• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej på er!
    Idag har man haft en bra dag. Tvättat bilen i solskenet. Eller rättare sagt jag tvättade mig själv som vanligt.
    Ska gå igenom lite kläder som man har fått. Fick tillbaka en kartong med lakan och örngott som man har haft till alla 2. Satt bara och sucka.....Spjälsängen är hemma och nu väntar man på vaggan. Vi brukar ha som tradition att ngn i familjen gör iordning den. Den är gammal som jag {#lang_emotions_wink}   (som gatan)

den kära leken: Lust! Oja!! blir ju knäpp för mindre....Min man undrar vad som är med mig...{#lang_emotions_dreamer}

• tetta

Hej på er i solen!

ang.amning så  får man se om det funkar denna gång. Första barnet funkade det inte. Första barnbarnet på bägge sidorna och vilka kommentarer man fick, gör si och så. Tillslut så orkade jag inte mer. Så det blev flaskan. Vilket liv det blev då. Hur kan man ge ett barn flaskan? Det kommer bli ett öronbarn.....Jag vrålade till på dem att de skulle sköta sitt. Min man var lagom glad på släkten..
    Med andra barnet så funkade direkt.

Nu är man som en helt ny människa idag. Klippte av mitt långa tjocka hår... Välkommen våren. En del säger att man får tunnare hår under graviditeten för mig är det tvärtom det blir tjockare än någonsin. Får ta en ny gummisnodd varje dag!

• tetta

Hej på er!!
    Grattis till alla som går in i en ny vecka...
    längtar till varje torsdag!

Ska ta en tripp till tandläkaren...Se om de hittar ngt kul. Det värsta är att jag får kväljningar när de ska kika så vi får se.

Sömn är inte att tala om. Vaknar flera gånger per natt. Inte för att jag är kissenödig. Utan det är mardrömmar hela tiden. Så dagarna går åt att vila ut.

• tetta

Hej på er! Grattis ni som gått in i nya veckor!!

Äntligen har man haft en lugn valborg! Min man har inte nattvandrat som han har gjort 5 år på raken! Inte sett ngn eld ihop med hans familj som är tradition! Typ i 10år!
    En lugn första maj! Vad mer kan man önska??
    Vi har bara varit vi....

Idag har vi grejat ute i trädgården. Barnen leker ute. Så jag är så himla nöjd med allt just nu idag.

Nu ska vi äta gott och må gott resten av kvällen. Lill*n sparkar för fullt! Barnen skulle lyssna på den och då blev det vilda sparkar i örat på dem. Vilka lyckliga miner de fick! {#lang_emotions_cool}

Kram på er!!

• tetta
    ssssssss8 skrev 2010-05-02 16:46:39 följande:
    Hej! Vad har ni för magmått, heter det sf-mått kanske? Jag hade 23 nu när jag var i vecka 24+6.
    Jag får reda på det på torsdag när jag ska besöka bm för första gången. Ska lyssna på lill*n då med.
  • tetta

Hej på er!

Imorgon är det dags för mitt efterlängtade besök hos mvc. längtar tills man hör hjärtljuden...
    Har ett stetoskop här hemma men det är lite svårt att lyssna för den lille vännen buffar hela tiden på den.
    Vill verkligen inte börja äta järntabletter. Är ju så glömsk hela tiden. Smöret stod framme hela dagen igår...Oops!

Nu vänder sig bebisen hela tiden i magen och buffar och sparkar. Det kanske är en clown eller ngt där inne..

Satt och kolla på jordmödrarna på norska hemsidan...Tårarna bara rann. Så fina ungar.
  • tetta
    carohl skrev 2010-05-05 16:38:29 följande:
    Om det är någon som har idétorka eller bara kanske vill bara ha lite förslag på namn som kanske inte är svenska så hittade jag en skitbra sida! www.babynames.com/  Vi försöker komma på ett andra namn till våran lilla sessa, funderar på att göra det lite roligt och döpa henne till Marilyn efter Marilyn Monroe i andra namn alltså. Vi får se.  Annars gillar jag Juliette som andra namn men min sambo är inte på samma linje så jag får släppa det namnet annars har vi varit överrens om alla beslut hittills
    Denise är ju inte så svenskt.

Här funderas det på vad lill'n ska heta. Skulle gärna vilja veta vad det blir men då får man åka till göteborg och det tar nästan 2 timmar dit. Bor i Skara ute på vichan. 
    Var i skövde på rul och de vägrade säga. Så nu är man ju jättenyfiken. Ska man plocka fram de söta klänningarna eller inte.
  • tetta

Hej

Grattis alla som går in i nya veckor!! Det var ju torsdag för en vecka sen!
    Tiden går fort kan man konstatera.  Barnen vill lyssna innan skolbussen kom och de fick var sin spark i örat. Att det kan vara så kul...

Ska snart till mvc för lyssning, blodvärde och blodtryck.....Längtar tills man får höra!

• tetta
    carohl skrev 2010-05-06 08:25:19 följande:
    Pregga: Grattis till din nya vecka! Torsdagar är ju underbara  Mysigt att ta sig till bm, jag ska äntligen få höra min lilla tös på onsdag soooooom jag har längtat! Har ju inte gjort det en enda gång! Tetta: Har inte du heller fått höra din lilla bebis än? Haha stetoskopet funkar inte alls för mig heller... hahaha... Idag går jag in i vecka 25, vad snabbt det går nu! Men tiden får gärna snabba på sig ändå lite grann gärna...
    Man längtar ju inte lite så att säga. Att man går in i v.26 är ju så kul!!!
  • tetta

Hej på er!!

Nu har man vart hos bm. Gud vad mysigt att få lyssna till hjärtljuden. 140 slag/min det buffades på apparaten så säga hela tiden.
    Mitt järnvärde var inte så bra 116 så nu är det tabletter som gäller usch! Köpte hem paprika och broccoli. Till lunch blir det blodpudding. Nu ska det frossas!

Skojade med bm och sa att jag kan gissa bltr. Jag hade rätt! 110/76! hehehe
    Mag måttet var inte så bra. Hon tyckte att det var hög siffra så jag ska dit om 2 veckor igen för att mäta. 28 hade jag... På de andra hade jag 25.

Lycka till Pregga med besöket.

Älskar torsdagar!!!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10