkstockning å hög feber, men det låter ju helt hemskt! Uch...va ont, DET har jag aldrig hört förut..
    hahaha kan det vara just DEN pers som du inboxade mig om?! Suck asså....
    Malinski79 skrev 2010-08-01 13:44:06 följande:
    Här har vi 12:e, 19:e och 21:a som datum än sålänge Ska nog slänga ut en vadslagning på facebook oxå

Har inte heller nå munsår, men den senaste veckan så har det pluppat upp finnar i ansiktet och det har jag inte haft sen precis i början!
    haha DÄR sa du ngt, skulle kanske slänga ut det på fejjan ju...hm....jag har varken finnar eller munsår, men har fått en liten rodnad nedtill på ena sidan som igår va lite svullen, tror det e en hårsäcks inflammation...men det börjar ge med sig ser det ut som..
    Just Den personen.

Min man kallar det mastit för det får kossorna.hahaha
    Han jämför det som det.
    Man får inflammation i mjölgångarna. Och hög feber. Gör ont som f*n vid amningen. Gjorde ont i ryggen...
    När jag ammade så slog jag benen i soffbordet för att lindra smärtan. Snygga blåmärken hade jag. :)
    Fick ju sår och sånt men de gjorde inte ont.  När jag väl fick pc efter ett långt kämpade så gjorde det inte ont och såren läkte.

Såg att de hade ett bredare inlägg som täcker hela bröstet som hjälper vid mjölkstockning.
    Får nog beställa ett sånt sen. Eller så blir det en roadtripp till Tidaholm!!
  • tetta
    Mandy86 skrev 2010-08-01 16:07:49 följande:
    Fler som kännt vibrationer istället för sparkar? Varar en liten stund bara, har läst att det är för att bebisen kissar? Har kännt 3 ggr nu sista veckan
    Känner det med.

Förut så hörde jag en knäpp så nu undrar man vad det kan vara??
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10