Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-06-17 18:23:03 följande:
    smart :) jobbigt att ha flera tillställningar så nära inpå. dessutom sparar man lite pengar också ;)
    jo precis, jag har vart trött de sista dagarna med, min dotter tar musten ur mig helt nu...så det får räcka med ett kalas..hihi
  • Bubbis10
    bizzziie skrev 2010-06-17 18:24:36 följande:
    Hoppar in och säger hej! Hoppas ni kommer ihåg mig?!

Har vart inne här i tråden under hela tiden jag varit "borta" och smygläst då och då men det har inte blivit av att jag skrivit någe..

Men efter att ha pratat en massa med Pregga på FB insåg jag att jag saknade att skriva här i tråden.. och jag ser ju nu att nästan alla underbaringar som var med från början är kvar! Har saknat er!

Jaaaa... jag är i vecka 33 nu då.. eller 32+4.. Cool Mår bra i min graviditet, har inga större problem.. mina värden ligger jättebra, jag har ingen foglossning (än, peppa peppa..) och bebis sparkar, trycker, hickar och styr i magen massor! Blivande storebror tycker det är konstigt men spännande och blivande 2-barnspappan kan (liksom blivande 2-barnsmamman) inte sluta känna på magen när bebis styr runt där inne!
    Tiden flyyyger fram. Jobbar heltid som SSK-vikarie fram tills 16 juli då jag är i vecka 37 så jag hinner knappt tänka på annat..

Har hänt lite andra roliga saker med.. vi har köpt ett superfint hus!! Och det ska vi flytta in i 1 augusti (är ju beräknad 7 aug) så vi har MYCKET att stå i framöver nu! Bara att hoppas på att bebis håller sig i magen tills BF så att vi hinner med att packa och flytta!

Jahaja, det var en liten uppdatering!
    Ha det bra alla! KRAM!!!
    Heeej gumman!!

Åh va glad jag blir att du kommer in, du har vart saknad å efterlängtad, men det vet du ju redan Hjärta hihi ja men visst man kan inte sluta känna på magen när dom små liven husrerar..haha en fot som trycks ut både här å där..haha jag blir lika fascinerad varje gng , stavade säkert det ordet fel nu men du vet vad jag menar :)
    tänk va det går undan nu, minns fr i början när du åkta in tidigt pga mkt sammandragningar...å nu e du här å har gått så långt, underbart ju :)

Va glad jag blir att du kom in, puss
  • Bubbis10

Bizzie

Nu håller du dig i skinnet å stannar kvar här inne :) Pronto, hahaha
    Du var bland en av de första jag pratade med här inne, hihi å jag tänkte varje gng jag var orolig, hoppas bizzie e inne...du hade alltid en effekt på mig så jag kände mig trygg, tror jag var i typ v 7-8 då :) haha

• Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-17 18:46:37 följande:
    Pregga Eelin:

Läkarbesöket gick bra checka in min blogg hihihi!
    Nä känns lite tufft idag bara en massa med lilleman
    Diagnos, eventuellt gluten allergiker, grov astma.
    En riktig kämpe som slår över läkarnas  olika svar.
    Förkorta hälsenor OP om 6 månader.
    Men han är min prins min livskraft.
    Bara att vissa dagar är jobbigt då jag inser att han verkligen har en funktions nedsättning.
    Lillepojk önskar dig allt gott.

Leo och Laura är så förväntansfulla för denna bebis.
    Fasar lite bara att Leo kanske kommer vara lite hård men man får passa noga.

Shit jag ska snart bli 3 barns mamma
    och har inte namn till min bebis i magen än Ångest....

Tipps vad passar med Laura och Leo
    Men lilla gumman, nu får du mina homoner att kicka igång rejält här..så som du skriver om din son kan bara en mamma göra....klart att han e din livskraft, det e våra små..tom min dotter som nu tar stormsteg in i puberteten å beter sig fördjävligt...men man älskar dom så ofantligt. förstår att vissa dagar känns jobbigare än andra, å spiciellt då du måste gå på diverse läkar kontroller..

hihi mja asså...jag tänkte ju döpa mitt barn till

Ofelia,Aimee om det skulle vara en flicka..
    å nu ska min prins heta Dominic, Jordan

Hans farfar som jag tycker mkt om heter Dominico, ett namn som e mer vanligt på cuba dock, men jag älskar det. hihi
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-17 19:26:08 följande:
    Jätte fina namn Pregga jag gillar det.
    Men jag har alltid haft man namn klara innan v 12 typ hhahahaha
    Är i v 32 idag och har inget namn till min son?

SNYYYFT ja ja ja
    hihi tack gumman :) jag gillar dom skarpt..
    jag hade namnen klara innan jag ens blev gravid..hahaha gäller att vara förutseende..
    hm, men kanske..sebastian?
    Robin?
    e det för vanligt?

asså min dotters kompis har nog flyttat in till oss...hon kommer 7-8 på morrn å stannar tills kla e mkt,mkt sent...natten asså..innan hon går hem, jag följer henne såklart trots att hon bor i huset snett nedanför..detta har varit nu under 1 veckas tid, hon känner sig nog bra hemma då hon kommer å säjer, jag e hungrig, ska vi äta snart? hahaha
    men jag gillar henne å kan inte å har inte hjärta å säja, men då får du gå hem å äta...trots att hon bor en-två min ifrån...
    tycker dock det e lite märkligt att hennes mamma inte reagerar mer på att hon i stort sett har flyttat in till oss....
    jaja sålänge det inte e jobbigt vilket det inte är ...ÄN! så får det hållas...det lär ju bli annorlunda om ett litet tag då jag har fullt upp själv..
  • Bubbis10
    Pregga skrev 2010-06-17 19:34:41 följande:
    hihi tack gumman :) jag gillar dom skarpt..
    jag hade namnen klara innan jag ens blev gravid..hahaha gäller att vara förutseende..
    hm, men kanske..sebastian?
    Robin?
    e det för vanligt?

asså min dotters kompis har nog flyttat in till oss...hon kommer 7-8 på morrn å stannar tills kla e mkt,mkt sent...natten asså..innan hon går hem, jag följer henne såklart trots att hon bor i huset snett nedanför..detta har varit nu under 1 veckas tid, hon känner sig nog bra hemma då hon kommer å säjer, jag e hungrig, ska vi äta snart? hahaha
    men jag gillar henne å kan inte å har inte hjärta å säja, men då får du gå hem å äta...trots att hon bor en-två min ifrån...
    tycker dock det e lite märkligt att hennes mamma inte reagerar mer på att hon i stort sett har flyttat in till oss....
    jaja sålänge det inte e jobbigt vilket det inte är ...ÄN! så får det hållas...det lär ju bli annorlunda om ett litet tag då jag har fullt upp själv..
    ska tillägga att hennes mamma aldrig ringer efter henne eller ber henne komma hem...märkligt asså...jag köper godis å glass till båda 2, kan ju inte bara köpa till min dotter å inte den andre när hon e här...men jag måste dock strypa det, för det har jag inte ekonomi till.....att försörja en till bara så...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-17 19:44:30 följande:
    du kan alltid sätta upp en regel ju att när klockan slår ett visst klockslag så får kompisarna gå hem. och det är ju din dotter som ska berätta det för sin kompis att hon inte får ha kompisar hemma så sent längre. så kan du ju säga till din dotter att du inte vill ha kompisar hemma så länge på kvällarna och kanske inte varje dag och alltid eftersom du vill spendera lite ensamtid med henne också...
    Jo jag tog upp med dom båda 2 nu vid maten å sa-jag tycker jättemkt om dig å än sålänge så får du gärna vara här, MEN om ett litet tag så kommer jag bli mera trött å inte ha samma ork, så då får ni vara ute å leka eller hemma hos dig. Å när Dominic kommer så blir det inget folk hemma alls. känner mig hemsk..hon e ju så go tösa..men trots allt inte mitt ansvar....
    men jag ska göra som du säjer, ta upp det med min dotter själv sedan..Tack...hihi
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-17 20:11:52 följande:
    så lite så :D lycka till <3
    tack så mkt..hihi asså hon e ju hur go som helst flickan, väldig väluppfostrad..å mjuk ..
    du e go du köttbullemn på tandpetare, haha  vet du, jag tänkte gjort köttbullar idag...å kom å tänka på dig..haha stod å log för mig skjälv i köket å tog fram kyckling ist, hahaha

<3<3
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-17 20:48:49 följande:
    hahaha men varför? köttbullar är ju gott ;) det har iallafall jag ätit idag och nypotatis, grädde och massa gräslök på MUMS!!!
    hahaha har du tårna kvar? *asg* mja jag vet inte, blev bara inte så...men jag fick mig ett gott leende å ser fram emot dom inmön ist :)
    DET lät gött...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-17 21:05:41 följande:
    jorå tårna är kvar, inga prinskorvar som växt ut där ;) ännu

Ok tänkte på att du föreställer dig som en köttbulle så kanske du tog miste, hahahaaha

min dotter asså...frågade mig nu-mamma hur många år blir du?

jag-32.....

hon-VA???? INTE MER??

haha det tar jag som en komplimang :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10