Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

knyzzel skrev 2010-06-17 23:07:25 följande:
    Jag vet inte. Innan i kväll när vi grilla tänkte hon kasta ner sin banan till grannen (dem som bor på första våningen har trädgård) för att hon ville minsann inte ha mer. Tok-unge!

Nä, nu får jag nog avsluta. D kommer en dag till i morron å då e d bara 47 dagar kvar tills han e här (enligt BF-datumet)

Ska se lite Bones oxå innan jag kryper till kojs. Tror jag har lite glass å cola i köket oxå som väntar på att ta slut.
    haha du har en riktig liten busunge asså..haha
    ja men eller hur så bara står det där å väntar på att bli uppätet, *ler*
    Vilken tur att du erbjuder dig, haha
    knyzzel skrev 2010-06-17 23:08:42 följande:
    Go`natt sov så sött
    Dröm även du om småkrypet du mött (ikväll) hahahahahah
    gonatt gumsan, sov så gött..hihi
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-18 07:48:02 följande:

Hej tjejer!

Hoppas ni får en bra dag idag och helg.

Här i Skåne är det mulet och kan säkert bli regn idag men vafasen gör det när lönen kommer idag?
    Ska handla loss idag.

Jo nu är det bekräftat (Är 110% säker på det nu) att min slemmis har börjat lossna för idag imorse kom det mycket mera sen igår
    Och jag har haft sd hela jävla morgonen dock inga som gör ont men jag är på min vakt iaf.

Bm har inte öppnat ännu så dom kan jag inte få tag på utan har ringt förlossningen och idioterna tog inte min oro på allvar utan sa bara som vanligt "Det är vanligt, de flesta har så och slemmisen återbildas osv".

Nåväl dom har kanske rätt men man bör ju iaf vara på sin vakt????
    jag menar vi har ca 20-25 min bara till Kristianstads sjukhus/förlossningen men jag säjer OM man "leker" med tanke att OM det skulle starta så hr jag ju öppnat mig fort med sonen helt och hållet.

Kram på er!

Godmorgon gumman!

Vill börja med att säja att det finns en tjej här inne förutom mig själv som verkeligen bryr sig, å det är Carohl..hon messade mig nu att du var orolig å bad mig gå in å prata med dig då hon själv har lite svårt med det fr mob å hon jobbar.

Lyssna nu, att ha sd är fullt normalt, inget konstigt alls, jag e mer orolig som inte har några knappt. Att din slemmis gått tror jag inte, å som sagt den återbildas hela tiden, det är INTE dags ännu.Jag var ju å kollade ifall jag läckte fostervatten för ett litet tag sen då det bara rann till när jag var ute å gick å detta med lite slem har jag åxå vart med om å jag e kollad till tusen, å inget har hänt här. SEN får vi se till det positiva-skulle det sätta igång så klarar sig våra små :)
    Ring in egen å se till att dom tar dig på allvar, för din oro e viktig! Vill du att jag ska ringa å prata med dom?
    bamsekram

• Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-18 07:29:43 följande:
    God morgon tjejer!

Snart ska man till jobbet... aja det är inte många pass kvar nu Glad

Tänkte bara berätta att jag fyllde ju år i förra vecka och Pregga gumman var så gullig att jag fick en superfin present av henne som jag ha till min dotter (som är på väg), jag ska ladda upp bild senare.

Ha en bra dag!
    Hihi va roligt att du blev glad gumman :) det värmer...
    men du e en sådan supergo tjej med..Du tom sms,ar mig på morrn å ber mig gå in å prata med nallepuhmamma för att hon e orolig..sitter här yrvaken å gör det nu...men du e en riktigt bra vän Carohl, å att du tom bryr dig om folk som du inte känner-för det krävs ett stort Hjärta

Vi hörs på tel om en stund hoppas jag..puss
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-18 08:30:57 följande:
    Ja alltså jag VET ju att det är många som har sådär men jag har aldrig märkt av att min slemmis lossnat såhär tidigt som bara i v 29 liksom. Min slemmis har alltid gått max 2 v innan bf i omgångar.

Har massa ärenden och göra idag men undrar om jag ska avboka många av dom för att ta det lungt istället?
    Ta det lungt idag, e säkert inget som inte kan vänta?

Tjejer.

igår när jag tog av mig för att sova så märkte jag ngt nytt å det var vita hm...prickar, helt släta å ser ut som pigmentfläckar runt vårtgården på brösten, messade med en tjej här inne ifrån å hon hade likadant sa hon...jag ringde min mamma nu på morrn som sa attd et nog e brösten/kroppen som förbereder sig-ngn mer som har det så?
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-18 08:41:12 följande:
    Nallepuhmamma: som pregga skrev det är säkert ingen fara men att det kan va bra att få det kollat iaf. Hur som helst så tycker jag att du ska ta det lugnt tills du har pratat med din bm. Skit, nu måste jag jobba.
    Instämmer, det e nog ingen fara MEN om du oroar dig så ring å ligg på dom tills dom tar dig på allvar!
  • Bubbis10

Vaknade av att jag hörde ngt kraffs på mitt sovrumsgolv...jag öppnar ögonen å funderar på om jag drömmer men icke , tittar ner på golvet å ser STAMPE!!! sen lille rymlingen, jag ropar på min dotter som sover-å den lille skiten flyr ut ur mitt rum å in i vardagsrummet...haha

• Bubbis10

Fick svar nu om prickarna på tuttisar, det e bröstkörtlarna som förbereder sig :) ser ut som pricken...haha

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-18 09:59:37 följande:
    Carohl & Pregga:

Tack för era lugnande ord. NI är så underbara bägge två {#emotions_dlg.flower}HjärtaKyss

Vad skönt ni finns i tråden här för en orolig virrpanna som mig
    Naaw men gumman då Skäms Du e åxå jättego...vi gillar ju dig med...
    å jag om ngn har ju varit en gående oro..haha så jag vet hur det känns {#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10
    Hjärtasofie och laura skrev 2010-06-18 10:14:14 följande:
    Godmorning Girls!

32+1 today yeah yeah.....hihihi

Näe sovit apa inatt med HUA VAD JAG KLAGAR!
    Vill iväg och inhandla sängen idag men vet ej om jag orkar det för det kommer regna sen har jag ingen hjälp att ta hem den men vi får se hur jag gör ?

Nallephumamma:
    Slemproppen återbildas ganska fort den kan släppa mycket tidigare, men man har kvar bebis tills den är villig att titta ut, men jag skulle se med förlossningen ?
    Hoppas att du inte har på tok för ont vännen

Kram!

Pregga och carohl gud vad gulliga ni är =)
    Godmorgon hjärtat :)

Såg ditt sms för en stund sen, å du e ju underbarHjärta men du...man får klaga, haha jag har åxå sovit uselt, haft lite mardrömmar å vaknar av att ngn springer över mitt golv, trodde jag drömde..sätter mig upp å kikar ner över sängkanten å ser vad?? Stampe den lilla rymlingen, haha jag bara STAMPE!!! han tittade på mig typ, OPPS, hon kom på mig...vände sig om å rusade ut ur mitt rum..den lille skiten.  jag har ju i stort sett allt till sängen, eller ja jag behöver ju mer sängkläder,lakan å så...men orkar du ta hem den sj då?
  • Bubbis10

Sofie&laura

Grattis till ny vecka, helt underbart ju {#emotions_dlg.flower}

Nallepuhmamma skrev 2010-06-18 10:26:23 följande:
    Skönt med fredag idag iaf.

Måste handla nya skor/sandaler till ungarna idag,köpa nya mobiler åt mig och mannen (OM han är snäll kan han få en ), sen ny kamera så man kan ta bilder sen
    Ikväll måste man baka tårta om jag inte ber svärmor kladda ihop en istället så jag slipper det jobbet hehe.

Snart dags o förbereda lunchen innan mannen kommer hem tidigt idag.
    Han och tösen har beställt Grillat idag så ja det blir att morsan får kavla upp ärmarna strax och på med´förklädet och sätta fart

Hörs vi inte mer under helgen önskar jag er alla en underbar helg...

Och

pregga: Ha en udnerbar dag idag med dina bekanta och med smörgåstårtorna idag för det var ju idag eller är jag helt ute och fiskar?

Och NEJ,NEJ,NEJ jag ska hålla ig väck ifrån tv,radio osv så jag slipper detta jäkla bröloppet...Brrr så jäkla irreterande och det kommer ju visas och höras överallt och stå i alla tidningar på alla sidor om BARA kronprinsessans brölopp....

det va INGEN som skrev i tidningar och syntes i tv då jag och min man gifte oss hahahaha
    ååh grillat låter gott..magen sätter igång å kurra, hihi men ta det lite lungt nu gumman..ta inte ut dig bara. Åh shoppa e såå kul ju, tack så mkt men dom kommer på sön, hehe däremot så skulle jag beställa smörgåstårtorna idag :) å hämta..
    mkt märkligt att vi inte fick se dig å din man på löpsedlarna, för er kärlek lär ju knappast vara mindre än deras...palla denna hysteri. uch
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10