• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-29 15:24:46 följande:
    haha jaa jag har åxå laddat frysen med en massa mat å annat, kylen med....för nu vågar jag inte gå ngn längre bit....gick bort akut till min bm då jag haft värkar fr 23.00, 00,00-06.00 imorse å mått dåligt...så hon kollade honom å sa det med att många bebisar vilar upp sig inför förlossning ett par dagar innan det e dags...
    bindor har jag med, hihi
    mocca klädsel låter fint :)
    Ska lägga in enbild när jag får hem den!

Skönt att du kolla upp det. Frågade min bm och hon sa samma sak. Har prinsen fixerat sig?
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    Belly skrev 2010-07-29 17:27:45 följande:
    Tack, vad fiiin! Måste va hur snyggt som helst i mocca! Den ser inte så tung ut heller...
    Vår Besafe Izi Sleep är ganska tung, men ska väl inte bära på den så mkt..

Här kan du se den: www.hts.no/se/products/izisleep.php
    Den var lätt och bära och att lyfta.
    Vi ville hyra för att sedan köpa en som den har längre. Det kommer ju alltid kampanjer på olika stolar så  man får se vilken man fastnar för.
    Vi har alltid haft Britax förut så detta är första gången med Brio.
    Du ser färgen när man klickar på färg. Så Brun/Svart är snyggt.
    Fanns att välja mellan Hel Svart eller Svart/Blå. Men brunt är snyggt...

Eran var ju super snygg!!
  • tetta
    puchelina88 skrev 2010-07-29 18:17:14 följande:
    ne asså ja orkar inte snart och vänta mera känns som tiden står stilla!!
    vill ha ut min bebis snart!!
    Här funderar jag på att hoppa studsmatta!
    Orkar inte heller mer!!!
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-29 18:53:28 följande:
    Det finns ngt i ananas som mjukar upp livmodertappen, MEN ¨då ska man klämma i sig ca 7 st hela ananas, å kräks man inte då asså...hahahaha, fy va vidrigt. jag gillar ananans men hua, inte 7 st....
    hm, börjar känna mig lurad här nu, värkarna bara la av?!
    7 st!!! Det orkar man ju inte klämma i sig.....Älskar åxo annanas men näää...

Så hade jag imorse. De bara försvann. Men bm sa att det är nog ngt på G för Bebisen är ju cool lugn tills vi skulle lyssna för då vart den nog arg för som den knökade om i magen.
    Hon sa att märker man att den är xtremt lugn så testa med en väckar klocka och lägg den på magen. Då vaknar den garanterat..
    Vaknar???  Jag vill ju ha ut den nu...
  • tetta
    Malinski79 skrev 2010-07-30 10:47:48 följande:
    morrn morrn ladies

Det va värst va många det är här inne som har sd å förvärkar m.m Är det bara jag som knappt känner något alls??Eller jo jag känner bebisen som bökar runt för fullt men känner inget "obehag" alls

Va till bm igår, så nu hoppas jag på att endast behöva gå dit 1 gång till, har tid den 12/8..Sen kan det va nog
    Allt såg TOPPEN ut, jättebra värden..Å bebisen ligger lååååångt ner (vilket kan innebära att det går snabbt, vilket jag är orolig för), och den är istortsett fixerad..Hon skrev ruckbar för hon kunde rucka på den ca 2 mm Det känns verkligen att bebisen sjunkit ner för jäklar så det trycker/ilar och va jag vaggar fram nu..Det har jag inte gjort innan

Sf 37 (v 35+1)
    hjärtljud 155
    blodtryck 127/80

sen hade vi ett långt samtal kring amning och HUR snabbt det kan gå denna gången

Ska försöka masa mig ner i källaren och ta fram alla bebiskläderna och sortera och tvätta dem idag så jag kan börja packa bb väskan..För nu har två bm "varnat" mig för att det verkligen kan gå undan denna gången + att den verkligen är "startklar" snart (även om det kan dröja ett par veckor)..Men sambon vill verkligen att jag packar den nu, så är väl bäst att va snäll att göra det då
    Har knappt sovit för det har värkt i mon rygg hela tiden.
    Har åxo sista tiden hos min bm den 12/8!
    Min skrutt låg långt ner och långt bak. Den är ju fixerad..
    Så hon varna mig att det kan gå undan.

Min väska är färdig det är ju bara tandborste som ska ner i den.
    Fast släkten tycker att det är för tidigt att packa. Du går ju ändå över... Vilka glädjespridare!!  Lyssnar inte på dem längre. De kan ta sitt pick och pack!!!

Nu ska vi baka mera bullar. Ladda frysen inför besök...
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-30 11:40:13 följande:

Aså min prins har varit sjukt lugn de sista 4 dagarna....ändå så fick jag lyssna på han igår...vad e detta?

Ngn mer?

Så är ju min just nu.
    Nu har jag så ont i ryggen att det är som ett band som drar åt. Det kommer varje kvart.
    Tar en alvedon så får vi se!
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-30 12:07:20 följande:

så din e åxå så lugn?? asså jag ska smälla i mig glass här nu å se....men fr sjövild till tvärlugn...kanske e utrymmet som e mindre då....

ngt som e så typiskt är ju att så fort jag sätter foten innanför dörrarna till sjukan så sätter han igång. hm....

Han har nog ett sjätte sinne. Nu du morsan ska jag reta dig!

Min bm förklarade för mig att Nu har min sjunkit långt ner och att utrymmet är tajt. Så livmoderna är för trång för att röra sig i. Den smiter åt runt bebisen kropp. Därför blir den lugnare och kan inte röra sig som den har gjort förut.

Det kan nog vara så...
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-30 12:12:13 följande:
    mjo kanske det, sen har jag ju åxå moderkakan i framvägg å då missar man ju en massa rörelser...denna oro....men din e med lugnare nu?
    Den är mkt lugnare. Men så fort barnen bråkar så bökar den runt.

Nu är jag helt slut efter bullbakandet. Det får bli att lata sig i soffan resten av dagen. Vi kanske ska göra göra ngt imorgon så det är nog bäst att man vilar upp sig till det.
  • tetta

Hej på er!!

Idag ska vi bara vara. Åker nog till äventrysbadet och latar oss. Ska bli så skönt.
    Hade härliga värkar igår. Men de försvann med alvedonen :(

elinnn: Mitt vatten gick med första barnet men inte med det andra. Sicka pucko till bm! Skit i dem. Åk int när DU känner för det.
    Här har de varnat mig att det kan gå snabbt! Så här blir det snabbkörning in till till förlossningen eller så blir det ambulans. Min man sa till dem: Jasså, inte värre...Han är cool lugn när det gäller sånt.

Drömde inatt att jag födde hemma. Men det var så fint....

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10