Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nu har jag kollat lite över vad jag har handlar å vad jag har kvar :)

1,säng-klart (fattas bara ngt bäddset till)
    2,vagn-klart
    3.matstol-klart
    4.skötbord-klart
    5.baby björn bärsele-klart
    6,babysitter-klart
    7.bellino baby gym-klart
    8.kläder-snart klart
    9.badkar-klart
    10.första nallen-klart (fick i födelsedagspresent i förskott igår av min dotter, den bästa)
    11.babybox-klart
    11.amningskudde klart
    12, barnböcker nya-klart, haha
    13.frotte tvättlappar

att köpa, kan ha missat ngt ovan som jag redan köpt.

1.åkpåse (ev)
    2.nappflaska
    3.tvättlappar
    4.blöjor
    5.Ad,droppar
    6.minifom
    7,bilstol-babyskydd
    8.stolsdyna
    9.babycape
    10.regnskydd
    11.amningsinlägg
    12.baby borste
    13.plats/frotte skydd
    14.alvedon flytande
    15.puder
    16.näsdroppar
    17.rump temp
    18.barnolja
    19.idominsalva
    20.puder.

Har jag missat ngt?

• Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-20 08:56:24 följande:
    Pregga skrev 2010-06-19 23:19:36 följande:
    Nu har jag kollat lite över vad jag har handlar å vad jag har kvar :)

1,säng-klart (fattas bara ngt bäddset till)
    2,vagn-klart
    3.matstol-klart
    4.skötbord-klart
    6,babysitter-klart
    7.bellino baby gym-klart
    8.kläder-snart klart
    9.badkar-klart
    10.första nallen-klart (fick i födelsedagspresent i förskott igår av min dotter, den bästa)
    11.babybox-klart
    11.amningskudde klart
    12, barnböcker nya-klart, haha
    13.frotte tvättlappar

att köpa, kan ha missat ngt ovan som jag redan köpt.

1.åkpåse (ev)
    2.nappflaska
    3.tvättlappar
    4.blöjor
    5.Ad,droppar
    6.minifom
    7,bilstol-babyskydd
    8.stolsdyna
    9.babycape
    10.regnskydd
    11.amningsinlägg
    12.baby borste
    13.plats/frotte skydd
    14.alvedon flytande
    15.puder
    16.näsdroppar
    17.rump temp
    18.barnolja
    19.idominsalva
    20.puder.

Har jag missat ngt?
    Glöm för guds skull inte tofflor BAD TOFFLOR till duschen på bb=)

Lånar din lista och skall checka
    hahaha jaa för jisse namn ...fotvårtorna vi pratade om ja, haha får inte glömmas ;)
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-20 09:01:47 följande:
    Saker som är klara

1,säng-klart (Kommer inhandlas idag) Bild kommer
    2,vagn-klart
    3.matstol-klart
    4.skötbord-
    6,babysitter-
    7.baby gym
    8.kläder-snart klart
    9.badkar-klart
    10.första nallen-
    11.babybox-
    11.amningskudde klart
    hihi va roligt :)

för första gng sen jag blev gravid så vaknade jag av att jag halvlåg lite på magen, inte helt men lite halvt så....suck...
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-20 09:47:27 följande:
    Godmorgon!

Ser ni fixat till en lista vad ni har och ska köpa

Vi har redan köpt klart allt och har allt klart redan till smulan

I fredags hämtade vi även ut babyboxen och som Pregga sa så gick det bra att få ut den trots vi inte hade någon utskrivare

Nu på morgonen har vi gett lillemannen sina pressenter då han fyller 1 år idag
    Stora grabben
    Senare blir det tårta och mera paket hos farmor och farfar

Dags att svepa min kopp te nu då lillemannen lagt sig igen innan det är dags att bada bägge barnen och klä dom fint sen

Trist grått regnigt väder här i skåne idag

Tösen i magen har blivit lugnare men känner iaf henne dagligen vilket är skönt.

Kram på er och sköt om er!!!
    Godmorgon!

ja ida så vaknade man tidigare än önskat, MEN det var min dotter som kom å sjöng på sängen för mig med fika..haha jag fyller ju på tis men hon ska ju på scoutläger imon å 3 dagar fram. Sitter åxå å söplar te här, var lite bekymmrad över att jag halvlåg på mage inatt då jag vaknade, men gick å la mig lite nyss å då satte lilleman igång å protestera, haha så han verkar inte ha tagit ngn skada iallafall..

Va skönt att du handlat klart allt redan, blir ju en lättnad å veta att det e fixat, jag blir klar nu i mitten av juli, skönt asså..kan man slippa tänka på det sen :)åå va bra att du fick ut din babybox Flört fick höra att dom ändrar innehållet var 6te månad så jag e såå nöjd över blöjhinken :)

Så lill killen blir 1 år idag, hihi gu va sött...får gratta han fr oss galna tanter här inne på tråden(tror jag kan säja fr oss alla)  Här blir det åxå kalas idag då lillan åker imon, smörgastårta,kakor mm...MUMS! hihi

här e det åxå mulet å trist, men men...tycker åxå att min son har dagar då han e mkt lugnare, asså jag känner ju honom varje dag men vissa dagar mer än andra...å jag försöker att inte oroa mig...hör genast carohl,s ord eka i huvudet-DET ÄR INGEN FARA!!!
    hahahaha men jag har kännt han nu på morrn iallafall:)
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-20 10:06:56 följande:
    Ja sså det blir ju inte större plats i magen utan trångare så nog fasne kan dom inte röra sig lika mycket längre. Sen är det ju mycket att dom sover också

Sicken go tös du har

Du får lägga dig tidigt idag.
    Ska iaf jag göra för min man går ju upp nu i 4v till kl 4:30 varje morgon då han ska till jobbet vilket är så j*vla irreterande för jag kan inte somna om sen.

Jag sover typ alltid på sidan ller halvt på magen. Kna inte sova på annat vis.
    Jo det e sant, nu känner man ju mest tryckningar utåt...undrar just om min prins bytt läge för idag känns andningen mkt tung...
    jo hon e go, men hon har åxå sina tonårs perioder nu då man bara vill strypa henne! hahaha
    jo ida blir det att sova i tid..hoppas jag,då lillan ska med en buss tidigt imon bitti...
    men fyy va tidigt, uch...mitt i natten ju...ok, ja då e jag inte ensam om att sova så då, men jag brukar bara ligga på sidan nu å inte halvt på magen...men jag fick ingen luft inatt så var tvungen...
  • Bubbis10

Tjejer

kom på en sak som jag vill göra, nu e vi uppe i många tusen inlägg...å jag fick en ide som står för mig. När ngn skriver inlägget 10.000 så ska jag skicka en liten gåva till den pers bebis :) om den vill ge ut sin adress så jag kan skicka såklart , hihi
    det fattas ca 600 inlägg, men det fixar vi snart :)

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-06-20 11:30:28 följande:
    Låter som en rolig idé tycker jag

Pregga: Måste få fråga varför du väljer att köpa flytande alvedon,bara nyfiekn eftersom jag själv tycker det är mycket smidigare med suppar (de hjälper ju mycket snabbare + att man vet exkt hur mycket som tagits eftersom de inte kan spotta ut det)??

Å får inte ni AD-droppar det första året från BVC?? Det får vi iaf här,så jag hann få 2 flaskor innan det va dax att köpa egna??

Själva håller vi på å renoverar Ellas blivande rum..Hon har ett rum nu som vi tänkte att lillasyster får ta över Men jäklar såååå mycket jobb det är när det är en struktur tapet som sitter Men älskar att renovera små rum
    mja jag vet inte, det har jag faktiskt inte tänkt på om jag ska vara ärlig...vad det gäller Ad droppar så vet jag att flera här inne sagt att man får det fr bvc, men jag fick aldrig det med lillan men ska ta upp det med min Bm på mån å fråga...
    hihi renoverar du?? jisses, ja jag måste vara en riktig hönsmorsa asså...som ojjar mig över att skruva in en skruv i väggen igår då jag fick ta i som attan för att få in den, hahhaa
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-20 11:31:56 följande:
    Hej hej!

Hoppas att ni har sovit gott! Jag är så glad över att jag är hemma och inte på jobbet längre.

Jag lovade er att visa er den supersöta presenten jag fick av Pregga, här ni kika på den:
    www.familjeliv.se/Hem/carohl/galleri.php?cur_...

Visst är det en söt body? Glad
    Hihi meh gumman då.....Skäms kul att du tyckte om den, hihi
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-06-20 11:30:28 följande:
    Låter som en rolig idé tycker jag

Pregga: Måste få fråga varför du väljer att köpa flytande alvedon,bara nyfiekn eftersom jag själv tycker det är mycket smidigare med suppar (de hjälper ju mycket snabbare + att man vet exkt hur mycket som tagits eftersom de inte kan spotta ut det)??

Å får inte ni AD-droppar det första året från BVC?? Det får vi iaf här,så jag hann få 2 flaskor innan det va dax att köpa egna??

Själva håller vi på å renoverar Ellas blivande rum..Hon har ett rum nu som vi tänkte att lillasyster får ta över Men jäklar såååå mycket jobb det är när det är en struktur tapet som sitter Men älskar att renovera små rum
    Javisst va det en kul ide :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-20 11:39:37 följande:
    angående AD-droppar, jag visste inte ens att man kunde köpa det själv?

om jag reser iväg skulle jag ju vilja fortsätta ge bebisen ad-droppar, men tror inte dem har det utomlands :S

när jag fick mina barn 02, 04, 06 så fick vi ad droppar från bvc jag är ganska säker på att man får det fortfarande :)
    Ska jag kolla upp, hm...att ingen sa det till mig då...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10